Η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο επίκεντρο του business plan της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως μέλος, εδώ και περίπου ένα χρόνο, του ιταλικού ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane, σύμφωνα με όσα ανέφερε, χθες, σε συνάντηση με τους δημοσιογράφους, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας παροχής σιδηροδρομικών μεταφορών Φίλιππος Τσαλίδης.
Στη συγκεκριμένη γραμμή, όπως είπε, θα τεθούν σε λειτουργία τα πρώτα καινούργια, εξ' Ιταλίας, τρένα, με απώτερο σκοπό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να είναι η διαμόρφωση ανταγωνιστικής τιμολογιακής πολιτικής, σε σύγκριση με αυτήν των αεροπορικών εταιρειών.
Ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε και την πρόσληψη 60 μηχανοδηγών, όπως και προσωπικού σε ειδικότητες, όπως ο χρηματοοικονομικός τομέας, ο στρατηγικός σχεδιασμός και η τεχνολογία.
Πότε θα μειωθεί ο χρόνος στο Αθήνα - Θεσσαλονίκη
Για να προσελκύσει όμως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη τους επιβάτες που επιλέγουν το αεροπλάνο, θα πρέπει η χρονοαπόσταση να μειωθεί σε 3 ώρες και 30 λεπτά.
Αυτό όμως, δεν αναμένεται να γίνει εφικτό πριν από το τέλος του 2018, οπότε αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες σήμανσης και τηλεδιοίκησης στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που περιέγραψε, χθες, ο κ. Τσαλίδης και στηρίζεται σε προφορική ενημέρωση από τον ΟΣΕ. Νωρίτερα, τον Ιούνιο, αναμένεται να ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη
Σήμερα, όπως είπε, η μέγιστη ταχύτητα είναι 120 χλμ./ώρα, με τις βραδυπορίες (μειώνεται η ταχύτητα των συρμών) να υπολογίζονται σε 48 λεπτά.
Η ολοκλήρωση των έργων θα δημιουργήσει ένα σύγχρονο τρένο, με ασύρματο ίντερνετ, ενώ τα σχέδια περιλαμβάνουν την λειτουργία μέχρι δύο τρένων-εξπρές από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, όπως είπε ο κ. Τσαλίδης.
Στα υπόλοιπα έργα, σύμφωνα με τις γραπτές διαβεβαιώσεις του ΟΣΕ, έως το τέλος Ιανουαρίου, θα ολοκληρωθεί η ντιζελοκίνηση στο τμήμα Τιθορέα - Λιανοκλάδι, το οποίο δεν θα διαθέτει ηλεκτροκίνηση και θα είναι μονόδρομης κυκλοφορίας. Βάσει των ίδιων γραπτών διαβεβαιώσεων του ΟΣΕ, το Τιθορέα - Λιανοκλάδι θα παραδοθεί με ηλεκτροκίνηση μέχρι το τέλος Μαρτίου.
Στον Προαστιακό, όπου αναμένεται από τα μέσα Φεβρουαρίου να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων, στον οριζόντιο άξονα (Κιάτο - αεροδρόμιο) και στον κάθετο άξονα (Πειραιάς-Χαλκίδα), ολοκληρώνεται η ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο, σήμανση και τηλεδιοίκηση υπάρχει μόνο στο κομμάτι ΣΚΑ-αεροδρόμιο, όπως ανέφερε ο κ. Τσαλίδης.
Όσον αφορά τα έξυπνα εισιτήρια, η διαλειτουργικότητα θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2018. "Με οποιοδήποτε εισιτήριο διάρκειας 90 λεπτών, είτε της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είτε του ΟΑΣΑ, οι επιβάτες θα μπορούν να μετεπιβιβάζονται σε οποιοδήποτε μέσο.
Σχόλια