Αναρωτιέστε τι κάνει ο έφηβός σας όταν δεν είστε κοντά; Είναι πιθανό να βρίσκονται στο YouTube, στο TikTok, στο Instagram ή στο Snapchat, σύμφωνα με μια νέα αναφορά .
Η έρευνα του Pew Research Center, που κυκλοφόρησε στις 12 Δεκεμβρίου, διαπίστωσε ότι σχεδόν οι μισοί από τους νέους ηλικίας 13 έως 17 ετών είναι στο διαδίκτυο σχεδόν όλη την ώρα. Ο αριθμός είναι περίπου ο ίδιος όπως ήταν τα τελευταία δύο χρόνια — και, φυσικά, είναι πάρα πολύ.
Εννέα στους 10 έφηβους λένε ότι χρησιμοποιούν το YouTube, ενώ περίπου 6 στους 10 έφηβους λένε ότι χρησιμοποιούν TikTok και Instagram και το 55% χρησιμοποιεί το Snapchat, σύμφωνα με την έρευνα. Περίπου το 32% χρησιμοποιεί το Facebook, ενώ το 23% χρησιμοποιεί το WhatsApp.
Ανεξάρτητα από την πλατφόρμα, αν τα παιδιά είναι πάντα online, δεν έχουν αρκετό χρόνο για να κάνουν άλλα σημαντικά πράγματα, είπαν οι ειδικοί. Και αυτό που κάνουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα μπορούσε να είναι κακό για τη σωματική ή ψυχική τους υγεία.
Καθώς πολλοί έφηβοι πηγαίνουν σε ένα διάλειμμα για τις διακοπές του Δεκεμβρίου, μπορεί να περνούν ακόμη περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο. Δείτε τι πρέπει να κάνετε για αυτό.
Πόσο χρόνο πρέπει να επιτρέπεται στα παιδιά στο διαδίκτυο; Εξαρτάται
Δεν υπάρχει μια απλή απάντηση για το πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώνουν τα παιδιά στα social media. Αυτό συμβαίνει επειδή πολλά εξαρτώνται από το τι κάνουν σε αυτές τις εφαρμογές.
«Τα παιδιά που ακολουθούν ροές για 5 ώρες την ημέρα για να διαβάσουν για τα τρέχοντα γεγονότα και να στείλουν απευθείας μηνύματα στους φίλους τους, διατρέχουν σίγουρα πολύ λιγότερο κίνδυνο από ένα παιδί στο διαδίκτυο για ακόμη και 10 λεπτά που του παρουσιάζεται περιεχόμενο για το πώς να το αποκρύψουν από τους γονείς τους. », δήλωσε ο Δρ Μιτς Πρίνσταϊν, επικεφαλής ψυχολογίας στην Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία.
Το πρώτο βήμα για τη διαχείριση της χρήσης του τηλεφώνου του εφήβου σας είναι να μάθετε τι κάνουν στο διαδίκτυο.
Για να καταλάβουν πόσος χρόνος είναι κατάλληλος για τα παιδιά τους, οι γονείς θα πρέπει να εξετάσουν τι κάνουν οι έφηβοί τους σε αυτές τις πλατφόρμες, δήλωσε η Melissa Greenberg, κλινική ψυχολόγος στο Princeton Psychotherapy Center στο New Jersey. Για να μάθετε περισσότερα, ρωτήστε πώς νιώθουν όταν χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
«Τσεκάρουν καταναγκαστικά για να δουν πώς ανταποκρίνονται οι άλλοι (στις αναρτήσεις τους), πόσα likes ή σχόλια λαμβάνουν; Αυτό συμβάλλει στο να αισθάνονται αρνητικά για τον εαυτό τους;» Ο Γκρίνμπεργκ πρότεινε να ρωτήσει. Επίσης, "ο έφηβός σας γυρίζει τον χαμό , συγκρίνοντας τον εαυτό του με άλλους;"
Είναι επίσης σημαντικό, είπε ο Greenberg, να ρωτήσουμε εάν οι έφηβοι αποτελούν μέρος υγιών διαδικτυακών ομάδων.
«Οι έφηβοι που ταυτίζονται ως LGBTQ+ που δεν έχουν κοινότητα στο σχολείο μπορεί να βρουν μια κοινότητα στο διαδίκτυο όπου ταυτίζονται ουσιαστικά και συνδέονται με άλλους, και αυτό μπορεί πραγματικά να ενισχύσει την αυτοεκτίμηση και την αίσθηση του ανήκειν», είπε.
«Έχω συνεργαστεί επίσης με έφηβους που συνδέονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με άλλους θαυμαστές ενός συγκεκριμένου μουσικού ή μιας σειράς βιβλίων και αυτό μπορεί να τους βοηθήσει να νιώσουν μέλη μιας κοινότητας».
Με βάση αυτές τις απαντήσεις, οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν να θέσουν κατάλληλα χρονικά όρια με τα παιδιά τους.
Αυτή είναι μια σημαντική δεξιότητα ζωής που πρέπει να διδάξετε. «Αν ένας γονέας συμπεριλάβει τους εφήβους του σε αυτή τη συνομιλία, θα παρέχει σκαλωσιά για το πώς ο έφηβος μπορεί να προσεγγίσει μια σειρά συμπεριφορών στο μέλλον - όχι μόνο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά πράγματα όπως η τηλεόραση, ακόμη και η χρήση ουσιών», είπε ο Greenberg.
Ένας έφηβος με τον οποίο δούλευε ο Greenberg αποφάσισε να ορίσει ένα χρονικό όριο μιας ώρας την ημέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αφού συνειδητοποίησε ότι το χρησιμοποιούσε με υγιή τρόπο για να συνδεθεί με μέλη της LGBTQ+ κοινότητας, αλλά έπρεπε να μειώσει τον χρόνο που ξόδευαν για κύλιση και σύγκριση τον εαυτό τους με άλλους ανθρώπους.
Τι άλλο θα μπορούσαμε να κάνουμε με αυτή τη φορά;
Όταν μιλώ σε γονείς στα σχολεία για το πώς να χειριστούν τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης των παιδιών τους, τους συμβουλεύω να φροντίζουν τα παιδιά τους να κοιμούνται αρκετά και να έχουν σωματική δραστηριότητα , να μάθουν να συγκεντρώνονται σε πράγματα όπως η εργασία για το σπίτι αφήνοντας τα τηλέφωνά τους και να μην έχουν τηλέφωνο. αλληλεπιδράσεις με την οικογένεια και τους φίλους.
«Η μόνη μεγαλύτερη ανησυχία είναι πιθανότατα ο χρόνος που αφαιρείται από άλλες απαραίτητες δραστηριότητες», είπε ο Πρίνσταϊν.
Ο ύπνος «δεν είναι μόνο κρίσιμος για την προσοχή, τα συναισθήματα και την ασφάλειά μας την επόμενη μέρα, αλλά και ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει το πόσο μεγάλος μεγαλώνει ο εγκέφαλός μας και πόσο αποτελεσματικά αναδιοργανώνεται στα εφηβικά μας χρόνια».
Συνέστησε να διασφαλιστεί ότι οι έφηβοι δεν θα έχουν τα τηλέφωνά τους μέχρι τις 9 μ.μ. τα βράδια της εβδομάδας.
Η συμμετοχή των παιδιών σε αθλήματα ή άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα ασκηθούν και θα περάσουν χρόνο μακριά από τα τηλέφωνά τους. Εξάλλου, είναι δύσκολο για τους έφηβους να ελέγχουν το Instagram όταν πυροβολούν στεφάνες ή υπερασπίζονται μια βάση.
Οι έφηβοι πρέπει επίσης να μάθουν πώς να συγκεντρώνονται και να είναι παρόντες στο περιβάλλον τους. Όπως λέω συχνά, ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν μπορεί να κάνει πολλαπλές εργασίες . Έτσι, εάν τα παιδιά είναι στο TikTok ενώ κάνουν την εργασία τους ή άλλες εργασίες, δεν μπορούν να εστιάσουν πλήρως στη δουλειά τους.
Τα παιδιά χρειάζονται επίσης πολλές ευκαιρίες για να παίξουν και να καλλιεργήσουν φιλίες εκτός σύνδεσης.
«Η εφηβεία είναι μια περίοδος που μαθαίνουμε δεξιότητες σχέσεων που χρησιμοποιούνται για το υπόλοιπο της ζωής μας στις επαγγελματικές και εργασιακές μας σχέσεις», είπε ο Πρίνσταϊν.
«Ο χρόνος που αφιερώνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να απομακρύνει τα παιδιά από κάποιες από αυτές τις ευκαιρίες μάθησης, όχι μόνο επειδή τα παιδιά περνούν τόσο πολύ χρόνο στο διαδίκτυο, αλλά και επειδή οι διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις δεν διαθέτουν τα περισσότερα από τα λεκτικά και μη λεκτικά σημάδια, τη χροιά και την πολυπλοκότητα στις σχέσεις μας».
Αυτό σημαίνει να ενθαρρύνετε τους εφήβους να συναντιούνται με φίλους και να αφήνουν τα τηλέφωνά τους μακριά ενώ κάνουν παρέα. Είναι επίσης καλή ιδέα να αφιερώσετε χρόνο στην οικογένεια όταν όλοι αποσυνδέονται από την πρίζα — είτε για φαγητό, είτε παίζοντας ένα παιχνίδι είτε πηγαίνετε μια βόλτα.
Φυσικά, οι γονείς θα πρέπει να αντισταθούν στην παρόρμηση να ελέγχουν τα τηλέφωνά τους σε τέτοιες στιγμές, κάτι που ο Prinstein λέει ότι κάνουν οι γονείς.
«Τα παιδιά μας θα θέλουν να περνούν πολύ χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αν νομίζουν ότι κάνουμε το ίδιο», είπε ο Πρίνσταϊν. "Έτσι, ένα πρώτο βήμα μπορεί να είναι να δημιουργήσετε ολόκληρη την οικογένεια μια ζώνη χωρίς τηλέφωνα στο πρόγραμμα."
Πολλοί έφηβοι περνούν πάρα πολύ από τη ζωή τους στο Διαδίκτυο. Αλλά οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν με το να περιεργάζονται τι κάνουν τα παιδιά στο Διαδίκτυο και να τα βοηθήσουν να καταλάβουν πόσο χρόνο θα τους επιτρέψει επίσης να καλύψουν τις άλλες ανάγκες τους. Με τόσα πολλά παιδιά να περνούν σχεδόν όλες τις ώρες που είναι ξύπνιοι στο Διαδίκτυο, είναι μια καλή στιγμή να κάνετε αυτές τις συζητήσεις.
Σχόλια