Κάτω στόν Πειραιά...

Ι. ΜΠΟΛΕΤΣΗΣ: «ΠΑΡΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΣΤΗΘΗΚΕ ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΑΠΟ ΠΡΟΕΔΡΟ ΚΑΙ ΜΑΝΤΟΥΒΑΛΟ»
«Αν δολοφονηθώ, γνωστός ο ηθικός αυτουργός»

Της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΚΑΤΗ
Το ασύλληπτο «παραδικαστικό παρασκήνιο» μιας «στημένης», όπως υποστηρίζει, δικαστικής κρίσης, στο οποίο εμπλέκει τον πρόεδρο του δικαστηρίου, τον συγκατηγορούμενό του, πρώην βουλευτή της Ν.Δ., Π. Μαντούβαλο, τουλάχιστον δύο ιερωμένους με ποινικές εμπλοκές, που ο ένας «έκανε τον ντίλερ του άλλου», αλλά και στενό περιβάλλον αυτών των προσώπων, όπως δικηγόρους «που είχα ενημερώσει για τον εκβιασμό», περιέγραψε χθες σε αποκλειστική του συνέντευξή στην «Ε» ο επιχειρηματίας Ιωάννης Μπολέτσης.

Ι. Μπολέτσης: Μ' έψαχνε, αλλά εγώ είχα τον κοριό στο παπούτσι



Ι. Μπολέτσης: Μ' έψαχνε, αλλά εγώ είχα τον κοριό στο παπούτσι
Παράλληλα, ο άνθρωπος που μέσα στην αίθουσα του δικαστηρίου, αμέσως μόλις κηρύχθηκε ένοχος, κατηγόρησε τον πρόεδρο εφετών, Γιώργο Ευσταθίου, ότι μέσω του Ιάκωβου Γιοσάκη (ο οποίος δικάζεται επίσης για παραδικαστική δράση) επιχειρούσε να του πάρει χρήματα,«το τυρίον», όπως «τον άκουσα να λέει», μας έθεσε υπόψη:

Μια σειρά από στοιχεία που δεν είναι, όπως τονίζει, όλα προϊόντα υποκλοπής και άρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν προς επίρρωσιν των απίστευτων καταγγελιών του, η βασιμότητα των οποίων θα κριθεί από τη Δικαιοσύνη.

Οι ισχυρισμοί του πάντως τείνουν να καταδείξουν παραδικαστική δράση που εν προκειμένω έχει δύο «συγκρουόμενα» σκέλη, καθώς εμφανίζει ένα δικαστή που από τη μια «κάνει συνεννοήσεις για να τα πάρει από τον ίδιο» και από την άλλη φέρεται -αφού δεν τα πήρε τελικά- να «στήνει» σε βάρος του την απόφαση συνεργαζόμενος με άλλον κατηγορούμενο.

Η συνέντευξη με τον Ιωάννη Μπολέτση πραγματοποιήθηκε σε μια απομονωμένη γωνία της σάλας ενός απόκεντρου ξενοδοχείου, υπό το άγρυπνο βλέμμα ενός σωματοφύλακα.

«Δεν πηγαίνω στο σπίτι μου, αλλάζω συνέχεια δωμάτια γιατί φοβάμαι για τη ζωή μου», ήταν η εξήγησή του.

Οταν τον ρωτήσαμε τι «σας φοβίζει τόσο πολύ» η απάντησή του ήταν επί λέξει η εξής:

* «Φοβάμαι υπέρμετρα για τη ζωή μου. Αν δολοφονηθώ ηθικός αυτουργός και εντολέας θα είναι ο "πεντακάθαρος" Π. Μαντούβαλος. Την παραμονή της ανακοίνωσης της απόφασης του δικαστηρίου με κάλεσε στο κινητό μου και πήγαμε στην υπόγεια πισίνα θαλασσοθεραπείας στο Divani Palace στη Βουλιαγμένη. Ο απερίγραπτος με απείλησε για δεύτερη φορά μέσα σε πέντε χρόνια λέγοντας επί λέξει: "Πρόσεξε αύριο να μην κάνεις καμιά μαλακία και ζητήσεις εξαίρεση της έδρας, γιατί ο Μιχαλολιάκος τη γλίτωσε τότε, εσένα θα σε στείλουμε. Εχω 1.500 πρεζόνια που έχω βγάλει από τη φυλακή". Κι έκανε με τα δύο του χέρια παραστατικά το σήμα της έκρηξης. Δεν ήθελε να ξαναγίνει η δίκη, γιατί θα αποκαλυφθεί τελικά ποιος είναι. Τότε, 14 ώρες πριν βγει αυτή η στημένη απόφαση, αποφάσισα ότι έπρεπε να κάνω την αίτηση εξαίρεσης».

Πώς αποδεικνύονται όλα όσα ισχυρίζεστε;

«Με καθησύχαζε ότι όλα πάνε καλά και θα αθωωθώ. Εγώ δεν είχα άλλωστε σχέση με τα λεφτά που είχαν μπει στον λογαριασμό του Καλούση. "Φύγε, μου έλεγε, μην κάνεις τίποτε Θα καθαρίσω εγώ, όπως σ' τα καθάρισα και το 2000. Εσύ δεν φαίνεσαι πουθενά". Ολο αυτόν τον καιρό, με είχε πείσει ότι είχε την απόλυτη επαφή με τον Ευσταθίου και άρχισε να με πείθει ότι είχε άμεση επαφή και με τους άλλους δικαστές. Μου είχε πει χαρακτηριστικά για τον έναν ότι όταν υπηρετούσε στον Πειραιά τον είχε "εργαλείο" του. Στις 22 Φλεβάρη, λίγες ημέρες πριν βγει η απόφαση, μου έλεγε: "Ξέρω τι λένε οι δικαστές στη διάσκεψη". Τον έχω καταγράψει σε κασέτα και θα την παραδώσω στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Ηξερε ότι για τη μία κατηγορία θα απαλλασσόμουν, όπως κι έγινε τελικά».

Η καταγγελία που έχετε κάνει για τις τηλεφωνικές συνομιλίες Γιοσάκη με τον πρόεδρο, τις οποίες αρνούνται και οι δύο, προφανώς είναι... ανεξάρτητο κεφάλαιο. Δεν ισχυρίζεστε ότι έχει σχέση με αυτό ο κ. Μαντούβαλος.

«Οχι, μου έλεγε ότι ο Γιοσάκης με κοροϊδεύει κι έχει πάρει έναν μίμο».

Το αποκλείετε;

«Εβαζε ανοιχτή ακρόαση, είναι πολύ χαρακτηριστική η φωνή αλλά και όσα λέει».

Με τον Γιοσάκη πώς ήρθατε σε επικοινωνία;

«Στις 20 Μαΐου ήταν το πρώτο ραντεβού, λίγο μετά την έναρξη της δίκης. Μου 'ρθε φυτευτός στα τέλη Μαΐου του 2009. Με είχε πλησιάσει ένας άλλος ιερωμένος, ιερωμένος της κολάσεως, έχω καταθέσει στον εισαγγελέα τα στοιχεία του, μου είπε "για να καθαρίσεις, γιατί ο Ευσταθίου θα σε βάλει μέσα, θα δώσεις 150.000 ευρώ". Θα τα 'δινα, όπως μου είπε, μέσω ενός μεγαλοδικαστή που μένει στα βόρεια προάστια. Αρνήθηκα. Τελικά ήταν ντίλερ του Γιοσάκη. Για "φτηνότερη" λύση μου είπε είναι ο Γιοσάκης, που ξέρει τον πρόεδρο. Αναρωτήθηκα "ο πρώτος πυρήνας του παραδικαστικού μιλάει με τον πρόεδρο;". Μου είπε "γνωρίζονται εννιά χρόνια"».

Πού συναντιόσαστε;

«Φιλοξενείτο στον Πειραιά, στη Νοταρά, σε ένα δικηγορικό γραφείο (αναφέρει όλα τα στοιχεία της δικηγόρου). Μου είχε ήδη ζητήσει τηλεφωνικά 60.000 ευρώ. "Δεν τα έχω", του είπα στη συνάντηση».

Επειδή είναι γνωστό ότι το συνηθίζετε, πώς και δεν φοβόταν ότι τον καταγράφατε;

«Μ' έβαζε και έβγαζα το πουκάμισο και μου έψαχνε και το παντελόνι αλλά εγώ είχα τον κοριό στο παπούτσι. Σ' αυτή την πρώτη επαφή, κάλεσε μπροστά μου, όπως μου είπε, τον πρόεδρο Ευσταθίου, όπου έβαλε ανοιχτή ακρόαση και άκουσα ένα ringtone, που με παραξένεψε ότι μπορεί να το έχει δικαστής (ήταν μουσική ποπ, Μάρω Λύτρα ή Αννα Βίσση). Τον έγραφα ήδη, αλλά δεν ακουγόταν τότε η φωνή του προέδρου. Μου είπε ο Γιοσάκης ότι ο Ευσταθίου του είπε ότι εγώ είχα απλώσει πολύ τον τραχανά».

Τα χρήματα σας έλεγε ότι θα τα δώσει όλα στον δικαστή;

«Ναι».

Και γιατί έκανε τη συνεννόηση; Από ψυχικό σε εσάς;

«Παπάδες είναι, αυτοί κάνουν και ψυχικά. Στο ραντεβού της 1/6/2009, τον έβαλα και πήρε μπροστά μου το κινητό, γιατί εγώ τα νούμερα του προέδρου τα ήξερα από τον Μαντούβαλο. Η φωνή ήταν η φωνή του προέδρου. Ακουσα πεντακάθαρα να λέει στον Γιοσάκη "να του πεις να μην κάνει κολπάκια με τους δικηγόρους του και να είναι ήμερος και ήρεμος". Πράγματι, εκείνες τις ημέρες είχα κάνει μια σημαντική ένσταση στο δικαστήριο με τους δικηγόρους μου».

Μα ακούσατε ποτέ τον άνθρωπο που λέτε ότι ήταν ο δικαστής να ζητάει χρήματα;

«Ποτέ δεν είπε νούμερο σ' αυτές τις συζητήσεις. Ακουσα μόνο κάτι να λέει για το "υπόλοιπο τυρί ή τυρίο". Εγώ είχα πει στον Γιοσάκη για μόνο 30.000 προσπαθώντας να κερδίσω χρόνο και να κάνω περισσότερες καταγραφές».

Πότε σταμάτησαν οι συναντήσεις σας με τον Γιοσάκη;

«Είκοσι τέσσερις συναντήσεις κάναμε, μέχρι και πρόσφατα τον Δεκέμβρη. Στις 19/2 έμαθα από δικές μου πηγές ότι εγώ κι ο Καλούσης θα πηγαίναμε φυλακή και ο Μαντούβαλος θα ήταν αθώος. Ο Μαντούβαλος συνέχιζε να μου λέει "εγώ καθαρίζω"».

Μα για ποιο λόγο να σας τη «στήσει», όπως λέτε, ο Μαντούβαλος; Δεν τον είχατε κατηγορήσει.

«Κάποιος έπρεπε να χρεωθεί τα λεφτά, κι ενώ ο συνεργάτης του γραφείου του είπε ότι αυτοί κατέθεσαν τα επτά εκατομμύρια στον λογαριασμό του Καλούση και μάλιστα σε ημερομηνία που εγώ ήμουν κρατούμενος και δεν μπορούσα να το είχα κάνει, αθωώθηκαν αυτοί και εγώ χρεώθηκα το ξέπλυμα».

Το δικαστήριο δέχτηκε ότι και ο Μαντούβαλος απουσίαζε στο εξωτερικό εκείνες τις ημέρες.

«Εγώ έχω στα χέρια μου χειρόγραφη επιστολή του Μαντούβαλου, με ημερομηνία 14/12/2009 όπου παίρνει πίσω την απάντηση που είχε δώσει σε ερώτηση του προέδρου του δικαστηρίου "αν υπήρχε περίπτωση να είχα αφήσει εγώ τα χρήματα στο γραφείο, ενώ αυτός έλειπε". Είχε πει τότε "μπορεί, ίσως, δεν γνωρίζω". Στην επιστολή λέει ότι το είπε χωρίς να σκεφτεί, γιατί ήταν σε στιγμή υπερβολικής έντασης. Και όμως, το δικαστήριο τελικά καταδίκασε εμένα για τα λεφτά. Θα παραδώσω και αυτή την επιστολή στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, όλα τα ονόματα των μαρτύρων, ακριβείς ημερομηνίες και ώρες των τηλεφωνικών συνομιλιών Γιοσάκη με Ευσταθίου, προκειμένου, αν θέλουν να διερευνήσουν την υπόθεση, να ζητήσουν άρση τηλεφωνικού απορρήτου».

Εχετε στοιχεία, εκτός από τις κασέτες, που να επιβεβαιώνουν όσα λέτε;

«Τουλάχιστον 15 μάρτυρες από τις συναντήσεις μου με τον Γιοσάκη αλλά και σε σχέση με τον Π. Μαντούβαλο».

* Η «Ε» επικοινώνησε χθες με τον Κ. Ντάλτα, συνήγορο του Π. Μαντούβαλου, και του έθεσε υπόψη τις καταγγελίες Μπολέτση, που έχουν κατατεθεί και εγγράφως και στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Ο κ. Ντάλτας μας είπε ότι πρόκειται για μυθεύματα ενός εντελώς αναξιόπιστου ανθρώπου, και σε ό,τι αφορά τον πελάτη του και προφανώς σε ό,τι αφορά και τον δικαστή.

Εξωδικαστικές πηγές, μάλιστα, έλεγαν χθες το βράδυ ότι είναι ήδη γνωστά τα στοιχεία του «μίμου» που φέρεται να παρίστανε τον δικαστή Ευθυμίου στις τηλεφωνικές επικοινωνίες με τον Γιοσάκη. Ο ίδιος ο κ. Ευσταθίου φέρεται να έχει ήδη ζητήσει να ληφθεί δείγμα της φωνής του για να αποδειχθεί το ψευδές της καταγγελίας. *

http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=137471

Σχόλια