Ο -από δάσκαλος εφοπλιστής- Μανούσης καί ο καπετάν Μάκης Αγούδημος με τήν στενή σχέση με το περιβάλλον τού ιδρυτή τού ΠΑΣΟΚ.




.....Ο κ. Αριστοτέλης Παυλίδης, κραδαίνοντας χθες τα ξημερώματα τη γροθιά του από το βήμα της Βουλής, εκτός από το προσωπικό δράμα του έφερε στην επιφάνεια και μια δύσοσμη πραγματικότητα. Σε πανελλήνια τηλεοπτική σύνδεση περιέγραψε τον θαυμαστό κόσμο των άγονων γραμμών, όπου κομματικά στελέχη και ημέτεροι βαπτίζονται εν μια νυκτί σε επιχειρηματίες με πλουσιοπάροχη κρατική χρηματοδότηση.
Ενας από αυτούς είναι ο κ. Φώτης Μανούσης, γενικός γραμματέας του Δήμου Θεσσαλονίκης την εποχή του Σωτήρη Κούβελα. Ακολούθησε εν συνεχεία τον κ. Κούβελα στην Αθήνα, όπου έγινε στο πλευρό του γενικός γραμματέας του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ. Το πρώτο του επιχειρηματικό βήμα το έκανε στον χώρο των ηλεκτρονικών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ιδρύοντας το New Channel, το οποίο το 1999 πούλησε στον Μιχάλη Ανδρουλιδάκη.
Από δάσκαλος εφοπλιστής
Το 2001 ο κ. Μανούσης αγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών της μικρής ακτοπλοϊκής εταιρείας ΣΑΟΣ, με έδρα τη Σαμοθράκη. Τότε, οι κινήσεις του άφηναν ακόμη ανυποψίαστους τους γνώστες της ακτοπλοϊκής πιάτσας. Οι παλαιότεροι κατάλαβαν τι προσπαθούσε να επιτύχει ο κ. Μανούσης μόλις το 2003, όταν ξεκίνησε να αγοράζει πλοία τα οποία είχαν ναυπηγηθεί πριν από αρκετά χρόνια.
Σύντομα, ο δάσκαλος από τη Νίκαια, από χαμηλόβαθμο κομματικό στέλεχος, είχε γίνει επιχειρηματίας. Ακόμη γρηγορότερα, από το 2004 και έπειτα, μετετράπη σε έναν από τους πρωταθλητές των κρατικών επιδοτήσεων. Περίπου την ίδια περίοδο, ο Φώτης Μανούσης ερχόταν σε επαφή με τον Παναγιώτη Ζαχαρίου, διευθυντή του πολιτικού γραφείου του κ. Παυλίδη. Από το 2004 και έπειτα έφθασε να λαμβάνει μέχρι και 8,3 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, για να καλύψει μεγάλο τμήμα από τις λεγόμενες άγονες γραμμές, εκείνα δηλαδή τα δρομολόγια τα οποία συνδέουν τα μικρά νησιά του Αιγαίου μεταξύ τους και με τον Πειραιά. Ο κ. Παυλίδης είπε χθες τα ξημερώματα ότι η εταιρεία του Φώτη Μανούση εισέπραξε για τις άγονες γραμμές, μόνο κατά τα χρόνια της υπουργίας του, 20,1 εκατομμύρια ευρώ.....
...Η ιστορία του Κεφαλονίτη ( Σ.Σ. Μάκης Αγούδημος) εφοπλιστή ξεκινάει τη δεκαετία του 1980. Τότε, εκμεταλλεύθηκε στο έπακρο τη στενή σχέση του με το περιβάλλον του ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ για να δημιουργήσει ένα μικρό στόλο. Αγόρασε μια σειρά από μεταχειρισμένα πλοία, τα οποία έχουν μείνει στη συλλογική συνείδηση νησιωτών και ταξιδιωτών ως κατ’ εξοχήν «σαπάκια», και άρχισε να εξασφαλίζει τη μια «άγονη» γραμμή μετά την άλλη.
Σήμερα, ένα τέταρτο του αιώνα μετά τη χρυσή εποχή, ο κ. Αγούδημος ξαπλωμένος στο κρεβάτι του νοσοκομείου γνωρίζει ότι οι κρατικές επιδοτήσεις για την εταιρεία του τελείωσαν. Τόσο ο «Αγούδημος της Νέας Δημοκρατίας» (όπως αποκαλούν αρκετοί στο λιμάνι τον κ. Μανούση) όσο και ο... αυθεντικός Αγούδημος αποτελούν δημιουργήματα του ίδιου στρεβλού συστήματος επιδοτήσεων, το οποίο ταλαιπωρεί τους νησιώτες τα τελευταία 30 χρόνια. Από το 2003 έως και το 2008 οι δυο τους εξασφάλισαν επιδοτήσεις ύψους 68 εκατομμυρίων ευρώ, δίχως να ανανεώσουν ουσιαστικά τον υπερήλικο στόλο τους. Την προηγούμενη Παρασκευή γνωστοποιήθηκε ότι οι εταιρείες των δύο ανδρών έμειναν εκτός του διαγωνισμού για την κάλυψη δρομολογίων στις άγονες γραμμές, ύψους άνω των 50 εκατομμυρίων ευρώ (από τα συνολικά 90 που θα μοιραστούν για το έτος 2009). Μένει να αποδειχθεί αν μαζί με τους πρωταγωνιστές της στρέβλωσης θα μπει στο περιθώριο και το σύστημα που τους εξέθρεψε τις τελευταίες δεκαετίες.....
ΥΓ Στη φωτό η Δημητρούλα. Οσοι έχουν ταξιδέψει στο Αιγαίο ξέρουν...

Σχόλια

Ο χρήστης wolf είπε…
Η «άγονη γραμμή» των εκατομμυρίων ευρώ
Του Βασιλη Nεδου

Ο κ. Αριστοτέλης Παυλίδης, κραδαίνοντας χθες τα ξημερώματα τη γροθιά του από το βήμα της Βουλής, εκτός από το προσωπικό δράμα του έφερε στην επιφάνεια και μια δύσοσμη πραγματικότητα. Σε πανελλήνια τηλεοπτική σύνδεση περιέγραψε τον θαυμαστό κόσμο των άγονων γραμμών, όπου κομματικά στελέχη και ημέτεροι βαπτίζονται εν μια νυκτί σε επιχειρηματίες με πλουσιοπάροχη κρατική χρηματοδότηση.

Ενας από αυτούς είναι ο κ. Φώτης Μανούσης, γενικός γραμματέας του Δήμου Θεσσαλονίκης την εποχή του Σωτήρη Κούβελα. Ακολούθησε εν συνεχεία τον κ. Κούβελα στην Αθήνα, όπου έγινε στο πλευρό του γενικός γραμματέας του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ. Το πρώτο του επιχειρηματικό βήμα το έκανε στον χώρο των ηλεκτρονικών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ιδρύοντας το New Channel, το οποίο το 1999 πούλησε στον Μιχάλη Ανδρουλιδάκη.

Από δάσκαλος εφοπλιστής
Το 2001 ο κ. Μανούσης αγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών της μικρής ακτοπλοϊκής εταιρείας ΣΑΟΣ, με έδρα τη Σαμοθράκη. Τότε, οι κινήσεις του άφηναν ακόμη ανυποψίαστους τους γνώστες της ακτοπλοϊκής πιάτσας. Οι παλαιότεροι κατάλαβαν τι προσπαθούσε να επιτύχει ο κ. Μανούσης μόλις το 2003, όταν ξεκίνησε να αγοράζει πλοία τα οποία είχαν ναυπηγηθεί πριν από αρκετά χρόνια.

Σύντομα, ο δάσκαλος από τη Νίκαια, από χαμηλόβαθμο κομματικό στέλεχος, είχε γίνει επιχειρηματίας. Ακόμη γρηγορότερα, από το 2004 και έπειτα, μετετράπη σε έναν από τους πρωταθλητές των κρατικών επιδοτήσεων. Περίπου την ίδια περίοδο, ο Φώτης Μανούσης ερχόταν σε επαφή με τον Παναγιώτη Ζαχαρίου, διευθυντή του πολιτικού γραφείου του κ. Παυλίδη. Από το 2004 και έπειτα έφθασε να λαμβάνει μέχρι και 8,3 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, για να καλύψει μεγάλο τμήμα από τις λεγόμενες άγονες γραμμές, εκείνα δηλαδή τα δρομολόγια τα οποία συνδέουν τα μικρά νησιά του Αιγαίου μεταξύ τους και με τον Πειραιά. Ο κ. Παυλίδης είπε χθες τα ξημερώματα ότι η εταιρεία του Φώτη Μανούση εισέπραξε για τις άγονες γραμμές, μόνο κατά τα χρόνια της υπουργίας του, 20,1 εκατομμύρια ευρώ.

Ο «καπετάν Μάκης»
Ο κ. Μανούσης δεν κινήθηκε τυχαία. Ούτε φυσικά πρωτοτύπησε. Είχε κατά νουν κάποιον που, εκμεταλλευόμενος τις κομματικές διασυνδέσεις του, έφθασε να εισπράττει σχεδόν όλες τις επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές, καταλήγοντας πλούσιος: Τον κ. Μάκη Αγούδημο, ο οποίος αυτές τις ημέρες νοσηλεύεται σε ιδιωτικό θεραπευτήριο, έπειτα από μια ανεπιτυχή απόπειρα αυτοκτονίας. Ο «καπετάν Μάκης», όπως αρέσκεται να τον αποκαλούν, υποστηρίζει ότι υπεύθυνος για την κατάστασή του είναι ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Αναστάσης Παπαληγούρας, τον οποίο κατηγορεί ότι «στήνει τους διαγωνισμούς».

Ο κ. Παπαληγούρας δεν είναι ο πρώτος αρμόδιος υπουργός που ακούει τέτοιες καταγγελίες· και αν οι εταιρείες του κ. Αγούδημου συνεχίσουν να υφίστανται, δεν θα είναι και ο τελευταίος. Η ιστορία του Κεφαλονίτη εφοπλιστή ξεκινάει τη δεκαετία του 1980. Τότε, εκμεταλλεύθηκε στο έπακρο τη στενή σχέση του με το περιβάλλον του ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ για να δημιουργήσει ένα μικρό στόλο. Αγόρασε μια σειρά από μεταχειρισμένα πλοία, τα οποία έχουν μείνει στη συλλογική συνείδηση νησιωτών και ταξιδιωτών ως κατ’ εξοχήν «σαπάκια», και άρχισε να εξασφαλίζει τη μια «άγονη» γραμμή μετά την άλλη.

Σήμερα, ένα τέταρτο του αιώνα μετά τη χρυσή εποχή, ο κ. Αγούδημος ξαπλωμένος στο κρεβάτι του νοσοκομείου γνωρίζει ότι οι κρατικές επιδοτήσεις για την εταιρεία του τελείωσαν. Τόσο ο «Αγούδημος της Νέας Δημοκρατίας» (όπως αποκαλούν αρκετοί στο λιμάνι τον κ. Μανούση) όσο και ο... αυθεντικός Αγούδημος αποτελούν δημιουργήματα του ίδιου στρεβλού συστήματος επιδοτήσεων, το οποίο ταλαιπωρεί τους νησιώτες τα τελευταία 30 χρόνια. Από το 2003 έως και το 2008 οι δυο τους εξασφάλισαν επιδοτήσεις ύψους 68 εκατομμυρίων ευρώ, δίχως να ανανεώσουν ουσιαστικά τον υπερήλικο στόλο τους. Την προηγούμενη Παρασκευή γνωστοποιήθηκε ότι οι εταιρείες των δύο ανδρών έμειναν εκτός του διαγωνισμού για την κάλυψη δρομολογίων στις άγονες γραμμές, ύψους άνω των 50 εκατομμυρίων ευρώ (από τα συνολικά 90 που θα μοιραστούν για το έτος 2009). Μένει να αποδειχθεί αν μαζί με τους πρωταγωνιστές της στρέβλωσης θα μπει στο περιθώριο και το σύστημα που τους εξέθρεψε τις τελευταίες δεκαετίεςhttp://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_08/04/2009_310254