Dr Gamata Ola: Στίς μπανανοκοινωνίες, είναι η ανομία αποκλειστικό προνόμιο τών πλουσίων; Η αλλιώς, μπορούν να έχουν (καί) οι φτωχομπινέδες δικαίωμα στήν ανομία;


Η παρακάτω διάλεξη δίδεται απο τόν Dr Gamata Ola παγκοσμίως αναγνωρισμένο παπαρολόγο σπουδαγμένο στό μεγάλο Πανεπιστήμιο τής Αιγύπτου...



Η διάλεξη αναφέρεται σέ μπανανοκοινωνίες δηλαδή σέ κοινωνίες προηγούμενων εποχών πού έζησαν κυρίως στην Αφρική...
Δέν υπάρχουν μπανανοκοινωνίες τήν σημερινή εποχή....
Τό θέμα είναι ιστορικό και δέν έχει καμμία απολύτως αναφορά στην σημερινή εποχή...
Γιαυτό εξάλλου είναι και επιστημονικό , δηλαδή βαρετό...
Τό κοινό του είναι άνθρωποι πού ενδιαφέρονται επιστημονικά για υπανάπτυκτες δομές κοινωνιών τών προηγούμενων φάσεων τής ανθρωπότητας...




Περν'αμε στη διάλεξη...

Απαντάμε αμέσως στό ερώτημα τού τίτλου τής ανάρτησης...
Οχι δέν μπορουν οι φτωχομπινέδες να έχουν δικαίωμα στην ανομία...
Ας δούμε γιατί...
Οσο τό προνόμιο τής ανομίας παραμένει σέ ένα σχετικά στενό κύκλο ανθρώπων , ενώ όλοι οι άλλοι είναι νόμιμοι τό σύστημα δουλεύει...
Εάν όμως προσπαθήσουν όλοι να αποκτήσουν πρόσβαση στό προνόμιο αυτό τότε τό σύστημα αμέσως καταρρέει...
Αυτό δέν χρειάζεται επεξήγηση και είναι αυτονόητο ακόμα και απο μη επιστήμονες...
Πότε όμως προκύπτει αυτό τό ζήτημα?
Γιατί σέ μερικές φάσεις τών μπανανοκοινωνιών ανασύρεται τό ενδιαφέρον αυτό ερώτημα τού τίτλου, ενώ σέ άλλες φάσεις δέν ανακύπτουν τέτοια ζητήματα...
Χονδρικά οι μπανανοκοινωνίες αποτελούνται απο τρία είδη ανθρώπων...
1) Τούς πλούσιους...
Πλούσιοι λέγονται αυτοί για τούς οποίους δέν ισχύουν οι νόμοι, έχουν δηλαδή τό προνόμιο τής ανομίας...
2) Φτωχομπινέδες...
Φτωχομπινέδες λέγονται εκείνοι οι άνθρωποι πάνω στούς οποίους οι νόμοι εφαρμόζονται μέχρι κεραίας...
Οι φυλακές είναι γεμάτες απο φτωχομπινέδες..
3) Μεσαίους..
Οι μεσαίοι είναι τό κλειδί γιά τη σταθερότητα τού συστήματος..
Μεσαίους λέμε τούς ανθρώπους πού τα κουτσοκαταφέρνουν , οι νόμοι τηρούνται και δέν τηρούνται πάνω τους, πού δέν είναι δηλαδή φτωχομπινέδες και πού κρυφό τους όνειρο είναι ασφαλώς να γίνουν πλούσιοι...
Τό σύστημα απορυθμίζεται όταν οι μεσαίοι - γιά διάφορους λόγους πχ λόγω μιάς οικονομικής κρίσης - αντιλαμβάνονται , συνειδητοποιούν ούτως ειπείν, ότι σε αυτη τη συγκυρία , όχι μόνο δέν θα γίνουν ποτέ πλούσιοι αλλά κινδυνεύουν να βρεθούν και αυτοί στη θέση τών φτωχομπινέδων...
Τότε οι μεσαίοι ανακαλύπτουν τήν ανομία τών πλουσίων ...
Στήν πραγματικότητα σέ αυτήν τήν στριμόκωλη θα λέγαμε κοινωνική συγκυρία οι λύσεις δέν είναι πολλές...
Για την ακρίβεια είναι δύο...
Α) Γενικευμένη τήρηση τών νόμων (δηλαδή κατάργηση τού προνομίου τής ανομίας τών πλουσίων) ...
ή ...
Β) Ακόμα μεγαλύτερη αυστηροποίηση στήν τήρηση τών νόμων για τούς φτωχομπινέδες και τούς μεσαίους ώστε να σφίξουν - ούτως ειπείν - οι κώλοι και να μή γίνει η υπόθεση μπάχαλο...
Σέ αυτήν την περίπτωση η ανομία εξακολουθεί να παραμένει αποκλειστικό προνόμο τών πλουσίων...
Εχει ενδιαφέρον ότι όταν οι πλούσιοι συζητάνε μεταξύ τους, ιδιωτικά, για τούς φτωχομπινέδες τούς αποκαλούν "μαλάκες" ενώ τούς μεσαίους "λιγούρια", "τζαμπατζήδες" κλπ...
Οι πλούσιοι σέ μιά προσπάθεια να ιδεολογοποιήσουν τήν δεύτερη λύση και βέβαια να αποφύγουν πάση θυσία τήν εφαρμογή τής πρώτης λύσης (δηλαδή της γενικευμένης τήρησης τών νόμων) βγαίνουν απο τίς πλούσιες επαύλεις τους με τις θερμαινόμενες πισίνες και βγάζουν λόγο (ψωμί και σκόρδο) για την αναγκαιότητα τής τήρησης τών νόμων κλπ απο τούς φτωχομπινέδες και τούς μεσαίους οι οποίοι βέβαια δέν έχουν - πού λέει ο λόγος - ούτε βρακί να βάλουν στόν κωλο τους και κάνουν τό άθροισμα στό σούπερ μάρκετ ώστε να έχουν στο ταμείο τα λεφτά να πληρώσουν ...
Εχει επίσης ενδιαφέρον ότι ποτέ δέν συζητείται η πρώτη λύση...
Δηλαδή η γενικευμένη τήρηση τών νόμων...
Αυτό βέβαια είναι κατα μία έννοια λογικό...
Εάν τηρούνταν γενικά οι νόμοι πάρα πολλοί πλούσιοι (δηλαδή αυτοί πού βγάζουν τού λόγους περί τήρησης τών νόμων μόνο απο φτωχομπινέδες και μεσαίους) θα επρεπε να οδηγηθούν στη φυλακή...
Ομως μιά βίλα με θερμαινόμενη πισίνα είναι οπωσδήποτε καλύτερη απο τή φυλακή...

Σχόλια