Κοινωνικός- ριζοσπαστικός -ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟΣ- φιλελευθερισμός. Τό ΠΑΣΟΚ δίνει αεροδρόμια, λιμάνια και δρόμους σέ ιδιώτες....

(ΣΣ Πάντα ευέλικτο τό ΠΑΣΟΚ σέ θέματα ιδεολογίας, δίνει τά πάντα στούς ιδιώτες καί καλά κάνει, αλλά παραμένοντας σοσιαλιστικό κόμμα. Αν έκανε όμως τα ίδια χωρίς τή λέξη σοσιαλιστικό στόν τίτλο του οι οπαδοί του (φανατικοί σοσιαλιστές) θα είχαν μεγάλο ιδεολογικό πρόβλημα. Ολα μιά ιδέα είναι...)
Αποφάσεις για νέες αποκρατικοποιήσεις
Την απεμπλοκή του κράτους από αεροδρόμια, λιμάνια και δρόμους σχεδιάζει η κυβέρνηση για να μειωθεί το δημόσιο χρέος

Η κυβέρνηση προετοιμάζει τη νέα γενιά των αποκρατικοποιήσεων προκειμένου να αντλήσει έσοδα τα οποία θα διατεθούν εξ ολοκλήρου για τη μείωση του δημόσιου χρέους και των ελλειμμάτων.




Η κατεύθυνση που έχει χαράξει το υπουργείο Οικονομικών είναι το κράτος να αποχωρήσει από αεροδρόμια, λιμάνια (ΟΛΠ και ΟΛΘ) και δρόμους και να προετοιμάσει την είσοδο ιδιωτών στις μεταφορές και στα δίκτυα.

Ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Φ. Σαχινίδης ερωτηθείς για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων δήλωσε: «Εμμένουμε στη θέση μας ότι επιχειρήσεις σε κρίσιμους τομείς της ελληνικής οικονομίας και βασικές δημόσιες υποδομές παραμένουν υπό κρατικό έλεγχο». Αυτό σημαίνει ότι το Δημόσιο θα διατηρήσει το 51% στη ΔΕΗ και τον έλεγχο στις εταιρείες υδάτων.

Μένει ανοικτό το θέμα των νέων μετοχοποιήσεων στις υπό κρατικό έλεγχο τράπεζες (ΑΤΕ, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, Τράπεζα Αττικής) αλλά και τα σχέδια για την είσοδο του «Ελ. Βενιζέλος» και της ΔΕΠΑ στο Χρηματιστήριο.

Η πολιτική των αποκρατικοποιήσεων θα εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο όπου ο υπουργός Οικονομικών θα υποβάλει μετά την εορτή της Πρωτοχρονιάς τη σχετική εισήγηση εν όψει της κατάθεσης του αναθεωρημένου Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης τον Ιανουάριο.

Στην ατζέντα περιλαμβάνονται τουλάχιστον 10 περιπτώσεις επιχειρήσεων στις οποίες συμμετέχει το Δημόσιο και οι περισσότερες θα μπορούσαν είτε να εισαχθούν στο Χρηματιστήριο είτε να πωληθούν σε στρατηγικούς επενδυτές.

ΔΕΗ: Στην περίπτωση της ΔΕΗ το ποσοστό του Δημοσίου ανέρχεται σε 51% και δύσκολα θα ληφθεί απόφαση να μειωθεί η συμμετοχή του Δημοσίου στο 33%.

Καζίνο Πάρνηθας: Το Δημόσιο θέλει να παραχωρήσει το 51% που κατέχει ενώ την ίδια στιγμή η Regency Εntertainment και η Ελλάκτωρ που κατέχουν το υπόλοιπο 49% ενδιαφέρονται σφόδρα να αποκτήσουν πλήρως την επιχείρηση.

ΕΥΔΑΠ- ΕΥΑΘ: Η συμμετοχή του Δημοσίου ανέρχεται σε 61% και 74,5% αντίστοιχα και υπάρχει η σκέψη να το μειώσει στο 51% με πώληση του υπόλοιπου ποσοστού σε στρατηγικούς επενδυτές.

ΔΕΠΑ: Το Δημόσιο τη θεωρεί στρατηγικής σημασίας και για αυτό εξετάζει με ιδιαίτερη προσοχή το πώς θα αξιοποιήσει το ισχυρό πακέτο του 65% που κατέχει. Το μεγάλο πρόβλημα είναι η option που διαθέτει η ΔΕΗ για την απόκτηση τού 30% σε περίπτωση που θελήσει να πουλήσει το Δημόσιο.

ΟΠΑΠ: Το Δημόσιο συμμετέχει με ποσοστό 34,4% και θεωρητικά θα μπορούσε να μειώσει το ποσοστό έως 20%, παραμένοντας στην ουσία βασικός μέτοχος στον Οργανισμό.
ΕΛΤΑ και «Ελ. Βενιζέλος» φλερτάρουν με το ΧΑ

Το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» πιθανότατα να τεθεί στο στόχαστρο για αποκρατικοποίηση μέσω της εισαγωγής μετοχών του στο Χρηματιστήριο εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες της αγοράς. Στο αεροδρόμιο το Δημόσιο κατέχει το 55%.

ΕΛΤΑ: Ανοικτό παραμένει το ενδεχόμενο εισαγωγής και μετοχών των ΕΛΤΑ στο Χρηματιστήριο ενώ δεν αποκλείεται να ανοίξει εκ νέου ο φάκελος για την αποκρατικοποίηση της θυγατρικής εταιρείας «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ».

Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη κυβέρνηση προσπάθησε να προχωρήσει στην πώληση του 51% της εταιρείας «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ ΑΕ», αλλά ο διαγωνισμός τελικά δεν ευδοκίμησε.

ΟΣΕ: Θα επανεξετασθεί η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ και οι υποδομές του, οι νέοι σταθμοί. Επίσης εξετάζεται η είσοδος ιδιωτικών κεφαλαίων στις τηλεπικοινωνίες και στις επενδύσεις σε περιφερειακά και κεντρικά αεροδρόμια, μέσω των ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου με τον Ιδιωτικό Τομέα). Συγκεκριμένα στις μεταφορές η Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα θα βρει εφαρμογή κυρίως στον ΟΣΕ, σε σχέση με την ανάπτυξη του δικτύου αλλά και σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας που διαθέτει. Με ΣΔΙΤ όπως όλα δείχνουν θα κατασκευαστεί η γραμμή του προαστιακού από το Κορωπί έως το Λαύριο. Το κόστος υπολογίζεται σε περισσότερα από 110 εκατ. ευρώ, αλλά αναμένεται να εκδηλωθεί έντονο ενδιαφέρον καθώς πρόκειται για μία γραμμή η οποία εκτός από επιβατική θα έχει και μεγάλη εμπορική κίνηση. Η συγκεκριμένη μέθοδος μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από τους ΗΣΑΠ για την ανάπτυξη των τριών υπόγειων χώρων στάθμευσης στους σταθμούς Μαρούσι, Ηράκλειο και Κηφισιά, αλλά και μελλοντικά στο Φάληρο. Σε συνεργασία με ιδιώτες είναι πιθανόν να αξιοποιηθεί και μεγάλη έκταση περίπου 600 στρεμμάτων του ΟΑΣΑ στα Λιόσια.

Τα μεγάλα ελλείμματα της χώρας ίσως να οδηγήσουν την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να συνάψει συνεργασίες με ιδιώτες σε ορισμένα αεροδρόμια της χώρας, με στόχο να αναλάβουν τον εκσυγχρονισμό τους, ενώ παράλληλα θα κατέχουν και την εκμετάλλευσή τους για σημαντικό χρονικό διάστημα. Ετσι εκτιμάται ότι θα επιταχυνθεί η ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων ώστε να μετατραπούν σε πόλους προόδου για την περιφέρεια και να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας εντός των αεροδρομίων. Υπενθυμίζεται ότι η μέθοδος ΣΔΙΤ επιτρέπει στον ιδιώτη που επενδύει να λάβει αντάλλαγμα για την εκτέλεση των έργων ή την παροχή της υπηρεσίας, είτε με δικαίωμα εκμετάλλευσης και απόληψης των εσόδων του έργου είτε με την καταβολή χρηματικού ανταλλάγματος από τον δημόσιο φορέα. Παράλληλα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προχωρεί σε αναθεώρηση του σχεδίου για την εξυγίανση του ΟΣΕ υπό το βάρος των ελλειμμάτων που φθάνουν τα 9 δισ. ευρώ ενώ έχει διευκρινίσει ότι δεν θα ισχύσει το καθεστώς της μισθωτής εφεδρείας.

Η ηγεσία του υπουργείου έχει ενημερώσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αναθεώρηση του σχεδίου εξυγίανσης του ΟΣΕ και πιθανότατα να πραγματοποιηθεί εκ νέου αναδιάρθρωση. Ωστόσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα παραμείνει ξεχωριστή εταιρεία. Οσον αφορά το μέλλον των εργαζομένων η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει ζητήσει από το υπουργείο Εργασίας συνδρομή για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να χειριστεί το πλεονάζον προσωπικό.
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=16&artId=307273&dt=31/12/2009

Σχόλια