Τά πολυτελή αυτοκίνητα καί γραφεία τών υπουργών-βουλευτών τί ακριβώς εξυπηρετούν; Είναι λαικισμός να σχολούμαστε με αυτά τά σύμβολα τής εξουσίας;


Είθισται να θεωρούμε αυτονόητο ότι οι πολιτικοί ταγοί μας "πρέπει" να μετακινούνται με πολυτελή αυτοκίνητα ή να έχουν πολυτελή γραφεία κλπ...
Οποιος ασχολείται με αυτά τα θέματα θεωρείται αυτομάτως λαικιστής καί χωρίς βάθος πολιτικής σκέψης....
Φυσικά δέν είναι καθόλου έτσι καί υπάρχει μεγάλο βάθος στήν πολυτέλεια πού απολαμβάνουν - με δικά μας έξοδα εννοείται - οι πολιτικοί πού μάς εκπροσωπούν....

Είναι αρκετά φανερό ότι πίσω απο αυτήν την άποψη τό υποννοούμενο είναι ότι οι πολιτικοί δέν πρέπει να είναι και να μοιάζουν με τον απλό (τον άφραγκο δηλαδή) λαό....
Πρέπει να είναι κάτι παραπάνω....
Η εξουσία δέν έχει νόημα παρά μόνο όταν επιδεικνύεται σάν δύναμη μέσα απο τα σύμβολά της...
Αρα τα ακριβά αυτοκίνητα τών υπουργών - βουλευτών είναι ασφαλώς το σύμβολο τού διαχωρισμού τους απο την πλέμπα....
Τό ότι τα πληρώνουμε εμείς συνιστά έμμεση παραδοχή μας ότι έτσι πρέπει να είναι....
Ενας υπουργός σέ ένα φιατάκι αυτομάτως είναι ένας απο εμάς....
Ομως ο υποουργός δέν πρέπει να είναι ένας απο εμάς....
Πρέπει να εμπνέει σεβασμό να αναδίδει δύναμη....
Ειδικά εάν είναι τελείως βλάκας....
Μάλιστα όσο πιό βλάκας καί ανύπερκτος είναι τόσο πιό μεγάλο αυτοκίνητο και γραφείο πρέπει να έχει....
Μάλιστα η πολιτική θα είχε γλιτώσει απο πολλά ψώνια - πολιτικούς οι οποίοι τό μόνο πού βλέπουν σέ αυτήν (εκτός απο τη μάσα εννοείται) είναι τό υπουργικό lifestyle...
Τώρα ένα νέο ρεύμα σκέψης στήν Βρετανία τα "βλέπει" όλα αυτά....
Συγκρατείστε ότι η εν λόγω κουβέντα έχει πολύ βάθος και είναι μιά κουβέντα πού έρχεται απο το μέλλον....
Θα τη βρούμε δηλαδή μπροστά μας....
Ας τα σκεφτούνε αυτά και οι δύο υποψήφιοι τής ΝΔ....
Τούς λέμε ότι ΔΕΝ είναι λαικισμός...
Είναι κουβέντα ουσίας και έχει πολύ βάθος....
Πολιτικό βάθος....





Διαβάζουμε στό ΒΗΜΑ....

Από την easyJet στην easyΡolitics
Ο ιδρυτής της αεροπορικής εταιρείας Στέλιος Χατζηιωάννου προτείνει σε συνέντευξή του τη φιλοσοφία του «χαμηλού κόστους, δίχως φιοριτούρες» και στην πολιτική ζωή

Η παρέμβαση του ιδρυτή της easyJet Στέλιου Χατζηιωάννου είναι αν μη τι άλλο επίκαιρη εν μέσω κρίσης. Ο κύπριος επιχειρηματίας, γεννημένος στην Αθήνα το 1967, μίλησε στους «Τimes» του Λονδίνου για την αναγκαιότητα να εφαρμοσθεί το μοντέλο της επιτυχημένης αεροπορικής εταιρείας, «χαμηλό κόστος, δίχως φιοριτούρες», και στην πολιτική. Το ρεπορτάζ της εφημερίδας αναφέρει ότι ο ηγέτης των Συντηρητικών της Βρετανίας Ντέιβιντ Κάμερον «πιστεύει ότι η επωνυμία των επιχειρήσεων του Σερ Στέλιος αποτελεί μοντέλο για τον δημόσιο τομέα σε καιρούς οικονομικής ύφεσης». Εκτός από την αεροπορική εταιρεία easyJet η φιλοσοφία του χαμηλού κόστους εφαρμόζεται μεταξύ άλλων στη ναυτιλία, με τα κρουαζιερόπλοια της easyCruise, και στον τομέα της ξενοδοχειακής φιλοξενίας (easyΗotel).

«Οι Συντηρητικοί παρακολουθούν εδώ και καιρό την επιτυχημένη πορεία του» σημειώνουν οι «Τimes» και προσθέτουν ότι αν έλθουν όπως όλα δείχνουν στην εξουσία σε λίγους μήνες θα εφαρμόσουν τη φιλοσοφία του σε διάφορους τομείς, όπως για παράδειγμα στον τρόπο με τον οποίο διοικούνται τα Τοπικά Συμβούλια.

Αυτό που «ζηλεύουν» οι Τόρις από την επιτυχία του είναι η ευρεία κοινωνική αναφορά των επιχειρήσεών του. «Η easyJet είναι αταξική [...] Τη χρησιμοποιούν ακόμη και οι εκατομμυριούχοι φίλοι μου στο Μονακό, παρ΄ ότι διαθέτουν ιδιωτικά τζετ» τονίζει ο κύπριος επιχειρηματίας. «Οταν ξεκίνησα» θυμάται «προσφέραμε υπηρεσίες σε όμορφα μέρη τα οποία επέλεγαν οι εύποροι άνθρωποι για τις διακοπές τους, και έτσι άρχισαν ύστερα από λίγο καιρό να τη χρησιμοποιούν. Ο ίδιος τραπεζίτης ή δικηγόρος που πετούσε στην πρώτη θέση με την Βritish Αirways για τα επαγγελματικά του ταξίδια επέλεγε την easyJet να πετάξει στη Γενεύη για σκιδιότι πλήρωνε το εισιτήριο με τα δικά του χρήματα.

Εγινε σχεδόν παράσημο τιμής να στέκεσαι στην ουρά. Πάντοτε περιμένω στην ουρά. Νιώθω υπερήφανος που δεν τυγχάνω κανενός είδους προνομιακής μεταχείρισης».

O Στέλιος Χατζηιωάννου δεν αρνείται ότι αισθάνεται κολακευμένος από το ενδιαφέρον του Συντηρητικού Κόμματος για την επιχειρηματική φιλοσοφία του. Υποστηρίζει ωστόσο ότι δεν είναι «πολιτικό ον» και εξηγεί: «Δεν είμαι γκουρού της πολιτικής και δεν θέλω να μπω στην πολιτική διαβούλευση.

Παλαιότερα θα έλεγες ότι τοποθετούμαι πιο δεξιά από το κέντρο γιατί είμαι καπιταλιστής, αλλά δεν υπάρχει πλέον τόσο μεγάλη διαφορά ανάμεσα στα κόμματα». Δεν αποκλείει πάντως το ενδεχόμενο να τεθεί σε εφαρμογή η επιχειρηματική λογική του στη δημόσια διοίκηση και προχωρεί στον παρακάτω συλλογισμό:

«Αφορά την επιλογή και την τιμή. Το παν είναι να παρέχεις τη δύναμη στους ανθρώπους να πληρώσουν μόνο για αυτό που θεωρούν ότι έχει αξία. Πάρτε για παράδειγμα την “ταχεία επιβίβαση”. Πετάω με την easyJet εδώ και δεκατέσσερα χρόνια δύο φορές την εβδομάδα. Αν αγοράσεις την επιλογή της “ταχείας επιβίβασης”, μπαίνεις από τους πρώτους μέσα στο αεροπλάνο. Αλλοι επιλέγουν να το χρησιμοποιήσουν για τις μπροστινές θέσεις όπου συνήθως βρίσκεται η business class. Εγώ, αντιθέτως, προτιμώ το πίσω μέρος του αεροπλάνου γιατί μου δίνει την αίσθηση της μεγαλύτερης ευρυχωρίας». Πώς εφαρμόζεται αυτό στην πολιτική και στη δημόσια διοίκηση; «Πρέπει να αφήσεις τους ανθρώπους να αποφασίσουν τι είναι αυτό που πραγματικά χρειάζονται και πιστεύουν ότι είναι καλύτερο για εκείνους» απαντά ο κ. Χατζηιωάννου, προσθέτοντας ότι «οι άνθρωποι δεν θέλουν να πληρώνουν για κάτι που δεν το χρησιμοποιούν».

Σ τη συνέντευξή του στους «Τimes» του Λονδίνου ο ελληνοκύπριος επιχειρηματίας αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο εθνικό σύστημα υγείας της Βρετανίας (ΝΗS) αλλά και στο ζήτημα της εκπαίδευσης. «Το κράτος πρέπει να αποφασίσει για το τι είναι και τι δεν είναι απαραίτητο. Για παράδειγμα η εκπαίδευση δεν είναι προαιρετική, όλοι πρέπει να πάνε στο σχολείο. Είναι ωστόσο καλό να πηγαίνουν όλοι στο πανεπιστήμιο; Πιθανώς, όχι» υποστηρίζει και διερωτάται ποιος πρέπει να πληρώσει σε αυτήν την περίπτωση. Η βρετανική εφημερίδα πάντως καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο Στέλιος Χατζηιωάννου δεν ενδιαφέρεται για υπουργική καρέκλα και ότι δεν είναι διατεθειμένος να «σηκώσει τα μανίκια και να συνεισφέρει στη δημόσια διοίκηση».
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=17&artId=281524&dt=24/11/2009

Σχόλια