44 άνθρωποι χάθηκαν από τα λαμόγια >> Οι μίζες και τα λαδώματα οδήγησαν στην τραγωδία του αργεντίνικου υποβρυχίου

Αποτέλεσμα εικόνας για υποβρυχιο αργεντινης



Για δύο γερμανικές εταιρείες υπάρχει η υπόνοια ότι λαδώθηκαν και δεν εργάσθηκαν επαρκώς γαι τη συντήρηση του υποβρυχίου «San Juan» της Αργεντικής το οποίο εξαφανίστηκε στις 15 Νοεμβρίου στον νότιο Ειρηνικό, σύμφωνα με την δημόσια βαυαρική ραδιοφωνία (Bayerische Rundfunk / BR) . Εκτιμάται οτι έγινε έκρηξη στο σκάφος λόγω βραχυκυκλώματος.

Ο Oscar Aguad, ο υπουργός Αμυνας της Αργεντινής, είχε ήδη υπαινιχθεί τον περασμένο μήνα ότι πιθανόν να πρόκειται για περίπτωση διαφθοράς, κάτι για το οποίο τώρα υπάρχουν ενδείξεις: μετά από έρευνα της βαυαρικής ραδιοφωνίας δύο γερμανικές εταιρείες, η Ferrostaal και η EnerSys-Hawker, φέρονται να έχουν δωροδοκήσει για να κλείσουν το επικερδές συμβόλαιο της αλλαγής μπαταριών του υποβρυχίου. Αυτή δεν είναι όμως η μοναδική κατηγορία: κατά τις εργασίες οι οποίες έλαβαν χώρα μεταξύ 2007 και 2011 πρέπει να χρησιμοποιήθηκαν ανταλλακτικά κακής ποιότητας. 

Πρόκειται ακριβώς για αυτά που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει την καταστροφή, διότι ο καπετάνιος του υποβρυχίου διεβίβασε μέσω ασυρμάτου ότι υπήρχε πυρκαγιά στον χώρο των μπαταριών της πλώρης.

Το συμβόλαιο ήταν ύψους 5,1 εκατομμυρίων ευρώ και αλλάχτηκαν περίπου 1000 μπαταρίες. Ηδη το 2010 υπήρχε η υποψία ότι έχουν γίνει παρατυπίες. Κατατέθηκε μάλιστα αγωγή αλλά οι κατηγορίες δεν ερευνήθηκαν, πιθανόν διότι οι ανακριτές δωροδοκήθηκαν. «Ολες οι υποψίες οδηγούν στην υπόθεση ότι πρόκειται για περίπτωση διαφθοράς», είπε στην βαυαρική ραδιοφωνία ο υπουργός Αμυνας της Αργεντινής.

Αποτέλεσμα εικόνας για υποβρυχιο αργεντινης


Εκπρόσωπος της εταιρείας Ferrostaal απέρριψε κάθε ευθύνη, ενώ η εταιρεία EnerSys-Hawker, η οποία προμήθευσε της μπαταρίες δεν έχει μέχρι στιγμής προβεί σε ανακοίνωση.


Πάντως, για να συγκεντρωθούν επαρκείς αποδείξεις θα πρέπει να βρεθούν τα συντρίμια του υποβρυχίου, τα οποία αναζητούν εμπειρογνώμονες από 13 χώρες, ενώ δραστηριοποιούνται για το σκοπό αυτό στην περιοχή του ναυαγίου αεροπλάνα, πλοία, αερικανικά υποβρύχια και το ναυτικό αλλά και ένα ρωσικό υποβρύχιο ρομπότ.

Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, θαλασσινό νερό εισήλθε στο υποβρύχιο από το σνόρκελ, το σωλήνα που επιτρέπει στα πετρελαιοκίνητα υποβρύχια σαν το San Juan να λειτουργήσουν τις μηχανές τους σε κατάδυση επιτρέποντας την έξοδο των αερίων καύσης και την είσοδο φρέσκου αέρα.
«Η είσοδος θαλασσινού νερού από το σύστημα εξαερισμού προς το ρεζερβουάρ των μπαταριών 3 προκάλεσε βραχυκύκλωμα και αρχή πυρκαγιάς», σύμφωνα με το κείμενο του μηνύματος. «Οι μπαταρίες της πλώρης είναι εκτός λειτουργίας».

Στο τελευταίο μήνυμα αναφέρεται επίσης ότι το υποβρύχιο «προς το παρόν πλέει σε κατάδυση» και ότι θα συνεχίσει να ενημερώνει την στρατιωτική διοίκηση.
Το Πολεμικό Ναυτικό της Αργεντινής είχε ανακοινώσει ότι το υποβρύχιο έκανε γνωστό ότι είχε αβαρία στις μπαταρίες του, όμως κατόρθωσε να την ελέγξει.
Η τελευταία επικοινωνία πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης, 15 Νοεμβρίου, όταν το υποβρύχιο βρισκόταν στον κόλπο του Σαν Χόρχε, 450 χιλιόμετρα ανοικτά των ακτών της Αργεντινής.
Λίγο αργότερα καταγράφηκε υποθαλάσσια έκρηξη ανιχνεύθηκε στην περιοχή της τελευταίας θέσης του υποβρυχίου.


Το San Juan είχε αποπλεύσει την Κυριακή 11 Νοεμβρίου από την Ουσουάια, στο νότιο άκρο της Αργεντινής με προορισμό το Μαρ ντε Πλάτα, όπου είναι η βάση του.

Σχόλια