Οπως είπε και κάποιος απαντώντας τότε στον Γιώργο (αυτός είχε πει ότι η Ελλάδα πρέπει να γίνει η Δανία του Νότου) η σκέψη είναι καλή αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα..
Στην Ελλάδα ζουν Ελληνες, όχι Δανοί...
Στην Ελλάδα αν βγεις με ποδήλατο και γυρίσεις πίσω το βράδυ σώος είσαι τυχερός...
Στην Ελλάδα δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν οι ανάπηροι, οι ποδηλάτες τα μικρά παιδιά μόνα τους...
Θα τα πατήσει ο Ελληνας με την κούρσα...
Ο άλλος παρκάρει όπου βρει και σου κόβει την ορατότητα και το δρόμο επειδή έτσι έκανε και με το γαιδούρι στο χωριό του, το άφηνε στην άκρη και πήγαινε στη δουλειά του...
Οπως και να έχει η Κοπεγχάγη έγινε η πρώτη μητρόπολη (τουλάχιστον στον δυτικό κόσμο) όπου στο ευρύτερο κέντρο κυκλοφορούν περισσότερα ποδήλατα απ’ ό,τι αυτοκίνητα.
Οπως πάντως γράφει η Repubblica, η πρωτεύουσα της Δανίας δεν πρόκειται να επαναπαυτεί στις δάφνες της επιτυχίας της. Αντίθετα, σχεδιάζει συνεχώς νέες πρωτοβουλίες για να ενθαρρύνει και άλλους κατοίκους να προτιμούν το ποδήλατο για τη διαδρομή σπίτι – δουλειά.
Οι αρχές φιλοδοξούν ότι εκείνο το 41% των δανών πρωτευουσιάνων που χρησιμοποιούν ποδήλατο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, θα ξεπεράσει το 50% μέσα στην επόμενη δεκαετία.
Εχει ενδιαφέρον να δει κανείς και πώς συγκέντρωσαν οι Σκανδιναβοί τα (ακριβέστατα) στοιχεία: από έξυπνους αισθητήρες που είχαν τοποθετήσει σε διάφορα σημεία της πόλης και οι οποίοι ήταν τεχνολογικά εξοπλισμένοι για να ξεχωρίζουν τα ποδήλατα από τις μηχανές, τα αυτοκίνητα και τα ταξί. Οι αισθητήρες αυτοί μέτρησαν 265.200 ποδήλατα έναντι 252.000 αυτοκινήτων.
Αν μάλιστα ληφθεί υπόψη ότι σχεδόν όλοι οι κάτοικοι διαθέτουν αυτοκίνητο, τότε γίνεται αντιληπτό το μέγεθος της επανάστασης. Μέγεθος που γίνεται αντιληπτό και από ένα άλλο στοιχείο: τη δεκαετία του 1970 κυκλοφορούσαν στην πόλη περισσότερα από 350.000 αυτοκίνητα έναντι μόλις 100.000 ποδηλάτων.
Σχόλια