Στον mr Lidl δεν αρέσει η δημοσιότητα.

 

Ο mr Lidl δεν κάνει εκπτώσεις σε θέματα δημοσιότητας

Ακριβοθώρητος ο ιδιοκτήτης της αλυσίδας σουπερμάρκετ Ντίτερ Σβαρτς αποφεύγει τις δημόσιες εμφανίσεις


 Ο mr Lidl δεν κάνει εκπτώσεις σε θέματα δημοσιότητας




Θα πίστευε κανείς ότι ένας άνθρωπος με περιουσία αξίας 19,6 δισ. ευρώ δεν θα μπορούσε με τίποτε να αποφύγει τα φώτα της δημοσιότητας. Φαίνεται όμως ότι ο ιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος της Lidl Ντίτερ Σβαρτς έχει πετύχει το ακατόρθωτο: να κυκλοφορούν μόνο δύο φωτογραφίες του, εκ των οποίων η μία, μάλιστα, είναι ασπρόμαυρη, τραβηγμένη κάποιες δεκαετίες πίσω.

Ο ηλικίας 75 ετών γερμανός επιχειρηματίας ασχολήθηκε από πολύ μικρός με την οικογενειακή επιχείρηση, ένα παντοπωλείο στην πόλη Χάιλμπρον, της Νότιας Γερμανίας. Μετά τον θάνατο του πατέρα του ο Σβαρτς ανέλαβε το τιμόνι της μικρής επιχείρησης και τη μετέτρεψε σε μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες εκπτωτικών σουπερμάρκετ της Ευρώπης.

Σύμφωνα με το Bloomberg, τα Lidl, που έχουν μια αρκετά δυναμική παρουσία και στην Ελλάδα από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, οφείλουν την αιτία της δημιουργίας τους στον παραδοσιακό αντίπαλό τους, τα επίσης γερμανικά Aldi. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρει το αμερικανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο «ο Σβαρτς ερωτεύθηκε το εκπτωτικό μοντέλο που λάνσαραν τα Aldi. Ετσι, αποφάσισε να αναπαραγάγει τη συγκεκριμένη δομή και άνοιξε το πρώτο εκπτωτικό παντοπωλείο στην πόλη Λουντβιχσχάφεν το 1973. Επειδή όμως δεν ήταν δυνατή η ονομασία των καταστημάτων "Schwarzmarkt", καθώς στα γερμανικά η λέξη σημαίνει "μαύρη αγορά", αγόρασε τα δικαιώματα για το όνομα Lidl αντί 1.000 γερμανικών μάρκων, περίπου 500 δολαρίων».

Τα δημοφιλή σε πολλές χώρες της Ευρώπης σουπερμάρκετ ανήκουν στον όμιλο Schwarz, τον οποίο κατά τα φαινόμενα χαρακτηρίζει μάλλον η μυστικοπάθεια και η χαμηλών τόνων ιδιοσυγκρασία του αφεντικού του.

Ο όμιλος εδρεύει στο Νέκαρσουλμ, μια πόλη 27.000 κατοίκων. Η κοινότητα των εργαζομένων του ομίλου είναι τόσο σφιχτά δεμένη ώστε η γερμανική εφημερίδα «Süddeutsche Zeitung» έγραψε κάποτε: «Θα ήταν προτιμότερο να σε δουν να ξυλοκοπάς τη γυναίκα και το παιδί σου από ό,τι να μιλάς άσχημα για την εταιρεία». Επιπλέον, η ακριβής δομή του ομίλου Schwarz είναι ασυνήθιστα ασαφής και αδιαφανής, με «εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες, επικαλυπτόμενες και διασυνδεδεμένες επιχειρήσεις» όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο Ούλριχ Ντάλιμπορ, πρόεδρος του τομέα για το λιανεμπόριο της γερμανικής εμπορικής ένωσης Ver.di.

Ο Σβαρτς αποφεύγει τις δημόσιες εμφανίσεις αλλά και τις δημόσιες σχέσεις, τις οποίες περιορίζει στο ελάχιστο, τόσο για τον εαυτό του όσο και για τις επιχειρήσεις του. Ο μύθος λέει, επισημαίνεται στον βρετανικό «Guardian», ότι αρνήθηκε να παραστεί σε επιχειρηματική βράβευση για να μη φωτογραφηθεί.

Το παράξενο είναι, ωστόσο, ότι αυτή η τακτική όχι μόνο δεν δημιουργεί πρόβλημα στον δισεκατομμυριούχο επιχειρηματία - αφού γίνεται περιζήτητος στα μέσα ενημέρωσης - αλλά ούτε και στα Lidl. Για την ακρίβεια, πρόσφατη έρευνα αναφέρει ότι οι πωλήσεις των Lidl θα φτάσουν τα 80 δισ. ευρώ το αργότερο μέσα στην επόμενη τετραετία, ξεπερνώντας τα Carrefour, τα Tesco αλλά και τα Aldi.

Σχόλια