Γερμανικά διόδια με ευρωπαϊκό αντίκτυπο
Το πρότζεκτ των συγκυβερνώντων Χριστιανοκοινωνιστών της Βαυαρίας για την επιβολή διοδίων σε αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες παίρνει σάρκα και οστά. «Πλασματική» επιβάρυνση και για τους Γερμανούς
Ο γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ παρουσιάζει σήμερα τα σχέδιά του για τη διαφιλονικούμενη επιβολή διοδίων για Ι.Χ. με ξένες πινακίδες. Όπως έγινε γνωστό, ο χριστιανοκοινωνιστής πολιτικός προτείνει ένα είδος βινιέτας για το σύνολο του γερμανικού οδικού δικτύου -και όχι μόνον για τους αυτοκινητόδρομους όπως προέβλεπαν τα αρχικά σχέδια του κόμματός του- που θα έχει τη μορφή ενός ειδικού τέλους υποδομών.
Και ενώ τα αρχικά σχέδια προέβλεπαν μόνον την επιβάρυνση των οδηγών με ξένες πινακίδες, γεγονός που προκάλεσε και την αντίδραση των Βρυξελλών, η τελική πρόταση επιβαρύνει, καταρχήν, και τους γερμανούς οδηγούς.
Τι προβλέπεται
Βάσει του σχεδίου λοιπόν, το ειδικό αυτό τέλος θα καταβάλουν αυτομάτως και οι κάτοχοι οχημάτων με γερμανικές πινακίδες, στον αντίποδα όμως θα πληρώνουν λιγότερα τέλη κυκλοφορίας. Οι ξένοι οδηγοί αντίθετα θα αγοράζουν τη βινιέτα, καταβάλλοντας έτσι και αυτοί το νέο τέλος υποδομών.
Με τον τρόπο αυτό πληρούνται οι προϋποθέσεις της κυβερνητικής συμφωνίας Χριστιανοδημοκρατών/Χριστιανοκοινωνιστών και Σοσιαλδημοκρατών. Στην προγραμματική συμφωνία για το σχηματισμό κυβέρνησης, τα τρία κόμματα είχαν συμφωνήσει ότι δεν θα πρέπει να υπάρξει πρόσθετη επιβάρυνση των οδηγών με γερμανικές πινακίδες. Παράλληλα το νέο τέλος θα πρέπει να συνάδει με το ευρωπαϊκό δίκαιο και να μην επιτρέπει διακρίσεις λόγω εθνικότητας.
Στόχος είναι να τεθεί σε ισχύ το 2016. Τα έσοδα που αναμένεται να αποφέρουν οι ξένοι οδηγοί στα γερμανικά ταμεία υπολογίζονται στα 625 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Αντιδράσεις
Η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου VCD πάντως αμφιβάλλει ότι το μέτρο μπορεί να αποφέρει τα προσδοκώμενα έσοδα. «Τα διοικητικά κόστη θα είναι τεράστια ενώ και ο έλεγχος κοστίζει χρήματα. Στο τέλος θα είναι συν-πλην μηδέν», είπε η εκπρόσωπος της VCD Άνγια Σμετάνιν προς την Berliner Zeitung.
Για ένα «παράλογο και εντέλει τελείως ανεύθυνο σχέδιο» έκανε λόγο ο επικεφαλής της Κ.Ο. των Πρασίνων Άντον Χοφράιτερ μιλώντας στην εκπομπή Bericht aus Berlin της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης. «Φανταστείτε τι θα γίνεται στις συγκοινωνίες μεταξύ του κρατιδίου του Ζάαρ και της Γαλλίας ή μεταξύ Βρανδεμβούργου και Πολωνίας, εάν οι Γερμανοί δεν θα πληρώνουν στους γείτονες για τη χρήση των δρόμων τους ενώ Γάλλοι και Πολωνοί θα πρέπει να πληρώνουν», πρόσθεσε σήμερα μιλώντας στην Saarbrückener Zeitung. Για «σαφή διάκριση σε βάρος των ξένων» κάνει λόγο η Ένωση ευρωπαϊκών εμπορικών και βιομηχανικών επιμελητηρίων UECC.
πηγή
Το πρότζεκτ των συγκυβερνώντων Χριστιανοκοινωνιστών της Βαυαρίας για την επιβολή διοδίων σε αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες παίρνει σάρκα και οστά. «Πλασματική» επιβάρυνση και για τους Γερμανούς
Ο γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ παρουσιάζει σήμερα τα σχέδιά του για τη διαφιλονικούμενη επιβολή διοδίων για Ι.Χ. με ξένες πινακίδες. Όπως έγινε γνωστό, ο χριστιανοκοινωνιστής πολιτικός προτείνει ένα είδος βινιέτας για το σύνολο του γερμανικού οδικού δικτύου -και όχι μόνον για τους αυτοκινητόδρομους όπως προέβλεπαν τα αρχικά σχέδια του κόμματός του- που θα έχει τη μορφή ενός ειδικού τέλους υποδομών.
Και ενώ τα αρχικά σχέδια προέβλεπαν μόνον την επιβάρυνση των οδηγών με ξένες πινακίδες, γεγονός που προκάλεσε και την αντίδραση των Βρυξελλών, η τελική πρόταση επιβαρύνει, καταρχήν, και τους γερμανούς οδηγούς.
Τι προβλέπεται
Βάσει του σχεδίου λοιπόν, το ειδικό αυτό τέλος θα καταβάλουν αυτομάτως και οι κάτοχοι οχημάτων με γερμανικές πινακίδες, στον αντίποδα όμως θα πληρώνουν λιγότερα τέλη κυκλοφορίας. Οι ξένοι οδηγοί αντίθετα θα αγοράζουν τη βινιέτα, καταβάλλοντας έτσι και αυτοί το νέο τέλος υποδομών.
Με τον τρόπο αυτό πληρούνται οι προϋποθέσεις της κυβερνητικής συμφωνίας Χριστιανοδημοκρατών/Χριστιανοκοινωνιστών και Σοσιαλδημοκρατών. Στην προγραμματική συμφωνία για το σχηματισμό κυβέρνησης, τα τρία κόμματα είχαν συμφωνήσει ότι δεν θα πρέπει να υπάρξει πρόσθετη επιβάρυνση των οδηγών με γερμανικές πινακίδες. Παράλληλα το νέο τέλος θα πρέπει να συνάδει με το ευρωπαϊκό δίκαιο και να μην επιτρέπει διακρίσεις λόγω εθνικότητας.
Στόχος είναι να τεθεί σε ισχύ το 2016. Τα έσοδα που αναμένεται να αποφέρουν οι ξένοι οδηγοί στα γερμανικά ταμεία υπολογίζονται στα 625 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Αντιδράσεις
Η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου VCD πάντως αμφιβάλλει ότι το μέτρο μπορεί να αποφέρει τα προσδοκώμενα έσοδα. «Τα διοικητικά κόστη θα είναι τεράστια ενώ και ο έλεγχος κοστίζει χρήματα. Στο τέλος θα είναι συν-πλην μηδέν», είπε η εκπρόσωπος της VCD Άνγια Σμετάνιν προς την Berliner Zeitung.
Για ένα «παράλογο και εντέλει τελείως ανεύθυνο σχέδιο» έκανε λόγο ο επικεφαλής της Κ.Ο. των Πρασίνων Άντον Χοφράιτερ μιλώντας στην εκπομπή Bericht aus Berlin της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης. «Φανταστείτε τι θα γίνεται στις συγκοινωνίες μεταξύ του κρατιδίου του Ζάαρ και της Γαλλίας ή μεταξύ Βρανδεμβούργου και Πολωνίας, εάν οι Γερμανοί δεν θα πληρώνουν στους γείτονες για τη χρήση των δρόμων τους ενώ Γάλλοι και Πολωνοί θα πρέπει να πληρώνουν», πρόσθεσε σήμερα μιλώντας στην Saarbrückener Zeitung. Για «σαφή διάκριση σε βάρος των ξένων» κάνει λόγο η Ένωση ευρωπαϊκών εμπορικών και βιομηχανικών επιμελητηρίων UECC.
πηγή
Σχόλια