Μια πρόταση του kataskeui.blogspot.com για μια γενικότερη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης. Μερικά έργα όπως το μετρό Θεσσαλονίκης γραμμή 1, οι προεκτάσεις έως τη Καλαμαριά και τη Σταυρούπολη, η μετεγκατάσταση της ΔΕΘ, κατασκευή του νέου δημαρχιακού μεγάρου Θεσσαλονίκης, η ανάπλαση της παραλίας και της πλατείας Αριστοτέλους και τέλος η επέκταση του αεροδιαδρόμου 10-28 του αεροδρομίου Μακεδονία έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζονται ή θα κατασκευαστούν σύντομα. Τα υπόλοιπα είναι σχέδια-προτάσεις του blog μας. Η ανάλυση όλων γίνεται παρακάτω.
Ο χάρτης περιλαμβάνει:
1. Γραμμή μετρό 1 / κόκκινο χρώμα
2. Προέκταση γραμμής 1 προς Καλαμαριά (υπόγεια γραμμή) και έπειτα προς αεροδρόμιο Μακεδονία (υπέργεια γραμμή) / γαλάζιο χρώμα
3. Προέκταση γραμμής 1 προς Σταυρούπολη / πράσινο χρώμα
4. Υπέργεια γραμμή (ΗΣΑΠ) από το σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι τα ΤΕΙ Θεσσαλονίκης στη Σίνδο / πορτοκαλί χρώμα
5. Προαστιακός υψηλής ταχύτητας από αεροδρόμιο Μακεδονία (ανατολικά) προς ΤΕΙ Θεσσαλονίκης στη Σίνδο (δυτικά) και αντίστροφα / μωβ χρώμα (με φθηνό εισιτήριο)
6. Μετεγκατάσταση της ΔΕΘ στη Σίνδο στο αγρόκτημα του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
7. Μετατροπή των εγκαταστάσεων της ΔΕΘ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης σε μητροπολιτικό πάρκο και διπλασιασμό των θέσεων στάθμευσης του πάρκινγκ της "Αγγελάκη". Διατήρηση τριών κτιρίων - συνεδριακό κέντρο Ιωάννης Βελλίδης, Αλεξάδρειο Μέλαθρο (Παλέ ντε σπορ) και σινέ "Ελληνίς".
8. Δημιουργία "περιφερειακής οδού" με το όνομα "Οδός Θερμαικού" που θα συνδέει το αεροδρόμιο Μακεδονία (ανατολικά) και το νομό Χαλκιδικής με το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και τη ΔΕΘ (δυτικά) και τους Πιερίας, Ημαθίας, Κοζάνης και Πέλλας αλλά και τα δυτικά με τα ανατολικά προάστια της Θεσσαλονίκης. Η κατασκευή αυτή έχει στοιχεία της γέφυρας Oresund με υπογειοποίηση στη δυτική πλευρά και "βύθιση" στο επίπεδο της θάλασσας στη περιοχή που πλησιάζει τον αεροδιάδρομο του αεροδρομίου Μακεδονία. Τοποθέτηση διοδίων σε έκταση που μπορεί να βρεθεί εύκολα στη δυτική Θεσσαλονίκη.
9. Επέκταση του αεροδιαδρόμου 10-28 του αεροδρομίου Μακεδονία, πλήρης ανακαίνιση των κτιριακών εγκαταστάσεων του αεροδρομίου και χρήση φυσούνων. Διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου προς το αεροδρόμιο (από 2 λωρίδες σε 3 λωρίδες ανα-κατεύθυνση) και δημιουργία ανισόπεδου κόμβου στο υπάρχοντα κόμβο της λεωφόρου γεωργικής σχολής και του αεροδρομίου για τη μείωση του κυκλοφοριακού που θα δημιουργηθεί.
10. Αντικατάσταση των δεκάδων μεμονωμένων κεραιών στη περιοχή του Χορτιάτη με πύργο τηλεπικοινωνιών του στυλ "Torre de Collserola".
Αναγκαία είναι και η τοποθέτηση γραμμής προαστιακού από Θεσσαλονίκη (σύνδεση με τη κεντρική γραμμή μετρό (γραμμή 1) από το Βότση (κόκκινο χρώμα) και τη γραμμή προαστιακού (μωβ χρώμα) και μετρό του αεροδρομίου Μακεδονία (γαλάζιο χρώμα) προς Χαλκιδική - σε αρχική φάση μέχρι τα Νέα Μουδανιά.
Η Θεσσαλονίκη του 2025 θα περιλαμβάνει επίσης τα θεματικά πάρκα στη παραλία, το νέο δημαρχιακό μεγάρο Θεσσαλονίκης και μια μικρή ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους.
Ο χάρτης δεν περιλαμβάνει:
Την υποθαλάσσια επειδή είναι η πιθανή η ακύρωση της και λάθος η κατασκευή της
Την εξωτερική περιφερειακή διότι δεν υπάρχει κάποια λεπτομερή χάραξη της
Σχόλια