Τά σχέδια τής MIG γιά τήν Ολυμπιακή, τά νέα τιμολόγια, τί λένε οι αναλυτές, η δύσκολη θέση τής Aegean καί τί θά γίνει με τούς εργαζόμενους...


.......Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά έως τώρα, η MIG πρόκειται να προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 90 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη της εταιρίας. Οι πρώτες κινήσεις στις οποίες πρέπει να προχωρήσουν τα στελέχη της εταιρίας αερομεταφορών του ομίλου αφορούν στη στελέχωση της νέας επιχείρησης με προσωπικό αλλά και στο θέμα του στόλου, καθώς στην πρώτη φάση η διαδικασία πώλησης δεν σχετιζόταν με τα αεροσκάφη τα οποία πρόκειται να πωληθούν με άλλη διαδικασία, στη συνέχεια, είτε στη MIG, η οποία έχει το δικαίωμα προτίμησης, είτε σε άλλη εταιρία που θα υποβάλει προσφορά.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, άμεσα θα ξεκινήσει από τον όμιλο MIG η αναζήτηση προσωπικού, το οποίο θα προσληφθεί στη νέα εταιρία αερομεταφορών με όρους αγοράς.
Το στήσιμο της νέας αεροπορικής επιχείρησης από τον όμιλο MIG έχει ήδη αρχίσει με τις καλύτερες προϋποθέσεις τουλάχιστον σε επίπεδο στελεχών, αφού πριν από λίγες ημέρες ο όμιλος ανακοίνωσε τη μεταγραφή από την Aegean Airlines δύο κορυφαίων στελεχών του αεροπορικού κλάδου στην Ελλάδα, των κ. Αντώνη Σιμιγδαλά και Σταύρου Δαλιάκα που έχουν ήδη προσληφθεί στη νέα εταιρία.
Σε ό,τι αφορά το στόλο της εταιρίας, σε κάθε περίπτωση εκτιμάται ότι τα 39 αεροσκάφη, ιδιόκτητα και νοικιασμένα, τα οποία διαθέτει αυτή την εποχή η Ολυμπιακή δεν επαρκούν για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών του θερινού προγράμματος, το οποίο ξεκινά στο τέλος του μήνα. Μάλιστα, κάποια από τα αεροσκάφη αυτά βρίσκονται διαδικασία βαριάς συντήρησης που θα χρειαστεί αρκετό διάστημα για να ολοκληρωθεί.
Σε αυτό το πλαίσιο, πρέπει να ληφθεί άμεσα απόφαση για το αν θα αγοραστούν νέα αεροσκάφη ή αν θα γίνει μακροχρόνια μίσθωση ή εξαγορά αεροσκαφών από τον υφιστάμενο στόλο.
Επίσης, κινήσεις βραχυπρόθεσμου χαρακτήρα με άμεσα όμως αποτελέσματα θα πρέπει να αναμένονται και σε επίπεδο εμπορικής πολιτικής. Κάποιες πρώτες πληροφορίες που υπάρχουν κάνουν λόγο και για άμεση επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτική της εταιρίας, ώστε αυτή να προσφέρει ελκυστικότερες τιμές στην αγορά, επιδιώκοντας με τον τρόπο αυτόν να αντιστρέψει την τάση των κρατήσεων που εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα ήταν πτωτική. .....

Σχόλια

Ο χρήστης wolf είπε…
Νέα εποχή για τις αερομεταφορές στην Ελλάδα ανοίγει με την εξαγορά της Ολυμπιακής από τον όμιλο ΜIG. Η προσπάθεια για την ιδιωτικοποίηση του ελληνικού αερομεταφορέα, που είχε ξεκινήσει πριν από περίπου μία 10ετία, ολοκληρώθηκε ουσιαστικά την Παρασκευή, με το Δημόσιο να κάνει δεκτή την προσφορά του ομίλου MIG.

Η ολοκλήρωση της συμφωνίας μεταξύ του Δημοσίου και της Marfin Investment Group για την πώληση της εταιρίας πτητικού έργου και της εταιρίας τεχνικής βάσης αναμένεται στο τέλος της εβδομάδας, καθώς θα πρέπει να ακολουθηθεί μια τυπική διαδικασία.

Αύριο Τρίτη αναμένεται η έγκριση της Κομισιόν, με την οποία θα δωθεί το οριστικό "O.K." της Ε.Ε. για τη συμφωνία του Δημοσίου με τη MIG. Αμέσως μετά τη γνωμοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα ακολουθήσει η συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων, η οποία θα την επισημοποιήσει.

Η συμφωνία ολοκληρώθηκε τα μεσάνυχτα της Παρασκευής, οπότε και ανακοινώθηκε ότι γίνεται δεκτή η προσφορά της Marfin Investment Group (MIG), συνολικού ύψους 127,4 εκατομμυρίων ευρώ.

Η συμφωνία για την εξαγορά της εταιρίας πτητικού έργου και της εταιρίας τεχνικής βάσης αρχικά -καθώς σε εκκρεμότητα παραμένει η υπόθεση της εταιρίας επίγειας εξυπηρέτησης- προβλέπει:- Την εξαγορά πτητικού έργου έναντι 45,7 εκατ. ευρώ.
- Την εξαγορά της τεχνικής βάσης έναντι 16,7 εκατ. ευρώ.
- Την εξαγορά του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας Πάνθεον αντί 60 εκατ. ευρώ.
- Τη συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας τεχνικής βάση με 5 εκατ. ευρώ.

Με τη συμφωνία αυτή η MIG εξαγοράζει τα slots της Ολυμπιακής στις πόλεις Νέα Υόρκη (JFK), Λονδίνο (Heathrow - Gatwick), Μιλάνο, Παρίσι, Ρώμη, Φρανκφούρτη, Βουκουρέστι και Βρυξέλλες, το όνομα και το εμπορικό σήμα "Ολυμπιακή", καθώς και τα περιουσιακά στοιχεία της τεχνικής βάσης που αφορούν στο δικαίωμα χρήσης της τεχνικής βάσης της Ο.Α. στο αεροδρόμιο της Αθήνας, με τα δύο υπόστεγα συντήρησης αεροσκαφών, ως τη λήξη της σύμβασης του αεροδρομίου το 2026.

Παράλληλα, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στο Δημόσιο και στη Swissport για την πώληση της εταιρίας επίγειας εξυπηρέτησης. Σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή η συμφωνία, τότε υπάρχει δέσμευση από τον όμιλο MIG ότι θα προχωρήσει και στην εξαγορά της συγκεκριμένης εταιρίας, διαθέτοντας επιπλέον ποσό 44,8 εκατ. ευρώ, που είναι η κατώτερη αποτίμηση του ανεξάρτητου συμβούλου για την εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης και με τον τρόπο αυτόν η MIG θα αποκτήσει ολόκληρο τον όμιλο εταιριών της Ολυμπιακής.

Πως υποδέχονται τη συμφωνία οι αναλυτές

Ως αρνητική για την Aegean χαρακτηρίζουν σε γενικές γραμμές οι ΑΧΕ την κατάληξη της Ολυμπιακής στη MIG.

Η HSBC επαναλαμβάνει τη θέση της για οφέλη της Aegean βραχυπρόθεσμα από τις αναταράξεις που συνεπάγεται η αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος στην Ολυμπιακή, αλλά και την αρνητική επίδραση που θα έχει για την εταιρία η ανάδυση ενός ισχυρού παίκτη μακροπρόθεσμα. Ωστόσο, όπως τονίζει η χρηματιστηριακή, η εταιρία προβαίνει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να ενισχύσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα. Εως το ξεκίνημα το απογείου της επιβατικής κίνησης του 2009, θα διαθέτει έναν νέο στόλο airbus, επισημαίνει η HSBC.

Κατά την EFG Eurobank Securities, η είσοδος της MIG θα αλλάξει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον ελληνικό κλάδο των αερομεταφορών, καθώς η Aegean θα έχει –πιθανότατα να αντιμετωπίσει μια μοντέρνα, οργανωμένη και ανταγωνιστική νέα αεροπορική εταιρία με ισχυρό brandname. Η επιθετική είσοδος της MIG στις αγορές, μάλιστα, τονίζει η χρηματιστηριακή, είναι πιθανόν να αυξήσει το κόστος προσωπικού για την Aegean.

Από την άλλη, η νέα Ολυμπιακή θα χρειαστεί ένα με δύο χρόνια για να ανέλθει στο καλύτερο δυνατό ανταγωνιστικό επίπεδο, ενώ η Aegean είναι κυρίαρχη στην εγχώρια αγορά και αυξάνει ταχύτατα τη διεθνή της παρουσία. Σήμερα η Aegean έχει ισχυρή θέση στην αγορά, χαμηλή βάση κόστους και ισχυρή χρηματοοικονομική θέση που δίνουν στη διοίκηση ευελιξία και ισχυρή άμυνα έναντι του νέο ανταγωνιστή, αναφέρει η Eurobank.

Εκτίμηση της Alpha Finance είναι ότι σταδιακά η MIG θα αναμορφώσει την Ολυμπιακή. Έως τότε όμως, επισημαίνει η χρηματιστηριακή, η Aegean έχει την ευκαιρία να ενισχύσει την παρουσία της έναντι του ανταγωνιστή. Η χρηματιστηριακή αναμένει ισχυρό ανταγωνισμό μεταξύ των δύο εταιριών.

Απόρριψη προτάσεων Aegean Airlines - Crhysler Aviation

Πριν... δώσουν τα χέρια το Δημόσιο και η MIG είχαν απορριφθεί από την πλευρά του Δημοσίου οι προσφορές που κατέθεσαν την τελευταία στιγμή η Aegean Airlines και η Chrysler Aviation.

Οι συγκεκριμένες προσφορές απορρίφθηκαν μετά τις σχετικές εισηγήσεις των συμβούλων της κυβέρνησης, οι οποίοι έκριναν ότι με την ενδεχόμενη αποδοχή της πρότασης της Aegean Airlines ετίθετο θέμα δημιουργίας μονοπωλιακής κατάστασης στην ελληνική αγορά αερομεταφορών, καθώς η νέα εταιρία που θα προέκυπτε θα είχε δεσπόζουσα θέση στην εσωτερική αγορά.

Οι νομικοί σύμβουλοι ανταγωνισμού ανέφεραν επίσης ότι ο συνδυασμός:
α) της καθυστερημένης συμμετοχής της Aegean στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης,
β) του επιπλέον χρόνου που πιθανόν θα απαιτούνταν για τον οικονομικό και νομικό έλεγχο και για τις διαπραγματεύσεις που χρειάζονται προκειμένου να οριστικοποιηθούν τα συμβατικά κείμενα,
γ) του όποιου επιπλέον χρόνου τυχόν απαιτηθεί μετά τη σύναψη της πώλησης προκειμένου να ξεπεραστούν τυχόν κανονιστικά ζητήματα ή θέματα συγκέντρωσης και
δ) της προτεινόμενης από την Aegean δίμηνης προθεσμίας προς ανάληψη του πτητικού έργου ενέχει σημαντικούς κινδύνους όσον αφορά στη δυνατότατα ολοκλήρωσης της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης εντός του χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί στην απόφαση της Επιτροπής, το οποίο το ελληνικό δημόσιο έχει υποχρέωση να σεβαστεί.

Για την ύψους 210 εκατομμυρίων ευρώ προσφορά της ChryslerAviation οι σύμβουλοι του Δημοσίου έκριναν ότι δεν ήταν επαρκής η κεφαλαιακή βάση της συγκεκριμένης εταιρίας για να στηρίξει το όλο εγχείρημα.

Να αναφέρουμε ότι προς το παρόν επίσημη αντίδραση από την Aegean Airlines και την Chrysler Aviation για την απόρριψη των προσφορών τους δεν έχει υπάρξει, ωστόσο αυτό αναμένεται να γίνει αμέσως μετά τη γνωμοδότηση της Ε.Ε. και την επικύρωση της συμφωνίας από τη Διυπουργική Επιτροπή.

Πάντως, τόσο ο κ. Ε. Βασιλάκης, από την πλευρά της Aegean, όσο και ο κ. Σ. Ράπης, από την Chrysler Aviation, έχουν δηλώσει ότι θα προασπίσουν τα συμφέροντά τους κάνοντας, πριν από την ανακοίνωση της απόφασης, λόγο για προσφυγές στα αρμόδια όργανα.

Τα σχέδια της MIG για την Ο.Α.

Τις επόμενες μέρες αναμένεται ότι θα εξειδικευτούν από τον όμιλο MIG οι κινήσεις που πρόκειται να γίνουν για την ανάπτυξη της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά έως τώρα, η MIG πρόκειται να προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 90 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη της εταιρίας. Οι πρώτες κινήσεις στις οποίες πρέπει να προχωρήσουν τα στελέχη της εταιρίας αερομεταφορών του ομίλου αφορούν στη στελέχωση της νέας επιχείρησης με προσωπικό αλλά και στο θέμα του στόλου, καθώς στην πρώτη φάση η διαδικασία πώλησης δεν σχετιζόταν με τα αεροσκάφη τα οποία πρόκειται να πωληθούν με άλλη διαδικασία, στη συνέχεια, είτε στη MIG, η οποία έχει το δικαίωμα προτίμησης, είτε σε άλλη εταιρία που θα υποβάλει προσφορά.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, άμεσα θα ξεκινήσει από τον όμιλο MIG η αναζήτηση προσωπικού, το οποίο θα προσληφθεί στη νέα εταιρία αερομεταφορών με όρους αγοράς.

Το στήσιμο της νέας αεροπορικής επιχείρησης από τον όμιλο MIG έχει ήδη αρχίσει με τις καλύτερες προϋποθέσεις τουλάχιστον σε επίπεδο στελεχών, αφού πριν από λίγες ημέρες ο όμιλος ανακοίνωσε τη μεταγραφή από την Aegean Airlines δύο κορυφαίων στελεχών του αεροπορικού κλάδου στην Ελλάδα, των κ. Αντώνη Σιμιγδαλά και Σταύρου Δαλιάκα που έχουν ήδη προσληφθεί στη νέα εταιρία.

Σε ό,τι αφορά το στόλο της εταιρίας, σε κάθε περίπτωση εκτιμάται ότι τα 39 αεροσκάφη, ιδιόκτητα και νοικιασμένα, τα οποία διαθέτει αυτή την εποχή η Ολυμπιακή δεν επαρκούν για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών του θερινού προγράμματος, το οποίο ξεκινά στο τέλος του μήνα. Μάλιστα, κάποια από τα αεροσκάφη αυτά βρίσκονται διαδικασία βαριάς συντήρησης που θα χρειαστεί αρκετό διάστημα για να ολοκληρωθεί.

Σε αυτό το πλαίσιο, πρέπει να ληφθεί άμεσα απόφαση για το αν θα αγοραστούν νέα αεροσκάφη ή αν θα γίνει μακροχρόνια μίσθωση ή εξαγορά αεροσκαφών από τον υφιστάμενο στόλο.

Επίσης, κινήσεις βραχυπρόθεσμου χαρακτήρα με άμεσα όμως αποτελέσματα θα πρέπει να αναμένονται και σε επίπεδο εμπορικής πολιτικής. Κάποιες πρώτες πληροφορίες που υπάρχουν κάνουν λόγο και για άμεση επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτική της εταιρίας, ώστε αυτή να προσφέρει ελκυστικότερες τιμές στην αγορά, επιδιώκοντας με τον τρόπο αυτόν να αντιστρέψει την τάση των κρατήσεων που εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα ήταν πτωτική.

Να σημειώσουμε τέλος ότι η νέα εταιρία, βάσει διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση της Ο.Α., είναι υποχρεωμένη να συμμετάσχει στον διαγωνισμό που θα προκηρύξει το Δημόσιο για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, δηλαδή κυρίως νησιωτικών προορισμών, με ελάχιστο ή καθόλου εμπορικό ενδιαφέρον, η εξυπηρέτηση των οποίων υποστηρίζεται οικονομικά από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο της υποχρέωσης του κράτους να παρέχει καθολική υπηρεσία.

Τι θα γίνει με τους εργαζομένους

Με την ενεργοποίηση της συμφωνίας τίθεται σε ισχύ και η νομοθετική ρύθμιση που ψήφισε τον Οκτώβριο η Βουλή και αφορά στο μέλλον των εργαζομένων της Ο.Α., καθώς στη συμφωνία των δύο πλευρών δεν προβλέπεται υποχρέωση του νέου ιδιοκτήτη να απασχολήσει υπαλλήλους από το υφιστάμενο προσωπικό της Ολυμπιακής.

Πάντως, υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να υπάρξει προσπάθεια προκειμένου ο νέος ιδιοκτήτης να προτιμήσει για τη νέα εταιρία υπαλλήλους από τις τάξεις των εποχικών υπαλλήλων της Ο.Α. Μάλιστα, όπως αναφέρουν πληροφορίες, ήδη από την πλευρά της MIG υπάρχει κινητικότητα για τον έλεγχο των προσόντων των εργαζομένων.

Σύμφωνα με τον νόμο που έχει ψηφιστεί και η υλοποίησή του θα έχει κόστος 1,3 δισ. ευρώ, προβλέπονται προνομιακά μέτρα για τη στήριξη των υπαλλήλων της Ο.Α., μόνιμων και εποχικών.

Συγκεκριμένα, για έναν μεγάλο αριθμό μόνιμων υπαλλήλων, οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις, προβλέπεται η συνταξιοδότησή τους με την αναγνώριση πλασματικής υπηρεσίας.

Για όσους μόνιμους υπαλλήλους δεν πληρούν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης προβλέπεται η μετάταξή τους σε υπηρεσίες του Δημοσίου, όπου υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις και οι ίδιοι θα επιλέξουν, ενώ σε περίπτωση όπου ο μισθός της νέας τους θέσης είναι χαμηλότερος από αυτόν που λάμβαναν στην Ολυμπιακή τότε θα παίρνουν επιπλέον μηναίο επιμίσθιο έως 500 ευρώ.

Μέτρα στήριξης προβλέπονται και για τους εποχικούς υπαλλήλους, οι οποίοι πέραν του προσαυξημένου επιδόματος ανεργίας θα λαμβάνουν επίσης επιδότηση σε περίπτωση που θελήσουν να στήσουν τη δική τους επιχείρηση, ενώ θα επιδοτείται για τρία χρόνια και ο εργοδότης που θα προσλάβει εποχικούς υπαλλήλους της Ο.Α.

Επίσης, προβλέπεται και αυξημένη μοριοδότηση των συγκεκριμένων υπαλλήλων για τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς που αφορούν στην κάλυψη θέσεων στο υπουργείο Μεταφορών.

Να σημειωθεί, πάντως, ότι ένας μεγάλος αριθμός κυρίως των εποχικών υπαλλήλων της Ο.Α. αλλά και υπαλλήλων με υψηλή εξειδίκευση (πιλότοι, μηχανικοί κ.λπ.) υπολογίζεται ότι θα προσληφθεί από τη MIG, με νέες όμως συμβάσεις, για τη στελέχωση της νέας εταιρίας.

Η εμπειρία των συγκεκριμένων υπαλλήλων εκτιμάται ότι θα είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα για την πρόσληψή τους. http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/473575/Article.aspx