Πόσο πιθανό είναι οι συμβάσεις κατασκευής τών οδικών αξόνων να ήταν απο τήν αρχή έτσι φτιαγμένες ώστε να οδηγήσουν σέ αδιέξοδα καί επομένως σέ επαναδιαπραγμάτευση;


Συνήθως όταν υπογράφεις μιά σύμβαση κατασκευής ενός έργου (πχ τό σπίτι σου) φροντίζεις - με αυτή τη σύμβαση - να εξασφαλιστείς απο εκπλήξεις κατα τη διάρκεια κατασκευής τού έργου...
Τί γίνεται όμως εάν, για παράδειγμα, τό μόνο πού σέ ενδιαφέρει είναι να ξεκινήσει τό έργο με μιά σύμβαση πού δείχνει κατ' αρχήν ελκυστική αλλά αδιαφορείς εάν είναι βέβαιο ότι αργότερα θα σού βγάλει προβλήματα?
Αυτό δέν θα μπορούσε να μπλέξει τόν έναν απο τούς δύο συμβαλλόμενους σέ ένα ημιτελές έργο και να τον καταστήσει έτσι όμηρο εκβιασμών απο τόν έτερο εκ τών συμβαλλομένων ο οποίος βέβαια θα μπορούσε να πεί ανα πάσα στιγμή , "εντάξει παρατάω το έργο στη μέση και φεύγω" πράγμα το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σέ υποχρεωτικές επαναδιαπραγματεύσεις....
Ενώ δηλαδή μιά σύμβαση φαίνεται κατ' αρχήν ελκυστική και συμφέρουσα μπορεί, μερικές φορές, να είναι έτσι φτιαγμένη ώστε τελικά μέσα απο ρήτρες και απανωτές διαπραγματεύσεις να αποδειχθεί ότι τελικά μόνο συμφέρουσα δέν ήταν...
Κανείς δέν μπορεί να γνωρίζει τί ακριβώς συμβαίνει με τις συμβάσεις για την κατασκευή τών οδικών έργων...
Εξάλλου όλα αυτά είναι γενικές σκέψεις δέν αφορούν κάποιο συγκεκριμένο έργο...



Ομως όταν εκεί μέσα υπάρχουν ρήτρες για την ολοκλήρωση πχ τών απαλλοτριώσεων εντός περιορισμένων χρονικών ορίων (ενώ οι συμβαλλόμενοι γνωρίζουν ασφαλώς άριστα ότι αυτό δέν πρόκειται να τηρηθεί) αυτό πόσο λογικό είναι?
Δέν δημιουργούν τέτοιοι όροι υποψίες έστω, ότι ενδεχομένως το παιγνίδι ήταν απο τή αρχή στημένο?
Κανείς δέν μπορεί να είναι βέβαιος...
Εν πάσει περιπτώσει ένα θέμα πρός διερεύνηση θα μπορούσε να είναι το γιατί οι ελληνικοί δρόμοι κοστίζουν τελικά (δώστε έμφαση στό τελικά, γιατί στην αρχή όλα δείχνουν καλά) πολλαπλάσια τών αντίστοιχων ευρωπαικών χωρίς να υπάρχει κανένας αντικειμενικός λόγος (τεχνικός κλπ) πού να εξηγεί αυτό τό (οντως αξιοπερίεργο) φαινόμενο...
Και αυτό ανεξάρτητα απο τήν τιμή τών διοδίων και τά αντίστοιχα θέματα πού έχουν προκύψει τελευταία...
Διότι εν τέλει ένα θέμα είναι βέβαια τό ποιός πληρώνει και πόσο (πχ γιατί δέν έχει ήδη εισαχθεί το χιλιομετρικό κόστος τών διοδίων ενώ αυτό προέβλεπαν οι συμβάσεις και τώρα πληρώνουμε στην ουσία τό μέγιστο χιλιομετρικό κόστος ακόμα και για μερικά μέτρα διαδρομής? είναι αυτό νόμιμο?) και ένα άλλο θέμα είναι εάν τό τελικό κόστος είναι αυτό πού θα έπρεπε να είναι....

Σχόλια