Σκληρή κόντρα Μπακογιάννη – Βγενόπουλου...

Στην Δικαιοσύνη δηλώνει ότι θα προσφύγει η υπουργός Εξωτερικών σε βάρος του Ανδρέα Βγενόπουλου,

χαρακτηρίζοντας τις προηγούμενες δηλώσεις του ως «αδικαιολόγητη και απρόκλητη επίθεσή του εναντίον μου».

Δήλωση της Υπουργού Εξωτερικών κας Ντ. Μπακογιάννη
σχετικά με σημερινή ανακοίνωση της MIG



Με την σημερινή του δήλωση ο κ. Βγενόπουλος συνεχίζει την αδικαιολόγητη και απρόκλητη επίθεσή του εναντίον μου.
Προσπαθεί με αυτό τον τρόπο να με εμπλέξει σε έναν επιχειρηματικό πόλεμο στον οποίο είναι προφανές ότι δεν έχω θέση.
Ο κύριος Βγενόπουλος είναι εκπρόσωπος ισχυρών ελληνικών και ξένων επιχειρηματικών συμφερόντων. Σήμερα εκμεταλλεύεται την προεκλογική περίοδο για να εξυπηρετήσει τις επιδιώξεις του. Αρνούμαι να παίξω το παιχνίδι του. Δεν έχω εκβιαστεί και δεν πρόκειται να εκβιαστώ από κανέναν.
Το Υπουργείο Εξωτερικών απάντησε από την πρώτη στιγμή αναλυτικά στα θέματα της αρμοδιότητας του. Έδρασε με απόλυτη διαφάνεια και εν γνώσει όλων των εμπλεκομένων φορέων και εταιρειών, συμπεριλαμβανομένης της Ολυμπιακής Αεροπορίας.
Ο κύριος Βγενόπουλος δεν προσκομίζει κανένα στοιχείο το οποίο να δικαιολογεί τους ισχυρισμούς του. Πετάει λάσπη. Θα προσφύγω στην Δικαιοσύνη.








Νωρίτερα ο κ. Βγενόπουλος κατήγγειλε «ενδεχόμενη εμπλοκή» της ΥΠΕΞ στην υπόθεση που αφορά την αδειοδότηση της «Aegean» για πτήσεις από και προς την Τουρκία.

Η ανακοίνωση της Marfin έχει ως εξής:

«Είναι γνωστό σε όλους όσους ασχολούνται με τον χώρο των αερομεταφορών, και όχι μόνο, ότι η AEGEAN ενισχύθηκε και "ανδρώθηκε" θεαματικά τα τελευταία χρόνια εις βάρος της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη σημαντική διεύρυνση των ζημιών της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ και την επιβάρυνση με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ του Δημοσίου, δηλαδή όλων των Ελλήνων πολιτών.

Και εάν μεν η δραστηριότητα της AEGEAN ήταν απόλυτα σύννομη, οι ζημιωμένοι Έλληνες πολίτες μπορούν να κρίνουν απλώς τα επιχειρηματικά ήθη και τις πρακτικές της εταιρείας. Εάν όμως η ανάπτυξη της AEGEAN βοηθήθηκε από κρατικούς μηχανισμούς κατά τρόπο αθέμιτο ή/και παράνομο, το όλο ζήτημα έχει άλλες διαστάσεις.

Θα ζητήσουμε από τη νέα Κυβέρνηση που θα προκύψει από τις επικείμενες εκλογές να ανοίξει τον φάκελο AEGEAN και να εξετάσει όλες τις διοικητικές εγκρίσεις και πράξεις των τελευταίων ετών, ώστε να πληροφορηθεί η Ελληνική Κοινωνία αν υπήρξαν παρανομίες ή αθέμιτες πρακτικές.

Η υπόθεση είναι πολύ σοβαρή όχι μόνον για τις τεράστιες ζημιές του Δημοσίου, αλλά και λόγω ενδεχόμενης εμπλοκής της κ. Ντόρας Μπακογιάννη, η οποία εκτός από πανίσχυρη υπουργός είναι και στενή φίλη της οικογένειας Βασιλάκη. Ήδη από την διαδικασία αδειοδότησης της AEGEAN να πραγματοποιεί πτήσεις προς Κωνσταντινούπολη έχουν ανακύψει, με την συνδρομή και της δημοσιογραφικής έρευνας, μια σειρά από σημαντικά αναπάντητα ερωτηματικά:

1. Είναι αλήθεια ότι η ΥΠΑ δέχθηκε να δώσει τη σχετική άδεια στην AEGEAN βάσει ενός Μνημονίου Κατανόησης (Memorandum of Understanding) προτού υπάρξει διακρατική συμφωνία η οποία έπρεπε να κυρωθεί από την Ελληνική Βουλή;

2. Είναι αλήθεια ότι βάσει αυτού του Μνημονίου η ΥΠΑ έδωσε άδεια για πτήσεις Σμύρνη-Αθήνα και σε Τουρκική εταιρεία η οποία κάνει πτήσεις στο κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου;

3. Είναι αλήθεια ότι από αυτό το Μνημόνιο εξυπηρετείται μόνον ο τουρισμός της Τουρκίας (Αθήνα-Σμύρνη) και φυσικά και η AEGEAN αφού η κίνηση μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας εξυπηρετείτο και πριν και μάλιστα με πλεονάζουσα χωρητικότητα;

4. Για ποιο λόγο λοιπόν η Ελληνική πλευρά αξίωνε την υπογραφή αυτού του Μνημονίου και μάλιστα "επειγόντως";

5. Είναι αλήθεια ότι η σύμπραξη του Υπουργείου Εξωτερικών με την ΥΠΑ για την υπογραφή του Μνημονίου έγινε με πλήρη άγνοια του αρμόδιου Υπουργείου Μεταφορών;

6. Είναι αλήθεια ότι μετά την πρόσφατη απομάκρυνση του Διοικητή της ΥΠΑ το Υπουργείο Μεταφορών έχει αναθέσει σε ειδική επιτροπή την πιθανή επανεξέταση της σχετικής διαδικασίας αδειοδότησης;

Η απάντηση σε αυτά τα ερωτηματικά, αλλά και το πόρισμα της εξέτασης του φακέλου της AEGEAN θα ρίξουν επιτέλους φως σε μια πολύ σημαντική υπόθεση για να αποκατασταθούν τα γεγονότα όσον αφορά το παρελθόν.

Αντίθετα η κριτική που έκανε στην σημερινή της Συνέντευξη Τύπου η AEGEAN κατά της εκπεφρασμένης πολιτικής της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στον τομέα των αερομεταφορών, αλλά και οι απειλές και προειδοποιήσεις για το τι μπορεί να συμβεί στο μέλλον, αποδεικνύουν την δυσφορία της εταιρείας που θα πρέπει να μπει πλέον στον ανταγωνισμό χωρίς να επωφελείται από τις ευμενείς γι΄αυτήν συνθήκες του παρελθόντος.

Σε κάθε περίπτωση η AEGEAN και οι φίλοι της πρέπει να καταλάβουν ότι το πάρτι τελείωσε και ότι οι αερομεταφορές εκτός από κερδοσκοπική επιχείρηση είναι και κοινωνικό αγαθό».

Τι λέει η Aegean για την πτήση προς την Πόλη
Νωρίτερα η έτερη μεγάλη ελληνική εταιρεία του κλάδου πραγματοποίησε συνέντευξη Τύπου, όπου ο αντιπρόεδρός της κ.Βασιλάκης υποστήριξε ότι η συμφωνία για δεύτερο αερομεταφορέα στη γραμμή της Κωνσταντινούπολης είχε υπογραφεί από το 1948 και επικυρώθηκε το 1996.
Η Aegean διορίστηκε δεύτερος αερομεταφορέας στις 15.7.2004 και από τότε προσπαθούσε να πάρει slot, προκειμένου να αρχίσει τις πτήσεις, όπως ανέφερε.
Παράλληλα, υποστήριξε ότι το έγγραφο που έδωσε η Marfin για το συγκεκριμένο δρομολόγιο ήταν μισό και πρόσθεσε ότι από τη στιγμή που άρχισαν οι πτήσεις της Aegean προς Κωνσταντινούπολη ο ναύλος μειώθηκε στο μισό.
Επίθεση στην κυβέρνηση
Η Aegean επιτέθηκε στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών για την απόφασή της να δεχθεί στην πράξη πρόταση της Ολυμπιακής να αναλάβει αυτή τις «άγονες», καθώς είχε επέλθει αδιέξοδο στον σχετικό διαγωνισμό, που θα επαναπροκηρυχθεί από την επόμενη κυβέρνηση.
Την Τρίτη ο Ευρ.Στυλιανίδης υπέγραψε απόφαση με την οποία παρατείνεται από την 1η Οκτωβρίου και μέχρι τέλος Νοεμβρίου η σύμβαση με τις ΟΑ για να διασφαλίσουν την απρόσκοπτη συνέχεια των πτήσεων στο σύνολο των άγονων αεροπορικών γραμμών της ελληνικής επικράτειας.
Στήριξη στην προετοιμασία της Olympic Air
Μάλιστα, στην υπουργική απόφαση αφήνεται ανοιχτό το ενδεχόμενο η σύμβαση να παραταθεί και το Δεκέμβριο, όταν εκπνέει η διορία λειτουργίας της παλιάς Ολυμπιακής από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οπως γίνεται κατανοητό, η απόφαση αυτή συμβάλλει στην προετοιμασία της νέας Olympic Air να αναλάβει αυτή τα ηνία του πρώην «εθνικού αερομεταφορέα» και έρχεται σε συνέχεια της πρότασης της να αναλάβει τις άγονες χωρίς καμία επιβάρυνση.
Αμεση αντίδραση από την Aegean
Ο κύριος ανταγωνιστής της ωστόσο στην ελληνική αγορά, η Aegean, δεν θα μπορούσε να δεχθεί θετικά την εξέλιξη αυτή.
Ετσι λίγο αργότερα εξαπέλυσε επίθεση στο υπουργείο για τους χειρισμούς στο θέμα των άγονων γραμμών.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο αντιπρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, χαρακτήρισε τεράστιο λάθος την απόφαση της κυβέρνησης να ακυρώσει το διαγωνισμό για τις άγονες και υποστήριξε πως η ανάθεση στις Ολυμπιακές Αερογραμμές θα έχει μεγάλο κόστος.
Ο πρόεδρος της Aegean αντιπρότεινε να παγώσει ο διαγωνισμός και η αξιολόγηση να γίνει από τη νέα κυβέρνηση.
«Υπάρχει χώρος και για τους δύο»
Επίσης σε άλλο σημείο πρότεινε να μοιραστεί μεταξύ των δύο εταιρειών η κάλυψη των άγονων γραμμών, τις οποίες μάλιστα, παρά το όνομά τους, χαρακτήρισε κερδοφόρες!
Αναφερόμενος στα σχέδια της Aegean απέκλεισε μελλοντικές υπερατλαντικές συνδέσεις και έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις γραμμές προς προορισμούς του εξωτερικού, όπου «βρίσκεται ο ουσιαστικός ανταγωνισμός», καθώς OA και Aegean ελέγχουν μόλις 17% των πτήσεων σήμερα.
Σε κάθε περίπτωση, τέλος, εκτίμησε ότι υπάρχει χώρος για δυο κερδοφόρες αεροπορικές εταιρίες στην Ελλάδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για το στόλο της Aegean αναφέρθηκε ότι παγώνει για δύο - τρία χρόνια η αγορά νέων αεροσκαφών που έχουν παραγγελθεί, χωρίς να ακυρωθεί. κατά τον κ.Βασιλάκη οι ανάγκες θα καλυφθούν με αεροσκάφη μισθωμένα από την ελεύθερη αγορά, νεαρής ηλικίας και χαμηλού κόστους.
Αναφερόμενος στην πιθανότητα ενός «γάμου» με την ΟΑ όταν ιδιωτικοποιήθηκε, υποστήριξε ότι «το κράτος δεν μας ήθελε» παρά το ότι όταν ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος «υποβάλαμε προσφορά διπλάσια από αυτή της Marfin».
(Από τό star.gr τό e-go.gr και τη Ναυτεμπορική...)

Σχόλια