Στο ελληνικό κρατίδιο οι μαγαζάτορες αποφασίζουν για τo μετρό. Πχ στην Αγία Παρασκευή αντί για την πλατεία η στάση πήγε στο πουθενά, στο Κολωνάκι τα ίδια;
Μετρό και Κολωνάκι
Κυκλοφορεί ως ανεπιβεβαίωτη πληροφορία τις τελευταίες ημέρες, χωρίς πάντως να έχει διαψευστεί από τον αρμόδιο υπουργό.
Ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης εμφανίζεται να έχει δώσει εντολή να επανεξεταστεί η χωροθέτηση του σταθμού μετρό του Κολωνακίου επί της ομώνυμης πλατείας (που φέρει, πάντως, την επίσημη ονομασία «Φιλικής Εταιρείας») καθώς καταγράφονται αντιδράσεις εκ μέρους εμπόρων της περιοχής.
Οι εν λόγω επιχειρηματίες ανησυχούν για τις επιπτώσεις που θα έχει η παρατεταμένη κατασκευαστική δραστηριότητα στα καταστήματά τους. Στην Αττικό Μετρό, αναφέρουν οι «πληροφορίες», και πάντα με πρωτοβουλία του κ. Χρυσοχοΐδη, εξετάζουν εναλλακτικές λύσεις, με επικρατέστερη μέχρι στιγμής τη μετακίνηση του σταθμού στην οδό Κουμπάρη. Η «μετακίνηση του σταθμού» μπορεί να γράφεται εύκολα σ’ ένα χαρτί ή στον υπολογιστή, αλλά με τεχνικούς όρους δεν είναι κάτι τόσο απλό: η εναλλακτική χάραξη θα απαιτήσει την εκπόνηση νέων μελετών που θα πάει πίσω το χρονοδιάγραμμα κατά οκτώ, τουλάχιστον, μήνες. Υπενθυμίζουμε ότι ο σημερινός υπουργός Υποδομών κίνησε γη και ουρανό για να ενταχθεί το κολοσσιαίο και πολυδάπανο αυτό έργο σε χρηματοδοτικά προγράμματα: ο προϋπολογισμός του, της τάξης των 900 εκατ. ευρώ, θα καλυφθεί κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (με δάνειο 450 εκατ. ευρώ) και με πόρους από το νέο ΕΣΠΑ. Επρόκειτο για μια προσωπική επιτυχία του κ. Χρυσοχοΐδη καθώς αντιλαμβάνεται την τεράστια σημασία που θα έχει το έργο για εκατομμύρια κατοίκους του πολεοδομικού συγκροτήματος της πρωτεύουσας.
Η νέα Γραμμή 4, στην οποία πρόκειται να ενταχθεί ο σταθμός Κολωνακίου, θα συνδέσει πυκνοκατοικημένες γειτονιές της Αθήνας από το Αλσος Βεΐκου και το Γαλάτσι έως τα Πατήσια, την Κυψέλη, τα Εξάρχεια και τις παρυφές του Παγκρατίου και της Καισαριανής. Με προοπτική επέκτασης προς την περιοχή του Ζωγράφου και στη συνέχεια κατά μήκος της λεωφόρου Κηφισίας.
Το πιο εντυπωσιακό στο εν λόγω «ρεπορτάζ» είναι η πιθανότητα της πλήρους κατάργησης του σταθμού!
Εφόσον ευσταθούν οι πληροφορίες, δεν θα είναι η πρώτη φορά που επιχειρηματίες πιέζουν για να αλλάξει η χωροθέτηση σταθμού του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου. Εχουμε το θλιβερό προηγούμενο της Αγίας Παρασκευής, όταν ανάλογες πιέσεις έφεραν αποτέλεσμα: ο ομώνυμος σταθμός, προγραμματισμένος να κατασκευαστεί στην κεντρική πλατεία του προαστίου, επί της λεωφόρου Μεσογείων, μετακινήθηκε εκατοντάδες μέτρα δυτικότερα, εντός, μάλιστα, των διοικητικών ορίων του Δήμου Χαλανδρίου! Ετσι το Χαλάνδρι διαθέτει τρεις σταθμούς μετρό, χωρίς κανένας να βρίσκεται στο εμπορικό του κέντρο.
Ας μη χάνουμε την ελπίδα μας. Ο κ. Χρυσοχοΐδης έχει την ευκαιρία να αποδείξει ότι η πολιτική παραμένει στα χέρια των πολιτικών.
πηγή
Κυκλοφορεί ως ανεπιβεβαίωτη πληροφορία τις τελευταίες ημέρες, χωρίς πάντως να έχει διαψευστεί από τον αρμόδιο υπουργό.
Ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης εμφανίζεται να έχει δώσει εντολή να επανεξεταστεί η χωροθέτηση του σταθμού μετρό του Κολωνακίου επί της ομώνυμης πλατείας (που φέρει, πάντως, την επίσημη ονομασία «Φιλικής Εταιρείας») καθώς καταγράφονται αντιδράσεις εκ μέρους εμπόρων της περιοχής.
Οι εν λόγω επιχειρηματίες ανησυχούν για τις επιπτώσεις που θα έχει η παρατεταμένη κατασκευαστική δραστηριότητα στα καταστήματά τους. Στην Αττικό Μετρό, αναφέρουν οι «πληροφορίες», και πάντα με πρωτοβουλία του κ. Χρυσοχοΐδη, εξετάζουν εναλλακτικές λύσεις, με επικρατέστερη μέχρι στιγμής τη μετακίνηση του σταθμού στην οδό Κουμπάρη. Η «μετακίνηση του σταθμού» μπορεί να γράφεται εύκολα σ’ ένα χαρτί ή στον υπολογιστή, αλλά με τεχνικούς όρους δεν είναι κάτι τόσο απλό: η εναλλακτική χάραξη θα απαιτήσει την εκπόνηση νέων μελετών που θα πάει πίσω το χρονοδιάγραμμα κατά οκτώ, τουλάχιστον, μήνες. Υπενθυμίζουμε ότι ο σημερινός υπουργός Υποδομών κίνησε γη και ουρανό για να ενταχθεί το κολοσσιαίο και πολυδάπανο αυτό έργο σε χρηματοδοτικά προγράμματα: ο προϋπολογισμός του, της τάξης των 900 εκατ. ευρώ, θα καλυφθεί κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (με δάνειο 450 εκατ. ευρώ) και με πόρους από το νέο ΕΣΠΑ. Επρόκειτο για μια προσωπική επιτυχία του κ. Χρυσοχοΐδη καθώς αντιλαμβάνεται την τεράστια σημασία που θα έχει το έργο για εκατομμύρια κατοίκους του πολεοδομικού συγκροτήματος της πρωτεύουσας.
Η νέα Γραμμή 4, στην οποία πρόκειται να ενταχθεί ο σταθμός Κολωνακίου, θα συνδέσει πυκνοκατοικημένες γειτονιές της Αθήνας από το Αλσος Βεΐκου και το Γαλάτσι έως τα Πατήσια, την Κυψέλη, τα Εξάρχεια και τις παρυφές του Παγκρατίου και της Καισαριανής. Με προοπτική επέκτασης προς την περιοχή του Ζωγράφου και στη συνέχεια κατά μήκος της λεωφόρου Κηφισίας.
Το πιο εντυπωσιακό στο εν λόγω «ρεπορτάζ» είναι η πιθανότητα της πλήρους κατάργησης του σταθμού!
Εφόσον ευσταθούν οι πληροφορίες, δεν θα είναι η πρώτη φορά που επιχειρηματίες πιέζουν για να αλλάξει η χωροθέτηση σταθμού του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου. Εχουμε το θλιβερό προηγούμενο της Αγίας Παρασκευής, όταν ανάλογες πιέσεις έφεραν αποτέλεσμα: ο ομώνυμος σταθμός, προγραμματισμένος να κατασκευαστεί στην κεντρική πλατεία του προαστίου, επί της λεωφόρου Μεσογείων, μετακινήθηκε εκατοντάδες μέτρα δυτικότερα, εντός, μάλιστα, των διοικητικών ορίων του Δήμου Χαλανδρίου! Ετσι το Χαλάνδρι διαθέτει τρεις σταθμούς μετρό, χωρίς κανένας να βρίσκεται στο εμπορικό του κέντρο.
Ας μη χάνουμε την ελπίδα μας. Ο κ. Χρυσοχοΐδης έχει την ευκαιρία να αποδείξει ότι η πολιτική παραμένει στα χέρια των πολιτικών.
πηγή
Σχόλια