Η ασφάλιση μέσω internet αλλάζει τα δεδομένα στην αγορά



Η ασφάλιση μέσω internet αλλάζει τα δεδομένα στην αγορά

Eθνική Ασφαλιστική και Interamerican έχουν ασφαλισμένα περίπου 1,4 εκατ. οχήματα, ενώ οι υπόλοιπες εταιρείες διευρύνουν τις συνεργασίες τους με διαμεσολαβούντες, ώστε να πάρουν μεγαλύτερα μερίδια από την άμεση πώληση


Του Νίκου Σακελλαρίου
nsakel@pegasus.gr

Η εξάπλωση της διαδικτυακής ασφάλισης(e-insurance) από τις 2 μεγαλύτερες ασφαλιστικές, πρώτα την Interamerican και τώρα την Εθνική Ασφαλιστική και από 4 μικρούς ιντερνετικούς διαμεσολαβούντες αλλάζει αργά αλλά σταθερά τα μεγέθη στην ασφαλιστική αγορά.


Η Interamerican με το Anytime on Line πριν από 2 χρόνια ουσιαστικά άνοιξε την αγορά της απευθείας ασφάλισης αλλάζοντας και τα δεδομένα σε ό,τι αφορά τα δίκτυα διανομής. Πλέον η εταιρεία πουλά πάνω από το περίπου 40% της ασφαλιστικής της παραγωγής στον κλάδο αυτοκινήτου μέσω του Anytime on Line (δίνει και έκπτωση 5%, ενώ ο καταναλωτής τυπώνει και το σήμα) ενώ έχει μειώσει θεαματικά τις προμήθειες που πληρώνει στους διαμεσολαβούντες. Ταυτόχρονα, η ιντερνετική ασφάλιση αποτέλεσε την αφορμή για να αλλάξει και η δομή των καταστημάτων δίνοντας έμφαση στις αποκλειστικές συνεργασίες. Η πορεία του Anytime on Line είναι ανοδική και ουσιαστικά στρέφει τους διαμεσολαβούντες που συνεργάζονται με την Interamerican στην πώληση ασφαλιστηρίων ζωής (συντάξεις, νοσοκομειακά).

Η πρόσφατη είσοδος της Εθνικής Ασφαλιστικής στη διαδικασία B2C (απευθείας πωλήσεις της εταιρείας προς τον καταναλωτή) με το Εθνική Protect, αυξάνει τον ανταγωνισμό στην ιντερνετική ασφάλιση και δίνει σημαντικές ευκαιρίες στο να μειωθούν οι προμήθειες που πληρώνονται προς τους διαμεσολαβούντες κάτω από το 20%.

Η Εθνική Ασφαλιστική ξεκίνησε σχετικά πρόσφατα την ασφάλιση αυτοκινήτου μέσω internet στοχεύοντας αφενός να μπει δυναμικά σε μία νέα αγορά (διαδικτυακή) αλλά κυρίως να μειώσει τις μεγάλες εξαρτήσεις της από τα πρακτορειακά δίκτυα και τη μείωση του κόστους.

Στελέχη από την εταιρεία τονίζουν ότι η εφαρμογή της διαδικτυακής ασφάλισης ουδόλως επηρεάζει τις σχέσεις συνεργασίας της, αφού θα μπορούν να το χρησιμοποιούν και τα άλλα δίκτυα διανομής κερδίζοντας χρόνο, ενώ η έμφαση θα δίνεται πλέον στην εξυπηρέτηση μετά την πώληση.


Στη διαδικτυακή αυτή επίθεση, οι υπόλοιπες εταιρείες δεν έχουν μείνει αμέτοχες, αφού προσπαθούν να προσελκύσουν πρακτορειακά δίκτυα που απομακρύνονται από τις μεγάλες εταιρείες. Με δεδομένο ότι η Eθνική Ασφαλιστική και η Interamerican έχουν ασφαλισμένα περίπου 1,4 εκατ. οχήματα, οι υπόλοιπες εταιρείες κινούνται στη διεύρυνση των συνεργασιών τους με διαμεσολαβούντες, ώστε να πάρουν μεγαλύτερα μερίδια από την άμεση πώληση.

Κίνδυνος
Η απευθείας ασφάλιση μέσω διαδικτύου, αυξάνει μεν τη ευκολία και την ταχύτητα, αλλά κρύβει και μεγάλους κινδύνους εξαπατήσεων. Στην «Η» φτάνουν πληροφορίες για μετα-χρονολογημένες ασφαλίσεις που γίνονται ύστερα από τροχαία ατυχήματα σε ανασφάλιστα οχήματα. Ανώτατο στέλεχος της Interamerican ερωτώμενος για τον κίνδυνο αύξησης της ασφαλιστικής απάτης που διαφαίνεται, τόνισε ότι η εταιρεία ελέγχει όλες τις ζημιές που ανακοινώνονται σε συμβόλαια που γίνονται αμέσως μετά την ασφάλιση στο Anytime on Line.
πηγή


Σχόλια