Πρόστιμο σε Σκλαβενίτη στα Πετράλωνα για τα μακαρόνια

 



Η Περιφέρεια Αττικής ανακοίνωσε την επιβολή προστίμου 3.000 ευρώ σε κατάστημα της αλυσίδας Σκλαβενίτης στα Πετράλωνα (Αθηνοδώρου & Θεσσαλονίκης 190). Μετά από αγορανομικό έλεγχο που έγινε στις 18 Δεκεμβρίου, στο σουπερμάρκετ, οι επιθεωρητές της Διεύθυνσης Ανάπτυξης της Περιφερειακής Ενότητας Κεντρικού τομέα Αθήνας, διαπίστωσαν διαφορά στην τιμή πώλησης μεταξύ της προθήκης του καταστήματος και του ταμείου 0,80€ (ογδόντα λεπτά) για το προϊόν «MISKO PROTEIN ΠΕΝΝΕ ΡΙΓΚΑΤΕ», 400gr. Το προϊόν πωλείται προς περίπου 2,80€. Και μία προσαύξηση 0,80 λεπτά σημαίνει αύξηση πάνω από 28%! Αν και το πρόστιμο για απαίτηση υψηλότερης τιμής είναι €1.000 στο σουπερμάρκετ θα πληρώσει €3.000 καθώς εταιρεία είναι υπότροπος (έχει υποπέσει τρεις φορές στην ίδια παράβαση εντός τριετίας) και το πρόστιμο τριπλασιάστηκε.



Πολύ συχνά μεγάλα ελληνικά σουπερμάρκετ «συλλαμβάνονται» να απαιτούν υψηλότερες τιμές στο ταμείο από αυτές για τις οποίες ενημερώνεται ο καταναλωτής, από τις ετικέτες στο ράφι. Πριν από λίγες ημέρες διαπιστώθηκε η ίδια παράβαση σε ΑΒ Βασιλόπουλος στη Θεσσαλονίκη, όπως και σε Σκλαβενίτη στα Καμίνια σε ΚΡΗΤΙΚΟΣ στη Ρόδο και στα Μέθανα, σε ΜΑΣΟΥΤΗΣ στη Μεταμόρφωση και στη Θεσσαλονίκη, στο Βιολογικό Χωριό σε LIDL στην Αγία Παρασκευή και στο Αγρίνιο κ.ο.κ.




Σύμφωνα με την Ολλανδική καταναλωτική οργάνωση  Consumentenbond η ζημιά που προκαλείται από λανθασμένες αποδείξεις ανά καταναλωτή είναι σχετικά μικρή ανά γύρο αγορών, και οι καταναλωτές δεν παρατηρούν γρήγορα τη διαφορά στις τιμές και λόγω των σχετικά των μικρών ποσών, δεν θα σκεφτούν ν’ αξιώσουν αποζημίωση. Όλα μαζί όμως ανέρχονται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ. Γι αυτό συνίσταται οι καταναλωτές, να ελέγχουν πάντα την απόδειξη για να δουν εάν οι τιμές με τις οποίες χρεώθηκαν συμβαδίζουν με τις τιμές για τις οποίες ενημερώθηκαν.



Για τον εάν είναι σκόπιμο ή οφείλεται σε αμέλεια είχε μιλήσει στο Cibum ο κ. Γιώργος Λεχουρίτης πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών Γενικής Ομοσπονδίας Καταναλωτών Ελλάδας. Ο κ. Λεχουρίτης είπε πως εάν πρόκειται περί αμέλειας τότε “γιατί οι τιμές είναι πάντα υψηλότερες στο ταμείο;” και δεν απέκλεισε να οφείλεται σε σκοπιμότητα των εταιρειών, αναφέροντας πως το ΙΝΚΑ δέχεται καθημερινά καταγγελίες για το θέμα.

πηγή

Σχόλια