Πάνω από 10% τών ψηφοφόρων (αλλά ποιοτικοί - πολλαπλασιαστές τής κοινής γνώμης) αποφασίζουν τι θα ψηφίσουν μέσα απο το διαδίκτυο.
Ερχονται και οι μετρήσεις να επιβεβαιώσουν αυτό πού ξέρουμε όλοι.
Οτι το διαδίκτυο θα παίξει μεγάλο ρόλο στην επόμενη εκλογή...
Ηδη μετρήσεις δείχνουν ότι τουλάχιστον ένα 10% τών ψηφοφόρων επηρεάζεται καθοριστικά απο το διαδίκτυο.
Ομως το σημαντικό δέν είναι αυτό.
Οπως όλοι (οσοι ασχολούνται) ξέρουν όλοι οι ψηφοφόροι δέν είναι το ίδιο...
Υπάρχουν οι λεγόμενοι πολλαπλασιαστές τής κοινής γνώμης...
Χωρίς να μπούμε σε λεπτομέρειες λέμε ένα απλό παράδειγμα...
Φανταστείτε μιά παρέα (χαλαρή στην ταβέρνα) όπου 10 άτομα συζητάνε πολιτικά....
Αν ανάμεσα τους υπάρχει ένας πού ενημερώνεται απο το διαδίκτυο τότε η άποψή του (όποια και να είναι) θά έχει τις περισσότερες πιθανότητες να κυριαρχήσει γιά πολλούς λόγους.
1) Γιά να ενημερώνεται απο το διαδίκτυο αυτό θα σημαίνει ότι είναι "ζωηρός" , δυναμικός, πιό υποψιασμένος, ότι ψάχνει, αμφισβητεί, δέν μασάει, ότι δέν μένει στούς επαγγελματίες τού ψέματος της τηλεόρασης και τών εφημερίδων
2) Σίγουρα μέσα απο το διαδίκτυο θα έχει πολύ πιό ολοκληρωμένη εικόνα, θά ξέρει πράγματα πού οι άλλοι δέν ξέρουν, θα είναι ένα βήμα μπροστά πάντα στήν κουβέντα για οποιοδήποτε θέμα, θα ξέρει λεπτομέρειες (ακόμα και προσωπικά άπλυτα) και θα κυριαρχήσει έναντι αυτών πού απλά διαβάζουν μιά εφημερίδα ή βλέπουν τηλεόραση. Θα τούς ξετινάξει...
Αρα όποιος κυριαρχεί στο διαδίκτυο επηρεάζει ένα 10% τών πιό "ζωηρών" ψηφοφόρων και μέσα απο αυτούς διαχέει την άποψή του σέ ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό....
Θυμίζουμε ότι η κυριαρχία Ομπάμα οφείλεται (και) στό διαδίκτυο...
ΥΓ Οτι η ΝΔ κοιμάται (τελευταία μόνο κάτι κάνει) στο διαδίκτυο δέν είναι και κανά μεγάλο μυστικό...
Οτι το πασόκ σαρώνει επίσης δέν είναι μυστικό...
Σχόλια
Ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης μέσω Ιντερνετ οργανώνει τις κλειστές ή ανοιχτές εκδηλώσεις του.
Εθελοντές. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Communication Effect, με τη συνεργασία της TU think PR, η πληροφόρηση από το Διαδίκτυο επηρεάζει την πολιτική κρίση περισσοτέρων από το 10% των ψηφοφόρων, πολλοί από τους οποίους θεωρούνται πολλαπλασιαστές κοινής γνώμης. Επίσης, ένα μεγάλο μέρος ψηφοφόρων μεταξύ 18 και 34 ετών ενημερώνεται κυρίως από το Ιντερνετ, το οποίο θεωρεί και πιο αξιόπιστο από τα υπόλοιπα μέσα. Σήμερα οι βουλευτές που πιστεύουν στο Ιντερνετ και το έχουν χρησιμοποιήσει ήδη ως εργαλείο για την προσέγγιση ψηφοφόρων θα μπορούσαν να βγάλουν αυτοδυναμία. Από τους 300 εθνοπατέρες, οι 168 έχουν δική τους ιστοσελίδα και κάποιοι εξ αυτών, όπως ο Πέτρος Τατούλης, ο Μίμης Ανδρουλάκης και ο Ευ. Βενιζέλος είναι και διάσημοι bloggers και τα ιστολόγιά τους έχουν μεγάλη επισκεψιμότητα.
Σε γενικές γραμμές οι ιστοσελίδες των βουλευτών και των υπουργών της κυβέρνησης θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως στοιχειώδεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και οι φωτεινές εξαιρέσεις. Ενας σύμβουλος πολιτικής επικοινωνίας επισημαίνει ότι «οι ιστοσελίδες αντανακλούν και τις φιλοδοξίες κάθε πολιτικού. Οσο πιο μελετημένες και πρωτότυπες είναι τόσο πιο ψηλά φαίνεται να στοχεύει ο κάτοχός τους».
Το Ιντερνετ εξακολουθεί να είναι βασικό εργαλείο του νέου Αμερικανού προέδρου ακόμα και μετά την εκλογή του στην προεδρία, αφού μέσω του τεράστιου δικτύου φίλων και μελών που ανέπτυξε κατά τις δύο προεκλογικές του εκστρατείες επιχειρεί τώρα να βρει υποστηρικτές για τις μεταρρυθμίσεις του.
Σύμφωνα με τους πολιτικούς αναλυτές των ΗΠΑ, ο Μπαράκ Ομπάμα κατάφερε να επικρατήσει της Χίλαρι Κλίντον στη μονομαχία για το χρίσμα των Δημοκρατικών, αλλά και του Τζον Μακ Κέιν στη μάχη της προεδρίας, γιατί αξιοποίησε πολύ έξυπνα το Ιντερνετ. Σύμφωνα με τις δικές του ανακοινώσεις, κατάφερε να συγκεντρώσει, κυρίως χάρη στο Διαδίκτυο, 1.276.000 χρηματοδότες, 750.000 εθελοντές, 8.000 ομάδες φίλων και 500 εκατ. δολάρια για τον προεκλογικό του αγώνα.
Ο Μπαράκ Ομπάμα δημιούργησε μια ισχυρή ομάδα 100 νέων, μεταξύ 25 και 35 ετών, που ασχολήθηκαν μόνο με τις νέες τεχνολογίες και δημιούργησαν μια βάση δεδομένων με περίπου 13 εκατ. διευθύνσεις mail, ενώ κατά την προεκλογική εκστρατεία έστειλαν 1,2 δισ. μηνύματα και ανήρτησαν περίπου 1.800 βίντεο με τον Μπαράκ Ομπάμα στο youTube.
ΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ
Οι ιντερνετικοί εθνοπατέρες και οι bloggers του Καρχιμάκη
Προσωπική ιστοσελίδα διαθέτουν 88 από τους 151 βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος. Ο πρωθυπουργός δεν έχει προσωπική σελίδα, αλλά οι δραστηριότητές του αναρτώνται στον επίσημο ιστοτόπο www.primeminister.gr.
Σε κεντρικό επίπεδο το κόμμα δεν έχει αξιοποιήσει τα social media, ενώ υπάρχουν σκέψεις να δραστηριοποιηθεί προς αυτή την κατεύθυνση η ΔΑΠ και η ΟΝΝΕΔ. Πιο εξελιγμένες λειτουργικά και αισθητικά ιστοσελίδες διαθέτουν οι άλλοι δύο μονομάχοι της Α Αθηνών, ο Γιώργος Αλογοσκούφης και ο Δ. Αβραμόπουλος, όπως επίσης και ο Γιώργος Σουφλιάς, ο Κωστής Χατζηδάκης, ο Αρης Σπηλιωτόπουλος, η Ολγα Κεφαλογιάννη και ο αδελφός της κ. Μπακογιάννη, Κυριάκος Μητσοτάκης. Από τους νέους βουλευτές, οι Μ. Βολουδάκης και Χρ. Σταϊκούρας έχουν δείξει έντονο ενδιαφέρον για τα νέα μέσα.
Από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, 71 βουλευτές από τους 102 έχουν δική τους ιστοσελίδα, μεταξύ των οποίων και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Γ. Παπανδρέου.
Το ΠΑΣΟΚ έχει αναπτύξει κεντρικό μηχανισμό που βοηθάει τα στελέχη του στη δημιουργία προσωπικών ιστοσελίδων. Εκτός από τις ιστοσελίδες του Ευ. Βενιζέλου και του Μίμη Ανδρουλάκη που παραπέμπουν στα ιστολόγιά τους (το blog του κ. Βενιζέλου ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές, αλλά έχει ατονήσει το τελευταίο εξάμηνο), εξελιγμένες θεωρούνται και αυτές της Αννας Διαμαντοπούλου, του Σπύρου Κουβέλη, του εκπροσώπου Τύπου του κόμματος, Γ. Παπακωνσταντίνου, και του Μ. Χρυσοχοϊδη.
Ο τελευταίος δίνει τη δυνατότητα στους φίλους του από το Ιντερνετ να οργανώνουν κλειστές ή πιο ανοιχτές εκδηλώσεις και να τον καλούν για ομιλητή, ενώ η κ. Διαμαντοπούλου μέσω του Ινετρνετ στήριξε την εκστρατεία της για το κέντρο της Αθήνας.
Εργαλείο δουλειάς είναι το Διαδίκτυο και για τον βουλευτή Λασιθίου, Μιχάλη Καρχιμάκη, ο οποίος, έχοντας αναπτύξει επαφές με χιλιάδες bloggers σε όλη τη χώρα, επιτυγχάνει να γίνονται συχνά οι κοινοβουλευτικές ερωτήσεις και τα θέματα που αναδεικνύει το ΠΑΣΟΚ θέμα διαδικτυακής συζήτησης. Η κ. Δαμανάκη έχει έντονη παρουσία στο facebook.
Οι αριθμοί
88 από τους 151 βουλευτές της ΝΔ διαθέτουν προσωπική ιστοσελίδα. Πιο εξελιγμένες λειτουργικά και αισθητικά των Αβραμόπουλου - Αλογοσκούφη
71 από τους 102 του ΠΑΣΟΚ διαθέτουν ιστοσελίδα. Αξιες μνείας των Διαμαντοπούλου, Σπ. Κουβέλη, Γ. Παπακωνσταντίνου και Μ. Χρυσοχοϊδη.
Το μπλόκο του ΚΚΕ και το σερφάρισμα του ΣΥΡΙΖΑ
Αδιάφοροι στη χρήση της νέας αυτής μορφής επικοινωνίας φαίνεται πως είναι οι βουλευτές του ΚΚΕ, κανένας εκ των οποίων δεν διαθέτει προσωπική ιστοσελίδα, ενώ όλες οι ανακοινώσεις διοχετεύονται από τη επίσημη ιστοσελίδα του κόμματος kke.gr. Η ηγεσία του ΣΥΝ είναι θετική στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών από στελέχη για διεκδίκηση πολιτικών αιτημάτων. Εχουν αναπτυχθεί αρκετές πρωτοβουλίες (π.χ. blogs) πυρήνων του κόμματος με βάση ειδικά ή τοπικά θέματα (κεραίες κινητής τηλεφωνίας, ζητήματα περιβάλλοντος κ.λπ.). Σε κεντρικό επίπεδο το κόμμα δεν έχει προχωρήσει σε εκτεταμένη social media παρουσία, αλλά ευνοεί τοπικές πρωτοβουλίες και αξιοποιεί τη δραστηριότητα φίλων του. Κατά τη διεξαγωγή του πρόσφατου συνεδρίου του κόμματος, λειτούργησε το blog ΣΥΝ/ΘΕΣΕΙΣ/09, που αποδείχτηκε ιδιαίτερα ζωντανό και είχε μεγάλο πλούτο ιδεών και συμμετοχών.
Η παρουσία του Ματθαίου Τσιμιτάκη (δημοσιογράφου και ζωηρού blogger) στον συντονισμό των διαδικασιών του Διαδικτύου και των social media του ΣΥΝ έχει ήδη δώσει μια καλύτερη προοπτική για πιο οργανωμένη παρουσία του κόμματος στα Νέα Μέσα στο κοντινό μέλλον.
www.dorabak.gr
Τα κλιπάκια και η υπερπαραγωγή της Ντόρας
Η πιο πλήρης ιστοσελίδα θα μπορούσε να θεωρηθεί αυτή της υπουργού Εξωτερικών, Ντόρας Μπακογιάννη, www.dorabak.gr, αφού πρόκειται για τη μόνη διαδραστική σελίδα πολιτικού στην Ελλάδα και κάνει ταυτόχρονη χρήση των δυνατοτήτων του blog, του youTube και του twitter. Εκτός από την υπόλοιπη ύλη που περιλαμβάνει τις δραστηριότητες της κ. Μπακογιάννη, τα αποδελτιωμένα κείμενα και τα βίντεο με τις συνεντεύξεις και τις ομιλίες της, ο επισκέπτης μπορεί να παρακολουθήσει την υπουργό να απαντά βιντεοσκοπημένα σε ερωτήσεις που της έχει κάνει ο ίδιος ή άλλοι χρήστες. Μάλιστα, μέσω e-mail ειδοποιείται ο ενδιαφερόμενος για το πότε θα αναρτηθεί το βίντεο στο οποίο η υπουργός θα απαντά στο ερώτημα που της έθεσε.
Αλλο σημείο που τραβάει το ενδιαφέρον των επισκεπτών του dorabak.gr είναι τα βιντεάκια που διακωμωδούν την κ. Μπακογιάννη. Πάντως όπως επισημαίνουν επαγγελματίες που παρέχουν ανάλογες υπηρεσίες, ιστοσελίδες αυτής της δυναμικής δεν μπορεί εύκολα να αποκτήσει οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος, αφού η λειτουργία τους απαιτεί έναν σοβαρό μηχανισμό υποστήριξης και ανατροφοδότησης και άρα υψηλό κόστος που δεν διαθέτει ο καθένας.
www.pasok.gr
Η πράσινη επέλαση και η... Αίγλη του ΠΑΣΟΚ
Η «συνταγή» ήταν ήδη γνωστή στον Γ. Παπανδρέου, ο οποίος σερφάρει στον κόσμο του Διαδικτύου από τότε που τα στελέχη του κοιτούσαν με απορία το ανοιχτό laptop του στις μαραθώνιες κομματικές συνεδριάσεις. Οι εποχές άλλαξαν, όπως επιβεβαιώνουν ακόμη και οι τελευταίοι πράσινοι χρήστες του Διαδικτύου. Το σήμα εκκίνησης έδωσε ο ίδιος ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, ζητώντας από το επιτελείο του και από «νέα παιδιά» που ξέρουν σαν το... σπίτι τους τον κόσμο του Διαδικτύου, να ανοίξουν νέα «παράθυρα» διαλόγου με τους πολίτες. Τη δουλειά ανέλαβε αρχικά ο Τομέας Επικοινωνίας υπό τον Παύλο Γερουλάνο.
Οι αποφάσεις ελήφθησαν έπειτα από ποιοτικές έρευνες γενικά για την επικοινωνιακή εικόνα του κόμματος. Για παράδειγμα διενεργήθηκε ερευνητική διαδικασία γύρω από την υπόσχεση που εκφράζει το σύμβολο του ΠΑΣΟΚ (ο πράσινος ήλιος). Και αποφασίστηκε η προστασία του συμβόλου από διαφοροποιήσεις που μπέρδεψαν τους ψηφοφόρους στην εκλογική αναμέτρηση του 2004. Οπως επίσης αποφασίστηκε να διατηρήσουν με συνέπεια συγκεκριμένα υφολογικά στοιχεία. Ακόμη και για τη γραμματοσειρά στα κείμενα έκαναν έρευνα!
Εύκολο σερφάρισμα για όλους
Τον περασμένο Σεπτέμβριο -και ενώ ο Ομπάμα σάρωνε στην προσέγγιση ψηφοφόρων μέσω Διαδικτύου- ορίζεται Επιτροπή Διαδικτύου και Διαδραστικών Μέσων, ενταγμένη στον Τομέα Επικοινωνίας. Επικεφαλής της Επιτροπής τίθεται μια νεαρή κυρία από τη Νεολαία του ΠΑΣΟΚ, που παρακολουθούσε το περσινό Συνέδριο του κόμματος από το προεδρείο. Την Αίγλη Μπαλαμάτση παρουσίασε ο ίδιος ο Γιώργος Παπανδρέου προ ημερών στα μέλη της Επιτροπής Εκλογικού Αγώνα, ζητώντας της εν συνεχεία να «αποκαλύψει» τη νέα ιστοσελίδα του ΠΑΣΟΚ και τις δυνατότητες επικοινωνίας που παρέχει. Η κυρία Μπαλαμάτση δουλεύει αθόρυβα τουλάχιστον ένα εξάμηνο με ομάδα συνεργατών - όπως ο γνωστός μπλόγκερ Παναγιώτης Βρυώνης, ο Ηλίας Φίλης και η Φαίη Γραμματικού. Οι γνωρίζοντες λένε ότι στην Ιπποκράτους στον 3ο όροφο μέχρι να «γεννήσουν» το νέο site, τα φώτα παρέμεναν ανοιχτά μέχρι τις 3 το πρωί!
Το νέο pasok.gr υπηρετεί -λένε- τον στόχο για ενιαία διαδικτυακή ξεκάθαρη εικόνα, ξεκάθαρη ταυτότητα και βασικό εργαλείο διαφάνειας και συμμετοχής. Θέλουν να πιστεύουν ότι έχουν ήδη πετύχει τον πρώτο στόχο - δηλαδή την αποτελεσματικότερη ενημέρωση και πληροφόρηση των πολιτών. Και επιφυλάσσονται για τη συνέχεια, υποσχόμενοι ότι η ιστοσελίδα τους θα προωθήσει την ανοιχτή συμμετοχή με τους πολίτες.
Η κυρία Μπαλαμάτση με τους συνεργάτες της κινήθηκαν δραστικά και στο facebook. Ανοιξαν και διατηρούν επί οκτώ μήνες σελίδα του ΠΑΣΟΚ, όπου έχει πια περισσότερους από 14.000 φίλους και πάνω από 45 βίντεο να αναδείξει.
Αναβάθμισαν επίσης την παρουσία του ΠΑΣΟΚ στο youTube. Από τον Δεκέμβριο, το ΠΑΣΟΚ συμμετέχει στο πρόγραμμα «youΤube partners» και -όπως υποστηρίζουν- απολαμβάνει ειδικά προνόμια από την πιο δημοφιλή πλατφόρμα για on-line video στον κόσμο. Μάλιστα το ΠΑΣΟΚ είναι ο πρώτος «δημιουργός βίντεο» από την Ελλάδα που γίνεται δεκτός στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και ο μοναδικός μέχρι στιγμήςhttp://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11378&subid=2&tag=8400&pubid=2916779