Οσοι αναρωτήθηκαν γιατί η Qatar Airways ξεκινάει καθημερινή σύνδεση Αθήνα - Νέα Υόρκη μπορούν να δούνε την απάντηση.





Το Κατάρ βλέπει Αστέρα μέσω... Μανχάταν


Όταν, στις αρχές του μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος της Qatar Airways, Άκμπαρ Αλ Μπάκερ, βρέθηκε στην Αθήνα για να ανακοινώσει ότι από τον Μάρτιο του 2013 η αεροπορική εταιρεία θα ξεκινήσει την εκτέλεση μιας απευθείας πτήσης σε καθημερινή βάση μεταξύ Αθηνάς και Νέας Υόρκης, πολλοί αναρωτήθηκαν... πώς θα γέμιζαν τα αεροπλάνα. «Μπορεί σε μια βαθιά υφεσιακή Ελλάδα να υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός ανθρώπων που, είτε για επαγγελματικούς είτε για προσωπικούς λόγους, απαιτείται να ταξιδεύουν στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, αλλά πόσοι επαρκούν για να γεμίζουν τα τεράστια Boeing 787 ή Airbus A380 που θα χρησιμοποιεί η εταιρεία;», αναρωτιούνταν.

Οι άνθρωποι της Qatar Airways που ερωτήθηκαν έδωσαν την απάντηση. Οι πτήσεις της εταιρείας θα προέρχονται από την Ντόχα, πρωτεύουσα του Κατάρ, θα κάνουν στάση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών -ένα κομβικό σημείο για 31 ευρωπαϊκούς προορισμούς που εξυπηρετούνται από την Qatar Airways- και θα κατευθύνονται απευθείας στο αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης. Και πάλι, όμως, γιατί να επιλέξει κάποιος από την Ντόχα να κάνει ενδιάμεση στάση στην Αθήνα, όταν μπορεί να επιλέξει το απευθείας δρομολόγιο της εταιρείας για το JFK;

Το σχέδιο
Η απάντηση βρίσκεται κρυμμένη στην ίδια την Αθήνα και σχετίζεται με το φιλόδοξο σχέδιο των Καταριανών να αποκτήσουν πολυτελή ξενοδοχειακά συγκροτήματα και να υλοποιήσουν τουριστικές-ψυχαγωγικές επενδύσεις στην Ελλάδα.

Εάν το σχέδιο αυτό έλθει εις πέρας, τα αεροπλάνα της Qatar Airways θα γεμίσουν με ευκατάστατους Άραβες, Ευρωπαίους και Αμερικανούς που θα θελήσουν να ζήσουν τον μύθο τους στην Ελλάδα, σε καταριανών συμφερόντων ξενοδοχεία. Και, πολύ απλά, λόγω του τρόπου που λειτουργεί η αεροπορική αγορά -τα δρομολόγια και τα slots στα αεροδρόμια πρέπει να κλείσουν τουλάχιστον έξι μήνες νωρίτερα-, η Qatar Airways όφειλε να ανακοινώσει τους νέους της προορισμούς, ώστε να γίνουν και οι απαιτούμενες προετοιμασίες. Το εγχείρημα των Καταριανών στηρίζεται σε λογικές παραδοχές. Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν συγκεκριμένοι εμβληματικοί για τον ελληνικό τουρισμό ξενοδοχειακοί όμιλοι, που, λόγω των σημαντικών τους δανειακών και άλλων οφειλών, έχουν βγει -διακριτικά- «στο σφυρί».

Υπό συγκεκριμένους όρους, οι μονάδες αυτές θα μπορούσαν να αλλάξουν ιδιοκτησία, με το Κατάρ να διεκδικεί βασικό ρόλο στη διαδικασία.

Υπάρχει, όμως, και η «κορωνίδα» των ξενοδοχειακών συγκροτημάτων στην Ελλάδα, ο Αστέρας Βουλιαγμένης, ένα πραγματικά μοναδικό «φιλέτο» σε ολόκληρη τη Μεσόγειο, που, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, αποτελεί και τον Νο 1 στόχο των αραβικών επενδυτικών κεφαλαίων. Ο διαγωνισμός για την πώληση του Αστέρα αναμένεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2013. Το ελληνικό Δημόσιο έχει στην ιδιοκτησία του περίπου 120.000 από τα 308.000 τ.μ. του ακινήτου στο Καβούρι (περίπου το 38%), ωστόσο η Εθνική Τράπεζα έχει την επικαρπία και ελέγχει την υπόλοιπη έκταση, πλην επιθυμεί την πώληση και του δικού της μεριδίου από το ακίνητο και το ξενοδοχειακό συγκρότημα.

Ελληνικό - νησιά
Αυτό, όμως, δεν είναι το μόνο project που μπορεί να προσελκύσει καταριανά κεφάλαια. Το Ελληνικό και, κυρίως, η εμπορική αξιοποίηση ακατοίκητων νησιών ταιριάζουν στο επενδυτικό μοντέλο των Αράβων.

Εξάλλου, ο σεΐχης του εμιράτου, Χαμάντ μπιν Χαλίφα αλ Θάνι, σχεδόν κάθε καλοκαίρι βρίσκεται στο Ιόνιο, έχοντας γνωρίσει καλά τόσο τους δημοφιλείς προορισμούς του πελάγους όσο και τους «κρυφούς» θησαυρούς, νησιά που βρίσκονται προς πώληση.
πηγή

Σχόλια