Η επιστολή τού Νομικού Συμβούλου Διαχείρισης τής ΚΕΔ, Σταύρου Ζερβουδάκη.

«...Και παρά το γεγονός ότι πίστευα τότε ότι όλα γίνονταν για το δημόσιο συμφέρον, για το συμφέρον των αλιέων και των παραγωγών και για φιλανθρωπικούς σκοπούς, επέμενα συνεχώς στο μείζον, ζητώντας, εκτός των άλλων, και εκτός ειδικά από τις εκτιμήσεις του Σ.Ο.Ε., και εκτιμήσεις της Υπηρεσίας, ακόμη και στις ανταλλαγές που γίνονταν με εκτέλεση της ΚΥΑ 16651/06 των Υπουργών ΑΑΤ και Οικονομικών, αλλά και στο να αντιμετωπίζονται όλα τα νομικά τουλάχιστον θέματα ήρεμα και τέλεια, χωρίς να διστάζω να έρχομαι ενίοτε σε ρήξη ακόμη και με τους ίδιους τους "Αγίους Πατέρες...", γνωρίζοντας ασφαλώς και τους κινδύνους σοβαρότατων υπηρεσιακών συνεπειών σε βάρος μου, πράγμα που με ανάγκαζε να υποχωρώ στο τέλος και να υπογράφω τα συμβόλαια, πιστεύοντας βέβαια, και τότε και σήμερα, ότι είχαν και έχουν όλα τα αναγκαία τυπικά στοιχεία νομιμότητας...».
Σ.Σ. Από την αρχή η γραμμή άμυνας της κυβέρνησης ήταν λάθος στό συγκεκριμένο θέμα. Το ΠΑΣΟΚ είναι αδίστακτο. Οπως ακριβώς συνεχίζει να αποκαλεί "σκάνδαλο" την υπόθεση τών υποκλοπών ή την υπόθεση τών Πακιστανών τό ίδιο κάνει και τώρα. 

Σχόλια

Ο χρήστης wolf είπε…
Επιστολή-καταπέλτη του νομικού συμβούλου διαχείρισης και υπεύθυνου για τις ανταλλαγές της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου, με την οποία σπάει για πρώτη φορά το φράγμα της σιωπής που έχει επιβληθεί στην ΚΕΔ για τις σκανδαλώδεις ανταλλαγές με τις οποίες χρύσωσαν τη Μονή, αποκαλύπτοντας σημαντικά στοιχεία και ευθύνες τόσο για τους επικεφαλής της ΚΕΔ όσο και για εκείνους άνωθεν που έκαναν τον κεντρικό σχεδιασμό, δημοσιεύει το «Εθνος».



«Η ΚΕΔ ολόκληρη εντολές εκτελούσε, όπως ακριβώς εντολές εκτελούσα κι εγώ στην ΚΕΔ», τονίζει με έμφαση ο νομικός σύμβουλος της ΚΕΔ, που υπέγραψε τα περισσότερα συμβόλαια της παραχώρησης των ακινήτων-φιλέτων του δημοσίου.

Παρά τον χορό των αποκαλύψεων για το μεγάλο σκάνδαλο της Μονής Βατοπεδίου, στην ΚΕΔ έχει επιβληθεί μια ομερτά, με πρωταγωνιστές τον πρόεδρο και τον διευθύνοντα σύμβουλο, ενώ το ίδιο το Μαξίμου τους παρέχει έναν κλοιό προστασίας.
Ομως στο εσωτερικό της ΚΕΔ φαίνεται πως το τοπίο είναι έτοιμο να διαρραγεί, αφού κάποιοι βλέποντας την ώρα της κρίσης να πλησιάζει δεν είναι διατεθειμένοι να φορτωθούν όλες τις ευθύνες και σπεύδουν να δείξουν τους υπεύθυνους για το σκάνδαλο τόσο στην ΚΕΔ όσο και στους υπουργούς που χειρίστηκαν το όλο θέμα.
Η επιστολή που στάλθηκε από τον νομικό σύμβουλο, Σταύρο Ζερβουδάκη, μόλις στις 20 Οκτωβρίου 2008 στον πρόεδρο της ΚΕΔ, Πέτρο Παπαγεωργίου, με κοινοποίηση στον διευθύνοντα σύμβουλο, Κώστα Γκράτζιο, και τα μέλη του ΔΣ, δείχνει ότι οι υπεύθυνοι της ΚΕΔ και γνώριζαν και είχαν προειδοποιηθεί εγγράφως υπηρεσιακά για τις σκανδαλώδεις παραχωρήσεις των ακινήτων του δημοσίου, αλλά συνέχιζαν να τις εκτελούν, ενώ επιρρίπτονται ευθύνες για τις προβληματικές ανταλλαγές τόσο στον υπουργό και υφυπουργό Οικονομικών όσο και στον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης.
Επιπλέον διαπιστώνεται, όπως αναφέρεται, μια «έντονη προσπάθεια» από τον ίδιο τον κ. Παπαγεωργίου «δημιουργίας σύγχυσης και μετατόπισης ευθυνών, αν όχι δημιουργίας εξιλαστήριων θυμάτων».
Ο νομικός σύμβουλος της ΚΕΔ, που υπέγραφε τα περισσότερα συμβόλαια των ανταλλαγών, μέχρι που το σκάνδαλο της παραχώρησης των Ολυμπιακών Ακινήτων τον έκανε, όπως αναφέρει, «να βρω το θάρρος και τη δύναμη και τους ξαπόστειλα κανονικά, και συμβόλαια εγώ πλέον δεν συνυπόγραψα», προχώρησε σε μια σημαντική ομολογία.
Αποκαλύπτει απίστευτα πράγματα για το πώς στήθηκε η διαβολική επιχείρηση εξαπάτησης του Δημοσίου και της αρπαγής των αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ ακινήτων του σε μια σειρά προνομιακές περιοχές της χώρας.
«Πού να είχα φανταστεί βέβαια εγώ, ο καλός και αγαθός και καλόπιστος άνθρωπος και «με τον σταυρό στο χέρι πάντοτε» έστω και το 1% από αυτά που διαβάζω και ακούω, πως αυτοί οι «άγιοι πατέρες...» στους οποίους όλη η ΚΕΔ υποκλινόταν και τους χειροφιλούσε... θα μπορούσαν ακόμη και να διανοηθούν τέτοια πράγματα...», αναφέρει.
Εστησαν παιχνίδι
Οπως αποκαλύπτει, με άνωθεν εντολές είχαν στήσει ένα ολόκληρο παιχνίδι στην ΚΕΔ, παρουσιάζοντας ότι οι ανταλλαγές γινόνταν για φιλάνθρωπο σκοπό και μάλιστα ότι ήταν... επ ωφελεία του δημοσίου.
Οπως επισημαίνει στην επιστολή, τους παρουσίαζαν ότι τα ακίνητα θα δίνονταν στη Μονή για την ανταλλαγή της Βιστωνίδας προσωρινά και θα επέστρεφαν στη συνέχεια και πάλι στη διαχείριση της ΚΕΔ και στο Δημόσιο, ώστε να τελικά να πάρουν το Βατοπέδι και ο Εφραίμ μόνο τα Ολυμπιακά Ακίνητα.
Και για τα τελευταία όμως είχε υπάρξει μια μεθοδευμένη παραπλάνηση από τους επικεφαλής της ΚΕΔ. Αυτό που μεταφερόταν, ώστε να εκτελεστεί όλο το σχέδιο της παραχώρησης, ήταν ότι ήταν «άχρηστο και ζημιογόνο για το Δημόσιο και για την ίδια την ΚΕΔ, αφού το υπουργείο Εργασίας δεν ήθελε να εγκατασταθεί σ' αυτό».
Αποκαλύπτεται ακόμη ότι και στην απόφαση του ΔΣ της ΚΕΔ στις 27-3-2007 ο Εφραίμ τους είχε πείσει και καταγραφόταν πως «το Ολυμπιακό Ακίνητο θα μετατρεπόταν σε εκκλησιαστικά εκπαιδευτήρια για άπορα παιδιά και σε εκκλησιαστικά οικοτροφεία και ιδρύματα».
Ο νομικός σύμβουλος της ΚΕΔ ομολογεί ουσιαστικά πως... έπεσε από τα σύννεφα όταν είδε ότι η Μονή πούλησε σε ιδιώτες το Ολυμπιακό Ακίνητο, ενώ διαπίστωνε στη συνέχεια πως δεν ήταν στις προθέσεις της να επιστρέψει τα 8.600 στρέμματα στην Ουρανούπολη. Επιπλέον αποκαλύπτει ότι αυτό που του μεταφερόταν παραπλανητικά ήταν ότι η Μονή έπαιρνε τα οικόπεδα-φιλέτα για να συγκεντρώσει χρήματα για τα φιλανθρωπικά ιδρύματα που θα στέγαζε στο Ολυμπιακό Ακίνητο!!!
Ο κ. Ζερβουδάκης επιρρίπτει άμεσα ευθύνες στον πρόεδρο και στον διευθύνονταν σύμβουλο της ΚΕΔ, οι οποίοι ήταν αυτοί που εισηγούνταν τα θέματα των ανταλλαγών στο ΔΣ, ενώ δεν γίνονταν δεκτές οι νομικές θέσεις και απόψεις που και εγγράφως διατύπωνε ο ίδιος.
Αναφέρει συγκεκριμένα ότι είχε στείλει έγγραφο στο οποίο επέμενε να υπάρχουν εκτιμήσεις των ακινήτων από τις υπηρεσίες της ΚΕΔ, πέραν από αυτές του ΣΟΕ, γιατί όπως επισημαίνει τις θεωρούσε χρήσιμες και αποτελεσματικές για το δημόσιο συμφέρον. Απευθυνόμενος μάλιστα σε πρώτο πρόσωπο στον πρόεδρο της ΚΕΔ προσθέτει ότι μόνο αυτός γνωρίζει γιατί δεν έγιναν αυτά αποδεκτά.
Αντίθετα, περιγράφει το κλίμα που είχαν επιβάλει οι υπεύθυνοι της ΚΕΔ για την εσπευσμένη υπογραφή των συμβολαίων «σαν να ερχόταν την επομένη κάθε φορά ημέρα η συντέλεια του κόσμου», όπως λέει. Τα βασικά σημεία της επιστολής ακολουθούν δεξιά.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΕΛΙΔΗΣ

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΦΩΤΙΑ
Οι «Αγιοι πατέρες» έλεγαν ότι θα στέγαζαν άπορα παιδιά στο Ολυμπιακό ακίνητο
«Πού να είχα φανταστεί βέβαια... εγώ ο καλός, καγαθός και καλόπιστος και "με τον σταυρό στο χέρι" πάντοτε, έστω και το 1% από αυτά που διαβάζω και ακούω, και πώς αυτοί οι "Αγιοι πατέρες..." στους οποίους όλη η ΚΕΔ υποκλινόταν και τους χειροφιλούσε... θα μπορούσαν ακόμη και να διανοηθούν τέτοια πράγματα, αν βέβαια είναι έστω και λίγα αλήθεια...
Εγώ διάβαζα και άκουγα πως η ανταλλαγή αυτή "θα ικανοποιήσει το Δημόσιο συμφέρον καθώς και το συναφές με αυτό συμφέρον των αλιέων και των λοιπών παραγωγικών τάξεων" για "ανάπτυξη οικολογικού και παραδοσιακού τουρισμού" και για "ιχθυοτροφική διαχείριση και εκμετάλλευση των δημοσίων λιμνών" αλλά και για την επάνοδο όλων των ακινήτων του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης που θα ελάμβανε η Μονή για την ανταλλαγή της λίμνης, στο Δημόσιο και στη διαχείριση της ΚΕΔ, με ανταλλαγή, στη συνέχεια, όλων αυτών με το ίδιας αξίας Ολυμπιακό ακίνητο των Θρακομακεδόνων, που ήταν "άχρηστο και ζημιογόνο" για το Δημόσιο και για την ίδια την ΚΕΔ, αφού το Υπουργείο Εργασίας δεν ήθελε να εγκατασταθεί σ' αυτό και η ΚΕΔ υφίστατο κάθε χρόνο τεράστιες ζημιές από την αποπληρωμή δανείων.
Από δε τους ίδιους τους εκπροσώπους της Μονής, είχα ακούσει αυτά που μνημονεύονται εξάλλου και στην απόφαση 10/27.3.07 ΔΣ/ΚΕΔ, ότι θα μετέτρεπαν λέει το Ολυμπιακό ακίνητο σε Εκκλησιαστικά εκπαιδευτήρια για άπορα παιδιά και σε Εκκλησιαστικά οικοτροφεία και Ιδρύματα.
Και τα πίστευα ασφαλώς μέχρι που έμαθα πως είχαν, λέει, πουλήσει σε ιδιώτες το Ολυμπιακό ακίνητο, στο οποίο θα στέγαζαν τα Ιδρύματά τους και πως δεν ήταν τελικά στις προθέσεις τους να επιστρέψουν το ακίνητο της Ουρανούπολης.
Μέχρι τότε μου έλεγαν πως πουλούσαν, λέει, τα ακίνητα που είχαν πάρει στην αρχή, δηλαδή τα οικόπεδα-φιλέτα, όπως σήμερα λέγονται, για να συγκεντρώσουν χρήματα για τα φιλανθρωπικά ιδρύματα που θα στέγαζαν, λέει, στο Ολυμπιακό ακίνητο!!!
Επέμενα
...Το γιατί δεν γίνονταν δεκτές οι νομικές θέσεις και απόψεις μου αυτές, τις οποίες και εγγράφως επαναλάμβανα σε κάθε "νομοτυπικό έλεγχο" που μου εζητείτο και σε κάθε ευκαιρία, και τίνος ή τίνων τις γνωμοδοτήσεις προτιμούσατε, ως πλέον έγκυρες, όπως και το γιατί, ενώ δεν είχαν γίνει όλα αυτά που εγώ θεωρούσα αναγκαία ή έστω χρήσιμα για την ανταλλαγή, όλα αντιμετωπίζονταν ως "κατεπείγοντα" και οι ανταλλαγές προχωρούσαν με εκτιμήσεις του Σ.Ο.Ε. και χωρίς άλλα βασικά και χρήσιμα έγγραφα και στοιχεία και με εντολές άμεσης υπογραφής συμβολαίων, αυτά τα γνωρίζετε εσείς καλύτερα από εμένα.
Και ενώ εγώ επέμενα ακόμη και εγγράφως και μετά ακόμη από αποφάσεις του ΔΣ που όριζαν να γίνονται οι ανταλλαγές μόνο με εκτιμήσεις του Σ.Ο.Ε. ότι δεν έπρεπε να αγνοούνται άλλες διατάξεις και ειδικά αυτές των παρ. 9 και 10 του άρθρου 13 και του άρθρου 16 του ΥΚΣ/ΚΕΔ και πως "αποφάσισε μεν το ΔΣ της ΚΕΔ να γίνει η ανταλλαγή βάσει της εκτίμησης του Σ.Ο.Ε., αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η ΚΕΔ θα πρέπει να αγνοήσει όλες τις λοιπές διατάξεις του ΥΚΣ της", οι απόψεις μου συνέχιζαν να μη γίνονται αποδεκτές, για λόγους που εσείς και πάλι καλύτερα από εμένα γνωρίζετε...
Είναι ξεκάθαρο ακόμη, κ. πρόεδρε, ότι στο έγγραφό μου αναφέρομαι "σε εκτιμήσεις των ακινήτων από την Υπηρεσία", δηλαδή από την ΚΕΔ, στην αναγκαιότητα των οποίων συνεχώς επέμενα, όπως φαίνεται από τα τόσα σχετικά έγγραφά μου, ακόμη και όταν δεν τις θεωρούσα αναγκαίες κατά τον νόμο (ανταλλαγές με βάση την Κ.Υ.Α. 16651/06 κυρίως), αλλά χρήσιμες και αποτελεσματικές για το συμφέρον του Δημοσίου...
Αντίδραση
...Εγώ, πάντως, όταν κάποια στιγμή έμαθα πως πούλησαν και το Ολυμπιακό ακίνητο σε ιδιώτες, ενώ δεν είχαν ακόμη ούτε επιστρέψει στο Δημόσιο και στη διαχείριση της ΚΕΔ το ακίνητο της Ουρανούπολης, άρχισα να προβληματίζομαι και να διερωτώμαι μήπως και κάτι δεν πήγαινε καλά με αυτή την ιστορία και βρήκα τότε και το θάρρος και τη δύναμη και τους ξαπόστειλα κανονικά. Και συμβόλαια εγώ πλέον δεν ξαναυπέγραψα...
Συμπέρασμα
...Και θα επισημάνω μόνο, αφενός ότι στην πρώτη ως άνω γνωμοδότησή μου, η οποία, επαναλαμβάνω, ήταν γενική και ίσχυε για όλες τις ανταλλαγές που έκανε η ΚΕΔ με τη Μονή Βατοπεδίου, αναφέρω σε πέντε (5) παραγράφους της το άρθρο 16 του ΥΚΣ/ΚΕΔ, που ορίζει τι πρέπει να κάνει η ΚΕΔ στις ανταλλαγές ακινήτων, στις οποίες προβαίνει, ειδικά μάλιστα όταν αυτά ανήκουν στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου, την οποία αυτή διαχειρίζεται, αλλά και ολόκληρο το κείμενό του (βλ. σελίδα 2 υπό 1.1.2) και αφετέρου, την προσπάθειά μου, το άγχος και την αγωνία μου, για να γίνουν όλα σωστά και νόμιμα, πράγμα που αποδεικνύεται εναργέστατα ακόμη και από τις λάθος ημερομηνίες που κάποια περιέχουν (τα οποία πληκτρολογούσα εγώ στον Η/Υ), εν όψει των παραπάνω και του "κατεπείγοντος" των εντολών που ελάμβανα για να γίνουν αμέσως τα συμβόλαια, πράγμα που συνεχώς επαναλαμβανόταν με όλα (τα συμβόλαια) σαν να ερχόταν την επομένη κάθε φορά ημέρα ο κατακλυσμός και η συντέλεια του κόσμου...
Αλλού, λοιπόν, βρίσκονται οι τυχόν ευθύνες, κ. πρόεδρε.
Ολες δε τις ευθύνες εγώ τις βλέπω μακριά από την ΚΕΔ. Η ΚΕΔ ολόκληρη, εξάλλου, εντολές εκτελούσε, όπως ακριβώς εντολές εκτελούσα και εγώ στην ΚΕΔ...
...Συμπερασματικά, κ. πρόεδρε, θεωρώ αναγκαίο να επισημάνω γενικότερα ότι αν είναι τελικά αλήθεια αυτά που προβάλλονται στα ΜΜΕ, για κέντρα λήψης αποφάσεων και για σχεδιασμούς υλοποίησής τους, τότε δεν μπορεί παρά να αποτελεί τεράστια αδικία η οποιαδήποτε προσπάθεια ουσιαστικής εμπλοκής της ΚΕΔ και μετατόπισης ευθυνών για τυχόν ενέργειες ή παραλείψεις της, αφού εκείνο που η ΚΕΔ έκανε δεν ήταν άλλο, σύμφωνα βέβαια με αυτά που εγώ γνωρίζω, από το να εκτελέσει τις σχετικές υπουργικές εντολές και αποφάσεις, όπως είχε (και αυτή) υποχρέωση και καθήκον, από το άρθρο 2 του ιδρυτικού της Ν. 973/79, πιστεύοντας μάλιστα και αυτή ότι υπηρετούσε δημόσιο συμφέρον».
Με Τιμή
Σταύρος Ζερβουδάκης
Νομικός Σύμβουλος Διαχείρισης
ΦΟΒΗΘΗΚΑ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΕΦΡΑΙΜ
Μου λέγατε ότι υπηρετούσαμε το δημόσιο συμφέρον
«...Και παρά το γεγονός ότι πίστευα τότε ότι όλα γίνονταν για το δημόσιο συμφέρον, για το συμφέρον των αλιέων και των παραγωγών και για φιλανθρωπικούς σκοπούς, επέμενα συνεχώς στο μείζον, ζητώντας, εκτός των άλλων, και εκτός ειδικά από τις εκτιμήσεις του Σ.Ο.Ε., και εκτιμήσεις της Υπηρεσίας, ακόμη και στις ανταλλαγές που γίνονταν με εκτέλεση της ΚΥΑ 16651/06 των Υπουργών ΑΑΤ και Οικονομικών, αλλά και στο να αντιμετωπίζονται όλα τα νομικά τουλάχιστον θέματα ήρεμα και τέλεια, χωρίς να διστάζω να έρχομαι ενίοτε σε ρήξη ακόμη και με τους ίδιους τους "Αγίους Πατέρες...", γνωρίζοντας ασφαλώς και τους κινδύνους σοβαρότατων υπηρεσιακών συνεπειών σε βάρος μου, πράγμα που με ανάγκαζε να υποχωρώ στο τέλος και να υπογράφω τα συμβόλαια, πιστεύοντας βέβαια, και τότε και σήμερα, ότι είχαν και έχουν όλα τα αναγκαία τυπικά στοιχεία νομιμότητας...».
ΠΟΙΟΥΣ «ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΕΙ»
Αποκλειστική ευθύνη των υπουργών οι ανταλλαγές
«...Προβλήματα που εκ των υστέρων φέρονται να υπάρχουν, όπως τα περί δασών τάχα και Αρχαιολογικών χώρων ή άλλα, θα μπορούσαν να ήταν νομικά προβλήματα μόνο αν ήταν γνωστά κατά την κατάρτιση και υπογραφή συμβολαίου.
Αυτά, όμως, εκείνοι που τα ήξεραν ή όφειλαν να τα ξέρουν ήταν αφενός η Μονή και αφετέρου το Υπ. ΑΑ&Τ, το οποίο και είχε "την κυριότητα" (όπως το ίδιο στα έγγραφά του λέει) και τη διαχείρισή τους, γι αυτό και όφειλε, αν υπήρχε σε κάποιο ακίνητο του οποιοδήποτε πρόβλημα, να μην το δώσει για ανταλλαγή ή να δώσει μόνο το χωρίς κανένα πρόβλημα τμήμα, αν υπήρχε πρόβλημα σε τμήμα μόνο ακινήτου και εν πάση περιπτώσει, ως ελάχιστο, να ενημερώσει την ΚΕΔ.
Τα ίδια ισχύουν και για οποιοδήποτε άλλο τυχόν πρόβλημα γενικής ή ειδικής φύσης, το οποίο, αν υπήρχε, θα ήταν ή θα έπρεπε να ήταν γνωστό οπωσδήποτε 1) στη Μονή, 2) στο Γνωμοδοτικό Συμβούλιο Δημοσίων Κτημάτων και Ανταλλάξιμης Περιουσίας, 3) στο ΝΣΚ, 4) στον Υπουργό Οικονομικών, που αποδέχθηκε τις γνωμοδοτήσεις του, 5) στον Υφυπουργό Οικονομικών, 6) στον Υπουργό ΑΑ&Τ, 7) στον Υφυπουργό ΑΑ&Τ, 8) στον Γενικό Γραμματέα του Υπ. ΑΑ&Τ, 9) στις Διευθύνσεις και Υπηρεσίες του Υπ. Οικονομίας και Οικονομικών, 10) στις Διευθύνσεις και Υπηρεσίες ειδικά του Υπ. ΑΑ&Τ που είχαν και έχουν τις αρμοδιότητες διαχείρισης τέτοιας φύσης ακινήτων, αλλά και σε άλλους.
Αν υπήρχε πρόβλημα, θα έπρεπε όλοι αυτοί να μην αποφασίσουν τις ανταλλαγές των συγκεκριμένων ακινήτων και να μην αναθέσουν στην ΚΕΔ την εκτέλεση των αποφάσεών τους, έχοντας επομένως αυτοί σε κάθε περίπτωση και την αποκλειστική ευθύνη και όχι ασφαλώς η ΚΕΔ και οποιαδήποτε Υπηρεσία της...».
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&tag=8777&pubid=1854744