Ταχύπλοα σκάφη για τα «βατράχια»

Θετικά απάντησε η Ουάσιγκτον στο ελληνικό αίτημα να παραχωρηθούν στο Πολεμικό Ναυτικό τέσσερα σκάφη ειδικών επιχειρήσεων Mk-V για τους βατραχανθρώπους της ΜΥΚ που αποσύρουν οι Seals!

 myk(1)




Οι αμερικανοί , σύμφωνα με τον Αρχηγό ΓΕΝ αντιναύαρχο Ε.Αποστολάκη, δίνουν τα 25μετρα ταχύπλοα δωρεάν, ζητούν όμως 12 εκ. δολάρια για να τα επισκευάσουν και συντηρήσουν. Το ΓΕΝ αντιπροτείνει να γίνει η επισκευή εδώ καθώς έχει σχετική τεχνογνωσία τουλάχιστον στους κινητήρες που διαθέτουν τα σκάφη αυτά. Μετά την τελική συμφωνία η παράδοση εκτιμάται ότι θα είναι άμεση, καθώς οι αμερικανοί έχουν τουλάχιστον 8 σκάφη σε κατάσταση μακράς αποθήκευσης, ενώ άλλα 12 πρόκειται να αποσυρθούν.
Προφανώς είναι λογική και αναμενόμενη η προσπάθεια του Αρχηγού ΓΕΝ να ενισχύσει τις επιχειρησιακές ικανότητες των ειδικών δυνάμεων γιατί έχει αποδειχθεί η χρησιμότητά τους και σε καιρό πολέμου (ΙΜΙΑ) και σε καιρό ειρήνης (Περσικός Κόλπος) και σε περιόδους διαχείρισης κρίσεων στο Αιγαίο.
Tα σκάφη χρησιμοποιούνται από τους Seals κυρίως ως σκάφος διείσδυσης υψηλής ταχύτητας και έχουν την δυνατότητα μεταφοράς μιας ομάδας ειδικών δυνάμεων 16 ατόμων, πέραν των πέντε ανδρών του πληρώματος. Η ταχύτητά τους είναι πάνω από 55 μίλια ανά ωρα και ακτίνα δράσης 500 ναυτικών μιλίων, είναι από αλουμίνιο. Είναι σκάφος εκτόπισματος 68 τόνων, και το κινούν δύο 12-κύλινδροι κινητήρες ντίζελ MTU TE94 και δύο υδροτζέτ KaMeWa K50S . Ο οπλισμός τους είναι επιχειρησιακά ικανός: Διαθέτει βάσεις οπλισμού, για πολυβόλα 0.50, βομβιδοβόλα των 40mm κ.α. δίνοντας έτσι κατά τους ειδικούς, την δυνατότητα εξαπόλυσης μεγάλου όγκου πυρός και ικανοποιητική περιμετρική κάλυψη. Το σκάφος μπορεί να μεταφέρει και ελαστικές λέμβους για επιμέρους αποστολές.

 


Τα έχει ναυπηγήσει η Halter Marine με τις πρώτες παραδόσεις στο US NAVY να ξεκινούν το 1995.Το Mark-V, αντικατέστησε το HSB (High Speed Boat) που χρησιμοποιούσαν οι Ειδικές Μονάδες Σκαφών και οι Seals και στον Πόλεμο του Κόλπου.
Το αίτημα είχε τεθεί για πρώτη φορά από τον πρώην Αρχηγό ΓΕΝ Κοσμά Χρηστίδη και υποστηρίχθηκε θερμά από τον κ Αποστολάκη καθώς μπορεί να καλύψει μέρος των άμεσων επιχειρησιακών αναγκών στο Αιγαίο στον τομέα των Ειδικών Επιχειρήσεων της ΔΥΚ.
Μερικές σκέψεις, με βάση πληροφορίες προσιτές σε όλους: Τα σκάφη αυτά κατασκευάστηκαν από το 1995 σε ένα ναυπηγείο του Μισισιπή με βάση παραγγελία των αμερικανικών ειδικών δυνάμεων που είναι κορυφαίες στον κόσμο. Παραδόθηκαν σε 18 μήνες και γι αυτό είχαν προβλήματα που δεν είχαν προβλεφθεί ιδίως με τον κυματισμό. Στα ποτάμια δεν έχει κύματα όπως στο Αιγαίο. Τα προβλήματα αυτά λύθηκαν. Και τα 20 σκάφη που αγόρασαν οι Αμερικανοί αποκτήθηκαν στην τιμή των 3.700.000 δολαρίων το ένα με όλον τον εξοπλισμό και τους αυτοματισμούς τους οι οποίοι ήταν κορυφαίοι εκείνη την εποχή, αλλά όχι τώρα.
Πως είναι δυνατόν να ζητούν οι Αμερικανοί 3.000.000 δολάρια για να επισκευάσουν το καθένα; Προφανώς είναι μόνον τα κουφάρια και πρέπει να ανακατασκευαστούν από την αρχή. Με τα λεφτά αυτά δεν χρειάζεται να γίνει επισκευή, αλλά μπορούν να τοποθετηθούν νέοι κινητήρες και καθίσματα και λοιπός εξοπλισμός πλεύσης από την αρχή.
Με τα ίδια χρήματα, η δουλειά μπορεί να γίνει στην Ελλάδα και να αποδώσει στην ελληνική οικονομία ένα πολλαπλάσιο ΑΕΠ. Κυρίως όμως θα ενισχυθεί η τεχνογνωσία των ελληνικών ναυπηγείων που θα αναλάβουν τη δουλειά. Ακόμα περισσότερο το ΓΕΝ μπορεί να ζητήσει από το ελληνικό ναυπηγείο να σχεδιάσει πατέντες που θα βελτιώσουν το σκάφος, όπως έκαναν και οι Αμερικανοί από το 2008 με το νέο μοντέλο ΜΑRK V.1 Π.χ. Το νέο μοντέλο έχει κατάστρωμα από φάμπερ κάρμπον που είναι ακόμα πιο ελαφρύ και με ικανή θωράκιση. Χρησιμοποίησαν ειδικούς αφρούς για να δώσουν στιβαρότητα χωρίς βάρος στο σκάφος και να το κάνουν αβύθιστο. Τεχνολογίες που είναι διαθέσιμες στο Πολυτεχνείο και σε ελληνικά ναυπηγεία που μπορούν να προσλάβουν με τα λεφτά αυτά 2-3 Έλληνες επιστήμονες και να βελτιώσουν την τεχνογνωσία τους. Στη συνέχεια μπορούν να κατασκευάσουν από την αρχή ένα τέτοιο σκάφος με περίπου ίδιο κόστος ανά μονάδα.
Βελτιώσεις μπορούν να γίνουν ακόμα και στους κινητήρες, γιατί και οι ίδιοι οι Αμερικανοί κατασκευαστές, τον ίδιο κινητήρα τον βγάζουν με διαφορετικές αποδόσεις έως και 40% χωρίς παραχωρήσεις στην αξιοπιστία. Όλα αυτά είναι προστιθέμενες αξίες για την ελληνική οικονομία, αλλά χρειάζονται μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και πιστή εφαρμογή των συμφωνιών, δηλαδή πράγματα που δεν κοστίζουν χρήματα, αλλά ανεβάζουν το επιχειρησιακό επίπεδο των Ενόπλων Δυνάμεων, συνιστούν στρατιωτική τεχνολογία αιχμής. Η ικανότητα να καλύψει το ίδιο σκάφος την ίδια απόσταση σε μικρότερο χρόνο, του δίνει πλεονέκτημα. Η ικανότητα του ίδιου σκάφους βελτιώνεται αν με τις ίδιες μηχανές έχει μικρότερο βάρος. Η ικανότητά του να αμύνεται έναντι αεροσκαφών μπορεί να επιτευχθεί με οπλισμό που ήδη διαθέτουν οι ένοπλες δυνάμεις. Η ικανότητά του να γίνεται ηλεκτρονικά αόρατο, μπορεί να του δώσει πλεονέκτημα στο θέατρο επιχειρήσεων. Στη συνέχεια μπορούν να βρούν εφαρμογή οι ίδιες τεχνολογίες σε εμπορεύματα για ιδιώτες, όπως για παράδειγμα σε ιδιωτικά Γιώτ για μικροπλούσιους που θα ήθελαν μιά 25μετρη θαλαμηγό με αξιοσημείωτες ικανότητες πλεύσης στο Αιγαίο. Για να πετάγονται ως τη Μύκονο τα Σαββατοκύριακα και να πουλάνε μούρη ότι είναι σπόρτσμεν και όχι ηλικιωμένοι που νεάζουν. Αντί για σκάφη των «βατραχιών», η θαλαμηγός μπορεί να κατεβάζει εν πλώ Τζετ σκι για να κάνουν επίδειξη οι ιδιοκτήτες τους, ή για να πετάγεται να αγοράσει τσιγάρα στο αφεντικό ένα μέλος του πληρώματος.
Ο στόχος επομένως πρέπει να είναι να μας παραδώσουν δωρεάν τα κουφάρια οι Αμερικανοί και τουλάχιστον ένα σκάφος σε καλή κατάσταση το οποίο θα χρησιμεύσει ως οδηγός βελτιώσεων. Να τα φορτώσουμε σε ένα καράβι και να τα φέρουμε στην Ελλάδα. Ένα ναυπηγείο θα κάνει μια συμφωνία δύο, τριών ή τεσσάρων χρόνων και θα παραδίδει ένα σκάφος το εξάμηνο και το καθένα θα έχει ανώτερες προδιαγραφές από το προηγούμενο. Στα μηχανικά και στα ναυπηγικά ζητήματα το Πολυτεχνείο είναι διαθέσιμο και στα θέματα σχεδιασμού νέων πιο άνετων καθισμάτων για να μην ταλαιπωρούνται στο ταξίδι οι άνδρες των ειδικών δυνάμεων είναι μια εύκολη εφαρμογή για το Πανεπιστήμιο Αιγαίου που έχει ειδική σχολή σχεδιασμού στη Σύρο. Έτσι θα βρούν δουλειά οι Έλληνες απόφοιτοι, σε ελληνικές ιδιωτικές επιχειρήσεις οι οποίες στη συνέχεια μπορούν να φτιάχνουν πολυτελείς θαλαμηγούς και να τις πουλάνε σε κροίσους είτε Έλληνες είτε ξένους εξασφαλίζοντας υψηλή τεχνολογία και ειρηνικές εφαρμογές που θα δώσουν ώθηση στην ελληνική οικονομία.
Έτσι σκέφτονται στις άλλες χώρες, (Γερμανία, Γαλλία, Ισραήλ) που έχουν ικανές ένοπλες δυνάμεις, αμυντική βιομηχανία και επιχειρήσεις που πουλάνε τεχνολογικές εφαρμογές στη συνέχεια. Αν όλα γίνονται εισαγωγή από το εξωτερικό, ποτέ δεν θα αποκτήσουμε στρατιωτική τεχνολογία αιχμής σε κανέναν τομέα (ηλεκτρονικά, πυρομαχικά κλπ) ικανές ένοπλες δυνάμεις και δυναμική οικονομία ώστε να ζουν οι Έλληνες με αξιοπρέπεια.
Ο αρχηγός αυτό που έχει να κάνει, είναι να πείσει τον υπουργό να δημιουργήσουν με τα ίδια χρήματα μια τέτοια μόνιμη δομή, χρησιμοποιώντας ιδιωτικές ναυπηγικές επιχειρήσεις (που περνάνε κρίση) και να υπογράψουν μια τίμια συμφωνία. Χωρίς μίζες, με διαφάνεια και με γνωστές εκ των προτέρων δεσμεύσεις. Επιχειρήματα έχουν όλοι. Για παράδειγμα τα βατράχια προφανώς θέλουν να πάρουν το δυνατόν συντομότερα ένα αξιόπλοο σκάφος για τις επιχειρήσεις τους. Δεν θα τους πειράξει ασφαλώς στην υπερηφάνεια τους αν το σκάφος είναι τελικά ελληνικό, έχει βελτιωθεί από ελληνικά μυαλά και χέρια, από επιστήμονες που θα «οπλίσουν» τα βατράχια με τις γνώσεις τους. Η τεχνογνωσία που αποκτάται, είναι μακροπρόθεσμη υπεροχή και πηγή αυτοπεποίθησης. Κι αυτό είναι μόνον ένα παράδειγμα.
πηγή

Σχόλια