Τό ελληνικό σκάνδαλο πού όλοι γνωρίζουμε καί ώς "ειδήσεις".


ΠΟΙΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ;

Η παραπληροφόρηση από τα τηλεοπτικά παράθυρα, ειδικά στις οι επονομαζόμενες ΕΙΔΗΣΕΙΣ, έχει πάρει διαστάσεις σκανδάλου.
Όλες οι λέξεις και φράσεις και η ροή των τηλεοπτικών σχολίων είναι από πριν σκηνοθετημένες και οι σχολιαστές / παρουσιαστές / δημοσιογράφοι ΑΠΛΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΓΡΑΨΕΙ ΑΠΟ ΠΡΙΝ Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ.
Με λίγη προσοχή καταλαβαίνεις πόσο ΣΙΚΕ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ και πόσο «ΑΥΘΟΡΜΗΤΑ» είναι τα σχόλια:
1. ΟΙ ΤΗΛΕ-ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΜΙΛΟΥΝ ΤΟΣΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΑ που ξέρεις ότι αποκλείεται να σκέπτονται με αυτούς τους ρυθμούς, απλά διαβάζουν αυτά που έχουν μπροστά τους στο μόνιτορ.
2. ΌΤΑΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΥΝΟΗΣΟΥΝ ΕΝΑ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟ τον βάζουν στο αριστερό τηλεοπτικό παράθυρο και τον αντίπαλό του στο δεξί, (όπως κοιτάμε, εάν δεν το ξέρετε ο ανθρώπινος εγκέφαλος ελκύεται περισσότερο από αυτά που βλέπει στο αριστερό μέρος της οθόνης, προσέξτε πχ. τις διαφημίσεις καταναλωτικών προϊόντων).
3. ΑΝΕΒΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΤΑΣΗ ΤΟΥ ΗΧΟΥ εάν θέλουν να ευνοήσουν κάποιον και την χαμηλώνουν εάν όχι. ΑΛΛΟΙΩΝΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΗ ΦΩΝΗ των καλεσμένων, κάνοντας πιο μπάσες όσων θέλουν να συμπαθήσουμε και πιο τσιριχτές όσων θέλουν να μην πάρουμε στα σοβαρά ή να λοιδορήσουμε.
4. ΒΑΖΟΥΝ ΓΡΑΠΤΟ ΤΙΤΛΟ στο κάτω μέρος της οθόνης, ανάλογα με το τι λέει ένας τηλε-ηθοποιός ή πολιτικός, διότι ξέρουν ότι ο γραπτός λόγος συγκρατείται στο μυαλό του ανυποψίαστου πολύ ευκολότερα από τον προφορικό του τηλε-ηθοποιού. Η πλάκα είναι ότι πολλές φορές το μπάνερ βγαίνει ΠΡΙΝ να πει τη φράση ο δημοσιογράφος και έτσι ξεβρακώνεται η σκηνοθεσία. Τα γραπτά μπάνερ στο κάτω μέρος της οθόνης είναι η πιο ύπουλη μορφή παραπληροφόρησης, πχ. η μεγαλοκοπέλα – παρουσιάστρια ΛΕΕΙ "σύμφωνα με το ρεπορτάζ ο ΧΧΧ έχει πάρει μίζα" και το μπάνερ ΓΡΑΦΕΙ "ο ΧΧΧ έχει πάρει μίζα". Προφανώς το "σύμφωνα με το ρεπορτάζ" το λένε ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ σαν άλλοθι για να μη φάνε αγωγές, αλλά η λάσπη που αφήνει το γραπτό μπάνερ παραμένει το μυαλό πολύ περισσότερη ώρα από την προφορική φράση «σύμφωνα με το ρεπορτάζ». Να τους δώσω και μία ιδέα,να κάνουν το μπάνερ να αναβοσβήνει για να περνούν ακόμη πιο έντονα την παραπληροφόρηση.
5. ΌΤΑΝ ΚΑΛΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ προσκαλούν τους πιο επικοινωνιακούς και διαβασμένους από το κόμμα που θέλουν να ευνοήσουν και τους πιο γραφικούς από αυτό που θέλουν να απαξιώσουν.
6. ΣΤΗ ΣΠΑΝΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΟΠΩΣ ΤΗ ΘΕΛΟΥΝ, είτε αλλάζουν το θέμα της συζήτησης (ακόμη και διακόπτοντας άγαρμπα τον καλεσμένο τους) ή του επιτίθενται με συνεχείς κακοπροαίρετες τοποθετήσεις και πριν προλάβει αυτός να απαντήσει μας αναγγέλλουν ότι τελείωσε ο χρόνος. Εννοείται ότι ο καλεσμένος αυτός θα ξαναβγεί στο κανάλι όταν παγώσει η κόλαση.
7. ΕΑΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΥΝΟΗΣΟΥΝ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑ παρουσιάζουν πολλές φορές μέσα στη μέρα τις απόψεις των στελεχών του ενώ εάν θέλουν να το «θάψουν» εξαφανίζονται οι δηλώσεις τους για εβδομάδες. Το τελευταίο τρίμηνο, για παράδειγμα, βλέπουμε καθημερινά τα στελέχη του Λάος και σπανιότατα τα στελέχη του Σύριζα.
8. ΑΦΙΕΡΩΝΟΥΝ ΔΥΣΑΝΑΛΟΓΑ ΠΟΛΥ ΧΡΟΝΟ σε κάποια θέματα και μηδαμινό ή καθόλου σε άλλα πολύ μεγαλύτερης εμβέλειας και σημασίας. Για παράδειγμα μπορεί να ακούμε καθημερινά το ίδιο (βαρετό) ρεπορτάζ για την ακρίβεια επί χρόνια αλλά να μην μαθαίνουμε ποτέ για ιδιαίτερα σημαντικά θέματα όπως η εξέλιξη της Εγνατίας οδού ή η συμφωνία με τους κινέζους για τον ΟΛΠ ή η εξάρθρωση μεγάλου δικτύου διακίνησης βαριών ναρκωτικών .
9. ΟΙ ΤΗΛΕ-ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ, (πχ. Πρετεντέρης, Τσίμας, Τρέμη, Καψής, Οικονομέας, Παπαχελάς, Καμπουράκης, Ευαγγελάτος, Βερύκιος, Μακρή, Λιαρέλλης, Παπαδάκης, Αναγνωστάκης, Σρόιτερ) με λίγες εξαιρέσεις, που όμως όταν, κατάλαβαν ότι το παιγνίδι έχει χρήμα, ευθυγραμμίστηκαν με τους πρώτους (πχ. Χατζηνικολάου, Τράγκας, Αυτιάς, Κύρτσος).
10. ΟΛΟΙ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ βασίζονται κυρίως στο Δημόσιο (άμεσα ή έμμεσα) για τα έσοδα των άλλων επιχειρήσεών τους, χωρίς το οποίο θα έμεναν ταπί. Αυτό είναι ξεκάθαρο διότι όσοι από αυτούς προσπάθησαν να πετύχουν επιχειρηματικά εκτός Ελλάδας απέτυχαν.
Αναγνώστης

Σχόλια