Μεγάλο πρόβλημα έχει τό μετρό στήν Ιαπωνία. Λόγω τής κρίσης έχουν αυξηθεί κατακόρυφα οι αυτοκτονίες. Τό μπλέ φώς δίνει λύση...
Ιαπωνία : Μπλε δέσμες φωτός στο μετρό για τον περιορισμό των αυτοκτονιών
Αρνητικό ρεκόρ στις αυτοκτονίες καταγράφεται στην Ιαπωνία, καθώς η οικονομική κρίση και η ανεργία έχουν οδηγήσει πολλούς ανθρώπους στην απελπισία. Μάλιστα, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), οι περισσότεροι αυτόχειρες καταφεύγουν στο μετρό και για το λόγο αυτό οι αρμόδιες υπηρεσίες κάνουν χρήση νέων τεχνολογιών, ώστε να περιορίσουν το φαινόμενο.
Επιπλέον, οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται θεωρούνται εναλλακτικές, καθώς επικεντρώνονται στο φωτισμό των χώρων του μετρό -χρησιμοποιούνται σποτ μπλε δέσμης φωτός- αλλά και στην κατασκευή «τειχών» στις άκρες της αποβάθρας, ώστε να αποτρέψουν απονενοημένα διαβήματα ταξιδιωτών που αποφασίζουν να θέσουν τέρμα στη ζωή τους, πέφτοντας στις γραμμές των τρένων.
Συχνό φαινόμενο στους σταθμούς
Άλλωστε, το φαινόμενο, τόσο στο μετρό του Τόκιο, της πρωτεύουσας της Ιαπωνίας, όσο και στον προαστιακό, είναι πολύ συχνό. Μέσα στα βαγόνια ενός συρμού, με προορισμό το σταθμό Σινγιουκού, το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό κόμβο του κόσμου, ακούγεται αναγγελία από το μεγάφωνο για ατύχημα με ανθρώπινα θύματα. Όλοι αντιλαμβάνονται, όμως, πως πάλι κάποιος έπεσε στις ράγες διερχόμενης αμαξοστοιχίας.
Πολλοί εξοργίζονται, άλλοι παίζουν παιγνίδια στο κινητό ή εκμεταλλεύονται την ευκαιρία για έναν υπνάκο. Απόλυτα κατανοητές αντιδράσεις, επισημαίνουν οι ειδικοί, όταν μέσω των συγκεκριμένων συρμών του μετρό και του προαστιακού διακινούνται καθημερινά στην ευρύτερη περιοχή του Τόκιο περί τα 8 εκατ. επιβάτες.
«Τα περισσότερα δυστυχήματα τέτοιου είδους συμβαίνουν στους σταθμούς, οι λιγότεροι πέφτουν στις ράγες διερχόμενου τρένου», είπε στην «ΝΒ» ο Τόρου Οόμπα, υπεύθυνος για το σχεδιασμό ασφάλειας των σιδηροδρόμων. Πρόσθεσε μάλιστα πως «ο αριθμός των Γιαπωνέζων που αυτοκτονούν κάθε χρόνο στους σταθμούς κυμαίνεται γύρω στα 600 άτομα και κάθε αυτοκτονία συνεπάγεται μεγάλο οικονομικό κόστος. Στοιχεία δεν υπάρχουν, διότι οι ιδιωτικές σιδηροδρομικές εταιρείες σιωπούν διακριτικά».
Έτσι, το πρώτο που αποφασίστηκε να γίνει, ώστε να περιοριστούν οι αυτοκτονίες, ήταν η εγκατάσταση συστημάτων φωτισμού τεχνολογίας LED, τα οποία είναι σποτ με μπλε δέσμες φωτός. Το κόστος ανά σταθμό φτάνει τα 4.000 ευρώ. Δηλαδή, πρόκειται για μια φτηνή, καθώς και απλή λύση. Τι ώθησε, όμως, τους Ιάπωνες να προτιμήσουν τη συγκεκριμένη λύση;
Καταπραϋντική επίδραση
«Στη Γλασκόβη», είπε μιλώντας στην «ΝΒ» ο Τοόρου Οόμπα, «οι αρχές τοποθέτησαν τέτοιο φωτισμό και διαπίστωσαν ότι ο αριθμός των εγκλημάτων μειώθηκε. Στην Ιαπωνία χρησιμοποιούμε μπλε φωτισμό κατά των αυτοκτονιών και έχουμε πολύ θετικά αποτελέσματα. Το μπλε χρώμα ηρεμεί την ψυχή. Πρέπει να χρησιμοποιούμε κάθε δυνατότητα που βοηθά στο να μειώσουμε τις αυτοκτονίες».
«Βέβαια, επιστημονικά δεν είναι αποδεδειγμένη η επίδραση του μπλε φωτισμού στον ανθρώπινο ψυχισμό», ανέφερε ο Κιγιόσι Χικγούσι, αρμόδιος για την απρόσκοπτη λειτουργία στους σιδηροδρόμους. Επιπλέον, από τεχνικής πλευράς, υπάρχει μια άλλη, πιο ασφαλής αλλά πιο ακριβή λύση, η δημιουργία ενός «τείχους ασφαλείας» στην άκρη της αποβάθρας, που εμποδίζει αποτελεσματικά τα απονενοημένα διαβήματα.
«Το πρόβλημα είναι ότι χρειαζόμαστε 10 δευτερόλεπτα, ώστε να σηκώσουμε αυτό το τείχος πριν φτάσει το τρένο. Δηλαδή, συνολικά 5 λεπτά για 29 σταθμούς», είπε ο κ. Χικγούσι και πρόσθεσε: «Οι αμαξοστοιχίες κινούνται με διαφορά 2,5 λεπτών η μία από την άλλη, που σημαίνει ότι πρέπει να καταργήσουμε δύο δρομολόγια και δεν ξέρουμε πώς θα μεταφέρουμε όλους αυτούς τους επιβάτες».
Μέχρι το τέλος του 2017, πάντως, θα έχει τεθεί σε πλήρη εφαρμογή η δέσμη μέτρων που θα καθιστά τους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού «αποτρεπτικούς» στις αυτοκτονίες.
http://news.ert.gr/el/epistimi/eidiseis/31062-iaponia-mple-desmes-fotos-sto-metro-gia-ton-periorismo-ton-aytoktonion
Αρνητικό ρεκόρ στις αυτοκτονίες καταγράφεται στην Ιαπωνία, καθώς η οικονομική κρίση και η ανεργία έχουν οδηγήσει πολλούς ανθρώπους στην απελπισία. Μάλιστα, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), οι περισσότεροι αυτόχειρες καταφεύγουν στο μετρό και για το λόγο αυτό οι αρμόδιες υπηρεσίες κάνουν χρήση νέων τεχνολογιών, ώστε να περιορίσουν το φαινόμενο.
Επιπλέον, οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται θεωρούνται εναλλακτικές, καθώς επικεντρώνονται στο φωτισμό των χώρων του μετρό -χρησιμοποιούνται σποτ μπλε δέσμης φωτός- αλλά και στην κατασκευή «τειχών» στις άκρες της αποβάθρας, ώστε να αποτρέψουν απονενοημένα διαβήματα ταξιδιωτών που αποφασίζουν να θέσουν τέρμα στη ζωή τους, πέφτοντας στις γραμμές των τρένων.
Συχνό φαινόμενο στους σταθμούς
Άλλωστε, το φαινόμενο, τόσο στο μετρό του Τόκιο, της πρωτεύουσας της Ιαπωνίας, όσο και στον προαστιακό, είναι πολύ συχνό. Μέσα στα βαγόνια ενός συρμού, με προορισμό το σταθμό Σινγιουκού, το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό κόμβο του κόσμου, ακούγεται αναγγελία από το μεγάφωνο για ατύχημα με ανθρώπινα θύματα. Όλοι αντιλαμβάνονται, όμως, πως πάλι κάποιος έπεσε στις ράγες διερχόμενης αμαξοστοιχίας.
Πολλοί εξοργίζονται, άλλοι παίζουν παιγνίδια στο κινητό ή εκμεταλλεύονται την ευκαιρία για έναν υπνάκο. Απόλυτα κατανοητές αντιδράσεις, επισημαίνουν οι ειδικοί, όταν μέσω των συγκεκριμένων συρμών του μετρό και του προαστιακού διακινούνται καθημερινά στην ευρύτερη περιοχή του Τόκιο περί τα 8 εκατ. επιβάτες.
«Τα περισσότερα δυστυχήματα τέτοιου είδους συμβαίνουν στους σταθμούς, οι λιγότεροι πέφτουν στις ράγες διερχόμενου τρένου», είπε στην «ΝΒ» ο Τόρου Οόμπα, υπεύθυνος για το σχεδιασμό ασφάλειας των σιδηροδρόμων. Πρόσθεσε μάλιστα πως «ο αριθμός των Γιαπωνέζων που αυτοκτονούν κάθε χρόνο στους σταθμούς κυμαίνεται γύρω στα 600 άτομα και κάθε αυτοκτονία συνεπάγεται μεγάλο οικονομικό κόστος. Στοιχεία δεν υπάρχουν, διότι οι ιδιωτικές σιδηροδρομικές εταιρείες σιωπούν διακριτικά».
Έτσι, το πρώτο που αποφασίστηκε να γίνει, ώστε να περιοριστούν οι αυτοκτονίες, ήταν η εγκατάσταση συστημάτων φωτισμού τεχνολογίας LED, τα οποία είναι σποτ με μπλε δέσμες φωτός. Το κόστος ανά σταθμό φτάνει τα 4.000 ευρώ. Δηλαδή, πρόκειται για μια φτηνή, καθώς και απλή λύση. Τι ώθησε, όμως, τους Ιάπωνες να προτιμήσουν τη συγκεκριμένη λύση;
Καταπραϋντική επίδραση
«Στη Γλασκόβη», είπε μιλώντας στην «ΝΒ» ο Τοόρου Οόμπα, «οι αρχές τοποθέτησαν τέτοιο φωτισμό και διαπίστωσαν ότι ο αριθμός των εγκλημάτων μειώθηκε. Στην Ιαπωνία χρησιμοποιούμε μπλε φωτισμό κατά των αυτοκτονιών και έχουμε πολύ θετικά αποτελέσματα. Το μπλε χρώμα ηρεμεί την ψυχή. Πρέπει να χρησιμοποιούμε κάθε δυνατότητα που βοηθά στο να μειώσουμε τις αυτοκτονίες».
«Βέβαια, επιστημονικά δεν είναι αποδεδειγμένη η επίδραση του μπλε φωτισμού στον ανθρώπινο ψυχισμό», ανέφερε ο Κιγιόσι Χικγούσι, αρμόδιος για την απρόσκοπτη λειτουργία στους σιδηροδρόμους. Επιπλέον, από τεχνικής πλευράς, υπάρχει μια άλλη, πιο ασφαλής αλλά πιο ακριβή λύση, η δημιουργία ενός «τείχους ασφαλείας» στην άκρη της αποβάθρας, που εμποδίζει αποτελεσματικά τα απονενοημένα διαβήματα.
«Το πρόβλημα είναι ότι χρειαζόμαστε 10 δευτερόλεπτα, ώστε να σηκώσουμε αυτό το τείχος πριν φτάσει το τρένο. Δηλαδή, συνολικά 5 λεπτά για 29 σταθμούς», είπε ο κ. Χικγούσι και πρόσθεσε: «Οι αμαξοστοιχίες κινούνται με διαφορά 2,5 λεπτών η μία από την άλλη, που σημαίνει ότι πρέπει να καταργήσουμε δύο δρομολόγια και δεν ξέρουμε πώς θα μεταφέρουμε όλους αυτούς τους επιβάτες».
Μέχρι το τέλος του 2017, πάντως, θα έχει τεθεί σε πλήρη εφαρμογή η δέσμη μέτρων που θα καθιστά τους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού «αποτρεπτικούς» στις αυτοκτονίες.
http://news.ert.gr/el/epistimi/eidiseis/31062-iaponia-mple-desmes-fotos-sto-metro-gia-ton-periorismo-ton-aytoktonion
Σχόλια