Μιά καινούργια ιδεολογία έχει βρεί τό ΠΑΣΟΚ. Κοινωνικός-σοσιαλιστικός-φιλελευθερισμός. Λίγο πιό λαικά ιδιωτικοποιείστε τα όλα γιατί χανόμαστε....

Η ιδεολογία τού ΠΑΣΟΚ είναι σαφής , σαφέστατη...
Επιστημονικά και με μιά κουβέντα περιγράφεται σάν "γιούργια μάγκες στόν ταβλά με τα κουλούρια, δηλαδή το κρατικό χρήμα" αυτό πού λίγο πιό επιστημονικά θα λέγαμε σοσιαλισμό...
Η ιδεολογία όμως οφείλει να είναι ευέλικτη, να προσαρμόζεται στούς καιρούς...
Ετσι τώρα σέ καιρούς κρίσης έχουμε τήν ιδεολογία "μάγκες χανόμαστε πουλήστε ότι πουλιέται όσο όσο, μάς επήρανε χαμπάρι, πουλάμε τώρα καί τρώμε αργότερα" δηλαδή λίγο πιό επιστημονικά ο κοινωνικός σοσιαλιστικός φιλελευθερισμός....

Διαβάζουμε ότι η κυβέρνηση σκέφτεται τις αποκρατικοποιήσεις...

Αποκρατικοποιήσεις με... τρίπλα!

Δύο νέες εταιρείες, προίκα των οποίων θα είναι τα «ασημικά» του κράτους σε συμμετοχές σε εισηγμένες επιχειρήσεις και τα ακίνητα-φιλέτα του δημοσίου, θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του 2010, με στόχο την είσπραξη 2,5 δισ. ευρώ.

Το υπουργείο Οικονομικών καταρτίζει κατάλογο επιχειρήσεων προς περαιτέρω αποκρατικοποίηση με το δόγμα «υποδομές και δίκτυα παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο και οτιδήποτε άλλο μπορεί να αποκρατικοποιηθεί πλήρως ή να μετοχοποιηθεί περαιτέρω».

Και για το κεφάλαιο «επιχειρήσεις με δίκτυα και υποδομές» όμως, η κυβέρνηση προωθεί λύση περαιτέρω ιδιωτικοποίησης χωρίς ιδιωτικοποίηση, αφού οι συμμετοχές του δημοσίου σε ΟΤΕ και ΔΕΗ για παράδειγμα θα αποτελέσουν στοιχεία της νέας εταιρείας η οποία θα εισαχθεί στο ΧΑ.

«Το δημόσιο θα κρατήσει στον έλεγχό του το 51% της ΔΕΗ αλλά θα μπορούσε να βάλει στο χαρτοφυλάκιο της νέας εταιρείας τις μετοχές αυτές, όπως για παράδειγμα και το 16% του ΟΤΕ ή το 34% του ΟΠΑΠ και στη συνέχεια να εισάγει τη νέα εταιρεία στο χρηματιστήριο» λέει κυβερνητικό στέλεχος.







Ανάλογο μοντέλο προωθείται και για τα ακίνητα-φιλέτα του δημοσίου, καθώς το μοντέλο του sale and lease back που προωθούσε η προηγούμενη κυβέρνηση κρίνεται πως δεν μπορεί να περπατήσει ικανοποιητικά.

Βασικό μειονέκτημα του sale and lease back θεωρείται πως είναι το γεγονός ότι μπορεί να οδηγήσει σε μείωση χρέους αλλά θα επιβαρύνει μελλοντικά τα ελλείμματα, μέσω των ενοικίων που θα καταβάλλονται.

Από την άλλη πλευρά πληθώρα ακινήτων του δημοσίου αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα νομιμότητας και κυριότητας. Χαρακτηριστικό είναι το πρόβλημα του κτιρίου όπου στεγάζεται το υπουργείο Ανάπτυξης στην πλατεία Κάνιγγος, το οποίο περιλαμβανόταν στον κατάλογο των ακινήτων που σχεδίαζε να βγάλει στο σφυρί η προηγούμενη κυβέρνηση. «Όσο απίθανο και αν φαίνεται, ο 7ος και ο 8ος όροφος του κτιρίου είναι παράνομοι, δεν έχουν άδεια, όπως συμβαίνει και με κτίριο του υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ενώ σε αρκετά ακόμα ακίνητα του δημοσίου δεν υπάρχουν τίτλοι κυριότητας» λέει στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών.

Το νέο σχέδιο προβλέπει δημιουργία «καλαθιού» ακινήτων που θα αποτελούν περιουσιακό στοιχείο της νέας εταιρείας που θα δημιουργηθεί και θα εισαχθεί στο ΧΑ.

Μία προς μία άλλωστε αξιολογούνται αυτές τις ημέρες οι εκκρεμμότητες αποκρατικοποιήσεων που ενώ είχαν ξεκινήσει από την προηγούμενη κυβέρνηση, δεν ολοκληρώθηκαν.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ΕΥΑΘ για την οποία η απελθούσα κυβέρνηση προωθούσε στρατηγικό εταίρο. «Το νερό είναι δημόσιο αγαθό» λένε πηγές του υπουργείου Οικονομικών αποκλείοντας στρατηγική συμμαχία με εκχώρηση του management. Δεν αποκλείουν όμως μείωση της συμμετοχής του δημοσίου από το 74% στο 51% με μια νέα μετοχοποίηση.

Αντίθετα, για το Καζίνο Πάρνηθας όπου το δημόσιο έχει το 51% αλλά το σχήμα BC Partners- Ελληνική Τεχνοδομική κατέχουν το υπόλοιπο 49% με δικαίωμα πρώτης άρνησης για την πώληση ενός επιπλέον 2%, το δημόσιο δεν φαίνεται να κωλύεται στην πλήρη αποκρατικοποίηση εφόσον εξακριβώσει νωρίτερα ότι πράγματι η σύμβαση προβλέπει πώληση και του 2%.

Στην περίπτωση του διεθνούς αερολιμένα όπου η συμμετοχή του δημοσίου ανέρχεται στο 55% σχεδιάζεται η επέκταση της σύμβασης με τη Hochtief η οποία θα αυξήσει την υπεραξία του Ελ. Βενιζέλος προκειμένου στη συνέχεια να εισαχθεί στο ΧΑ.

Τέλος για τη ΔΕΠΑ, η κυβέρνηση δεν αποκλείει τη μετοχοποίηση της θυγατρικής ΔΕΣΦΑ, που αποτελεί το διαχειριστή αλλά απορρίπτει κατηγορηματικά την εισαγωγή της ΔΕΠΑ στο ΧΑ καθώς εντάσσεται στον κανόνα περί δικτύων και υποδομών υπό τον έλεγχο του δημοσίου.

Στο συρτάρι φαίνεται να μπαίνει και το ενδεχόμενο συγχώνευσης ΑΤΕ- ΤΤ. Παρά το γεγονός ότι θεωρείται καλή ιδέα από τον Διοικητή της ΑΤΕ Θ. Πανταλάκη, στο υπουργείο Οικονομικών θεωρούν ότι εγείρονται αρκετά ζητήματα μεταξύ των οποίων και θέμα αλληλοκάλυψης δικτύων.

Ανοιχτό παραμένει άλλωστε το ενδεχόμενο περαιτέρω μετοχοποίησης του ΟΠΑΠ ενώ για τον ΟΤΕ όπου η σημερινή υπουργός Οικονομίας Λ. Κατσέλη είχε αναφερθεί σε προσπάθειες επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης, σήμερα θεωρείται πως «η παρούσα συγκυρία και η δημοσιονομική κατάσταση δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο».




Πίνακας: Το χαρτοφυλάκιο του δημοσίου σε εισηγμένες επιχειρήσεις


ΑΤΕ

77,31%

ΔΕΗ

51,12%

ΕΛΠΕ

35,48%

ΕΥΑΘ

74,02%

ΕΥΔΑΠ

61,33%

ΟΛΘ

74,27%

ΟΛΠ

74,27%

ΟΛΘ

74,14%

ΟΠΑΠ

34%

ΟΤΕ

16%

ΤΤ

34,04%

ΕΤΕ

0,49%

Τράπεζα Πειραιώς

2,53%

ΤτΕ

8,93%

Alpha Bank

0,80%

ΚΑΕ

2,81%

Πετζετάκις

0,52%

Κεραμεία Αλλατίνη

1,81%

Κέκροψ

0,11%

Τιτάν

0,04%

Κατσέλης

0,33%

Ασπίς Πρόνοια

0,01%





http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/561953/Article.aspx












Σχόλια