Είναι γεγονός ότι έγινε χαμός με την Black Friday και εκατοντάδες πολίτες στήθηκαν από νωρίς το πρωί της Παρασκευής σε ουρές μπροστά από εμπορικά καταστήματα της Αθήνας και τη Θεσσαλονίκης για να προλάβουν τις προσφορές και τις εκπτώσεις.
Σε γνωστό κατάστημα με ηλεκτρονικά είδη και βιβλία στην πλατεία Συντάγματος, μια ώρα πριν το κανονικό άνοιγμα στις 8, είχε σχηματιστεί ουρά 100 μέτρων με τους πρώτους να έχουν στηθεί εκεί από τις 5:30 τα ξημερώματα.
Ουρές σχηματίστηκαν ακόμα και στο εκπτωτικό χωριό στα Σπάτα παρά το γεγονός ότι εκεί η πρόσβαση δεν είναι εύκολη με τους καταναλωτές να σχηματίζουν ουρές πριν τις 7 το πρωί κυρίως σε καταστήματα αθλητικών ειδών.
Αντίστοιχη είναι και η κατάσταση που επικρατεί στην Θεσσαλονίκη, όπου πάνω από 2000 άνθρωποι στήθηκαν έξω από κατάστημα με ηλεκτρονικά είδη και βιβλία στην Τσιμισκή από τις 5 το πρωί για να προλάβουν τις μεγάλες προσφορές.
Πέρα από την Black Friday, ωστόσο, επίκειται και η Cyber Monday, αντίστοιχη καθιερωμένη μέρα για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, στην οποία συμμετέχει η παγκόσμια online αγορά. Δεδομένου δε ότι μετά τη χαλάρωση των capital controls υπάρχουν αρκετά δημοφιλή sites που δέχονται παραγγελίες από την Ελλάδα, η εξίσωση γίνεται πιο δύσκολη για το εγχώριο εμπόριο.
Σε κάθε περίπτωση, η απάντηση του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου έρχεται λίγες μέρες αργότερα και συγκεκριμένα από την 1η έως την 7η Δεκεμβρίου, όπου επανέρχεται ο θεσμός της εκπτωτικής εβδομάδας για τα ελληνικά e-shops. Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του GRECA (του ελληνικού συνδέσμου των εμπορικών ηλεκτρονικών καταστημάτων), κ. Π. Κορωναίο, ο θεσμός πλέον της Εβδομάδας Ηλεκτρονικού Εμπορίου διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 2013 και μέχρι σήμερα αξιολογείται ως ιδιαίτερα επιτυχημένος.
Στόχος της συγκεκριμένης δράσης είναι αφενός η προτροπή του καταναλωτικού κοινού να ψωνίσει διαδικτυακά και αφετέρου η εκπαίδευση και ενημέρωσή του στη διαδικασία της online αγοράς και των πλεονεκτημάτων που αυτή έχει. Το 2015, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε ο GRECA, η συμμετοχή των ηλεκτρονικών καταστημάτων ήταν μεγάλη και καταγράφηκε συγκριτική αύξηση του τζίρου κατά 49,7% τη συγκεκριμένη εβδομάδα σε σχέση με την αντίστοιχη του προηγούμενου έτους, καθώς και αύξηση κατά 34% σε σύγκριση με την προηγούμενη ημερολογιακά εβδομάδα.
Κατά το διάστημα αυτό, πλήθος ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων θα παρέχει ελκυστικές προσφορές προς το καταναλωτικό κοινό, προτρέποντάς το να "βιώσει" την online αγοραστική εμπειρία.
Για τη διευκόλυνση των καταναλωτών, ο GRECA θα δώσει -όπως και πέρυσι - στη δημοσιότητα επίσημη λίστα με τα ηλεκτρονικά καταστήματα που θα ενημερώσουν για τη συμμετοχή τους στην Εβδομάδα με αξιόλογες προσφορές, οι οποίες έφτασαν έως και το 70% το 2015.
Στη περσινή λίστα συμμετείχαν μεγάλα brands όπως για παράδειγμα Plaisio, Folli Follie, Media Markt, MyShoe, Intersport, You, Viva, Travelplanet24, e-Shop, Pharmacy295, Maison Marasil, και πάρα πολλά άλλα ακόμα, ενώ σημαντική ήταν και η συμβολή των μηχανών σύγκρισης τιμών Skroutz.gr και BestPrice.gr στην προβολή των προσφορών.
Σχόλια