Τι θα πει αποψε ο Πρωθυπουργος για την οικονομια...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η Οικονομία της Χώρας μας έχει, ακόμη, σοβαρά κατάλοιπα από χρόνιες αδυναμίες. Έχει, όμως, και σημαντικές δυνατότητες. Ξέρω ότι ο δρόμος μπροστά μας είναι δύσκολος. Προχωρώ, αναλαμβάνοντας όποιο κόστος χρειάζεται. Είμαι αποφασισμένος να συνεχίσω εντείνοντας (και όχι εγκαταλείποντας) τις μεταρρυθμίσεις. Αυτή είναι η απόφασή μου.
Οι άξονες της οικονομικής πολιτικής παραμένουν αμετάβλητοι:
- Διατηρήσιμη δημοσιονομική εξυγίανση,
- βιώσιμη ανάπτυξη στην κορυφή της Ευρωζώνης,
- δίχτυ κοινωνικής προστασίας για τις ευπαθείς ομάδες.

Πρώτη προτεραιότητα είναι η συνέχιση της δημοσιονομικής εξυγίανσης, έτσι ώστε να περιοριστούν τα ελλείμματα. Αλλά και να αποκλιμακωθεί το δημόσιο χρέος, που (απομυζώντας μόνο για τόκους πάνω από 10 δις ευρώ) αφαιρεί τεράστιους πόρους από την ανάπτυξη και την κοινωνική αλληλεγγύη. Άμεση επιδίωξη είναι η συγκράτηση των δαπανών και η διασφάλιση περαιτέρω δημοσιονομικής διαφάνειας.
Για το σκοπό αυτό…
- εντάσσονται στον Κρατικό Προϋπολογισμό οι Ειδικοί Λογαριασμοί,
- υποχρεώνονται τα Ασφαλιστικά Ταμεία, τα Νοσοκομεία και οι ΟΤΑ να συντάσσουν προϋπολογισμούς και απολογισμούς,
- συγκροτείται διυπουργική επιτροπή για το σχετικό έλεγχο. Αναπτύσσεται, ταυτόχρονα, η αναγκαία προετοιμασία, έτσι ώστε να περάσουμε στην κατάρτιση Προϋπολογισμών Προγραμμάτων.


Στην ίδια κατεύθυνση, είναι οι μεταρρυθμίσεις στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα, που παραμένει μια μεγάλη πρόκληση. Σε άμεση προτεραιότητα βρίσκεται η προώθηση λύσεων στην Ολυμπιακή και τον ΟΣΕ, που επιβαρύνουν τους φορολογούμενους τουλάχιστον με 2,7 εκ. ευρώ την ημέρα.

Σε ό,τι αφορά την Ολυμπιακή, στόχος είναι μια άλλη εύρωστη και ανταγωνιστική εταιρία, που να έχει το ίδιο σήμα και όνομα, αλλά να είναι απαλλαγμένη από τα χρέη και τις εμπλοκές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι άξονες είναι ξεκάθαροι:
- Μετατάξεις και πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου.
- Διασφάλιση των συνδέσεων με τα νησιά μας.
- Αποκλεισμός κάθε ενδεχομένου ιδιωτικού μονοπωλίου.

Σε ό,τι αφορά τον ΟΣΕ, σχεδιάζουμε τον εταιρικό μετασχηματισμό του, με ανεξαρτητοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ενίσχυση της ΕΡΓΟΣΕ. Το Σχέδιο περιλαμβάνει…
- σύγχρονα χρηματοοικονομικά μέσα για τη διαχείριση του χρέους του,
- συμπράξεις με τον Ιδιωτικό Τομέα για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του,
- σύστημα αυστηρών ελέγχων στη διαχείριση και
- πρόγραμμα στοχευμένης εθελουσίας εξόδου.

Μείζον ζήτημα στην περίοδο που ακολουθεί είναι η δικαιότερη κατανομή των βαρών, χωρίς να πληγεί η ανάπτυξη, αλλά και χωρίς να επιβαρυνθούν μισθωτοί και συνταξιούχοι, που, ήδη, σηκώνουν δυσανάλογα βάρη. Με το νομοσχέδιο που καταθέσαμε...
- διευρύνεται η φορολογική βάση, ώστε να συμπεριλάβει εισοδήματα που δεν δηλώνονται,
- προωθούνται αναγκαίες διορθώσεις στη φορολογία του κεφαλαίου και
- αλλάζουν ορισμένοι ειδικοί τρόποι φορολόγησης, που δημιουργούσαν σοβαρές αδικίες.
- Θεσπίζεται, ταυτόχρονα, (με στόχο τη διασφάλιση της ανάπτυξης και την εμπέδωση φορολογικής δικαιοσύνης) η περαιτέρω μείωση των συντελεστών φορολόγησης, τόσο για τα φυσικά, όσο και για τα νομικά πρόσωπα.

Θέλω, ωστόσο, να υπογραμμίσω ότι, απέναντι στη φοροδιαφυγή, προετοιμάζεται δυναμική συνέχεια:
- Διευρύνεται (και προς το ναυτιλιακό πετρέλαιο) η μάχη για τον περιορισμό του λαθρεμπορίου,
- ενισχύονται οι ελεγκτικοί μηχανισμοί,
- εντείνεται η σύγκρουση με επίορκους λειτουργούς,
- εξετάζεται η καθιέρωση τεκμαρτού εισοδήματος.

Η φοροδιαφυγή συνιστά βαθειά αντικοινωνική συμπεριφορά. Η συστράτευση όλων, για την καταπολέμησή της, είναι επιβεβλημένη.

Σχόλια