Θωρακισμένα οχήματα. Μιά παγκόσμια μπίζνα σέ πλήρη άνθιση

Παρά την αύξηση του κόστους των καυσίμων, ένας τομέας που δεν είναι σέ κρίση είναι η άμυνα.
Η αύξηση των εντάσεων με το Ιράν και οι αυξανόμενες ανησυχίες για την ασφάλεια δεν κάνει μόνο τις  περιφερειακές κυβερνήσεις να ενισχύσουν τα όπλοστάσιά τους, αλλά είναι κάτι που τους αναγκάζει να ενισχύσουν και  την προστασία τους.




Η Μέση Ανατολή ξεπέρασε τα 111 δισεκατομμύρια δολάρια για την άμυνα το 2011 και μια εταιρεία που θέλει να αξιοποιήσει αυτή την αγορά είναι η ομάδα Στρέιτ, μια καναδική εταιρεία που χρησιμοποιεί τη στρατηγική θέση της Μέσης Ανατολής για να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη της.
Ο  Guerman Goutorov, πρόεδρος και ιδρυτής του Ομίλου Στρέιτ, ξεκίνησε την επιχείρησή του από το γκαράζ του σπιτιού του στον Καναδά.
 «Ήμουν ο οξυγονοκολλητής, ήμουν ο ζωγράφος και ο μόνος υπάλληλος της εταιρείας," λέει στο CNN στο μεγαλύτερο ιδιόκτητο εργοστάσιο παραγωγής θωρακισμένων αυτοκινήτων στον κόσμο. Με μια χούφτα  εργαλεία ο Goutorov έθεσε ως στόχο να χτίσει τον πρώτο θωρακισμένο αυτοκίνητο. Αναγνώρισε την αξία του σε μια εξειδικευμένη αγορά.
 "Αρχικά ήρθα από τη Ρωσία. Ήμουν στην αστυνομία για πέντε χρόνια. Εκεί είδα  τόσες πολλές εγκληματικές καταστάσεις να συμβαίνουν.
Έιχα αποφασίσει να φέρω κάτι που μπορεί να προστατεύσει τους ανθρώπους - και άρχισα να ψάχνω για θωρακισμένα αυτοκίνητα αλλά κατέληξα  να τα φτιάχνω εγώ ο ίδιος.


Αυτό έγινε πίσω το 1996.
Σήμερα ο Goutorov είναι στο τιμόνι της ομάδας Στρέιτ, τη μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρεία θωρακισμένων όχηματων στον κόσμο. Αλλά λειτουργεί την επιχείρησή του όχι από τον Καναδά και τη Ρωσία, αλλά από Ras Al-Khaimah - Rak ή για συντομία - στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
 Είναι μεγαλύτερη ενιαία λειτουργία της ομάδας. Ένα κτίριο, ειδικότερα, είναι 400.000 τετραγωνικά πόδια. "Έχουμε 386 εργαζόμενους αυτή τη στιγμή, αλλά θα είμαστε μέσα  στους επόμενους έξι μήνες περίπου 500 εργαζόμενοι," δήλωσε ο Goutorov.
Ο Goutorov είπε ότι επέλεξε να κάνει την έδρα του  στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, επειδή οι επιχειρηματικές πρακτικές τους ταιριάζουν - και ήταν πιο αποδοτικές από ό, τι σε μερικες γείτονικές χώρες . «Επισκεφθήκαμε τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, και επισκέφθηκε το Κουβέιτ, την Ιορδανία, το Ιράκ και η επιλογή μας ήταν τα ΗΑΕ.
" Επί του παρόντος, οι 140 οχήματα ανα μήνα παράγονται στο εργοστάσιο Rak.
 Παίρνει τέσσερις έως 10 ημέρες για να θωρακίσεις ένα  αυτοκίνητο από το μηδέν. Η  Στρέιτ  λέει ότι το 70 τοις εκατό των αυτοκινήτων που θωρακίζονται ειναι για εμπορική χρήση και όχι στρατιωτικά οχήματα ασφαλείας. Το μεγαλύτερο μέρος της επιχείρησης αφορά  θωράκιση επαγγελματικών οχήματων.
Και το κόλπο είναι να κρατηθεί χαμηλό προφίλ.
 Ένα λεωφορείο, για παράδειγμα, μπορεί να φαίνεται συνηθισμένο απ' έξω. Στο εσωτερικό όμως είναι ενισχυμένο με  χάλυβα. Τα οχήματα που συναρμολογούνται στο εργοστάσιο Rak εξάγονται σε όλο τον κόσμο. Αλλά ο Goutorov λέει - με την αστάθεια στην περιοχή - η Μέση Ανατολή εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη αγορά
 "Θα έλεγα ότι το 30 τοις εκατό είναι στη Μέση Ανατολή και ο υπόλοιπος κόσμος  είναι περίπου 70 τοις εκατό. Διαφορετικές πολιτικές καταστάσεις, διαφορετικές χώρες, θα δούμε κάποια πρόοδο. Αυτο συμβαίνει στην Αφρική και στη Νότια Ασία. " Ο Goutorov σχεδιάζει να διπλασιάσει την ικανότητα του εργοστασίου Rak - και να αυξήσει την παραγωγή στρατιωτικών οχημάτων. "Το επόμενο έτος, θα πρέπει να πάμε στο 60/40. 60 τοις εκατό η εμπορική και 40 στρατιωτική πλευρά. Ο σκοπός είναι ο ίδιος - θα πρέπει να προστατεύουμε  ζωές, θα πρέπει να σώζουμε  στρατιώτες, θα πρέπει να σώζουμε VIPS, ιδιώτες και κρατικούς φορείς.
Ο Goutorov ετοιμάζεται να επεκτείνει τις δραστηριότητές του στο Rak - για να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση για την ασφάλεια σε όλο τον κόσμο.
Κείμενο βασισμένο σέ άρθρο στο CNN

Σχόλια