Βγενόπουλος: Αν αύριο η κυβέρνηση δέν υπογράψει εγώ τήν κάνω. Παίξτε μόνοι σας ....


.....Σύμφωνα με πληροφορίες, η συνάντηση των συμβούλων του ελληνικού δημοσίου με τους εκπροσώπους της MIG η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, αφορά, όπως ήταν προγραμματισμένο πριν την εκδήλωση των δυο νέων προτάσεων, την σύνταξη του τελικού κειμένου της συμφωνίας ανάμεσα στις δυο πλευρές για την πώληση των δυο εταιριών της Ολυμπιακής για τις οποίες η MIG έχει καταθέσει πρόταση.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η MIG αναμένει αύριο, Παρασκευή, να υπογραφεί το κείμενο της συμφωνίας από το δημόσιο, ενώ, όπως σημειώνεται, αν αυτό δεν συμβεί, προτίθεται να αποχωρήσει από τη διαδικασία.....
Σ.Σ. Καλά λέει ο άνθρωπος. Δηλαδή τώρα θυμήθηκαν όλοι ότι θέλουν την Ολυμπιακή? Οχι βέβαια....Απλά θέλουν να μή γίνει η πώληση...Θέλουν την Ολυμπιακή όπως είναι...Τό φαγοπότι να έχει συνέχεια...
Η κυβέρνηση σε κάποια στιγμή πρέπει να δείξει και λίγο θάρρος....
Να υπογράψει....

Σχόλια

Ο χρήστης wolf είπε…
"Κατεβήκαμε σε αυτή τη διαδικασία κρίνοντας ότι η Ολυμπιακή πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει. Ανταποκριθήκαμε σε μια έκκληση που έκανε η κυβέρνηση". Αυτό είπε ο κ. Βγενόπουλος μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM, επισημαίνοντας ότι εξαρχής ο όμιλος της Marfin είχε γνωστοποιήσει πως δεν θα είχε πρόβλημα να αποσυρθεί από τον διαγωνισμό.

Χαρακτήρισε την Aegean "σοβαρή και αξιόπιστη εταιρία" που δίνει την ευκαιρία στην κυβέρνηση να εφαρμόσει τη δική της πολιτική βούληση. "Εάν η κυβέρνηση κρίνει ότι δεν θα υπάρξει εμπλοκή με τα του ανταγωνισμού, θα προχωρήσει με την Aegean", είπε.

Αναφερόμενος στη συνάντηση με τη διοίκηση της Aegean, τόνισε πως δεν συζητήθηκε με τον κ. Βασιλάκη η προοπτική να συμμετάσχουν μαζί στον διαγωνισμό. "Ήταν συνάντηση για θέματα αβροφροσύνης". Ο ίδιος τάχθηκε υπέρ των φιλικών σχέσεων μεταξύ των ανταγωνιστών.

Παράλληλα, υπογράμμισε πως: "Αν τώρα υπάρχει μια πρόταση απο την Aegean, η οποία έχει μεγαλύτερη πείρα απο εμάς, η οποία μας λεει, ότι κοιτάξτε, στο εσωτερικό πρέπει να έχουμε έναν υγιή ανταγωνισμό, αλλά στο εξωτερικό ο ανταγωνιστής μας δεν είναι ... δεν είμαστε μόνο μεταξύ μας αλλά είναι και μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού, ότι εκεί θα πρέπει να υπάρξει κάποια σύμπραξη για να υπάρχουν και κάποιες οικονομίες κλίματος κ.λπ., εφόσον αυτή η πρόταση, δεν αλλάζει τους κανόνες του ανταγωνισμού, δεν θα είχαμε καμία αντίρρηση να τη συζητήσουμε".Ο κ. Βγενόπουλος σχετικά με το χρονικό όριο που έχει εκχωρηθεί στην κυβέρνηση (έως την Παρασκευή) και των αποκλειστικών διαπραγματεύσεων μαζί της, υπογράμμισε ότι από την πλευρά της η MIG τήρησε τους όρους της συμφωνίας. "Εάν η κυβέρνηση θέλει να μη δημιουργηθεί μονοπώλιο στον χώρο των μεταφορών, η σύμβαση θα υπογραφεί αύριο", τόνισε.

"Σε κάθε περίπτωση έχουμε εκπληρώσει τον στόχο που ήταν να μην κηρυχτεί άγονος ο διαγωνισμός", είπε ο κ. Βγενόπουλος-γεγονός που χαρακτήρισε και "εθνική υπόθεση" την κατάληξη της Ολυμπιακής. Ο ίδιος, χαριτολογώντας εκτίμησε πως η MIG έπαιξε τον ρόλο του "λαγού" της κυβέρνησης, καθώς ήταν η δική της σοβαρή παρουσία που προσέλκυσε ενδιαφερομένους.

Όπως είπε, για τις πτήσεις εσωτερικού δημιουργείται μονοπωλιακή κατάσταση σε περίπτωση που η Ολυμπιακή καταλήξει στην Aegean, ενώ επισήμανε πως αυτό δεν είναι κατ' ανάγκην κακό στην περίπτωση -επί παραδείγματι- που οι συνέργιες βοηθήσουν στο να προσφερθούν μειωμένες τιμές στον καταναλωτή. Κακό θα είναι, ανέφερε, μόνο αν υπάρξει κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης.

Κατά την εκτίμησή του δεν είναι σωστό να συγκρίνονται οι οικονομικές προσφορές της MIG και της Aegean, αφού δεν είναι δυνατόν να συγκριθούν τα οφέλη που θα έχει η Aegean, η οποία με την απόκτηση της Ολυμπιακης θα δημιουργήσει μονοπώλιο, και της MIG που τώρα εξετάζει να πρωτομπεί στον χώρο.

Όπως εξήγησε σχετικά: "Αντιλαμβάνεστε ότι εμείς είμαστε στην ακτοπλοΐα με τη Blue Star. Εαν οι δύο βασικοί της ανταγωνιστές, οι ANEK και οι Μινωικές έβγαιναν σε μια διαδικασία πλειστηριασμού, εμείς θα είχαμε κάθε λόγο να πληρώσουμε μεγαλύτερο τίμημα από οποιοδήποτε άλλο ενδιαφερόμενο διότι θα δημιουργούσαμε μονοπώλιο και μετά, με πάρα πολύ μικρή αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων θα καλύπταμε τη διαφορά. Δεν μπορούμε να μπούμε σε μια διαδικασία οικονομικής πλειοδοσίας εμείς που πρωτομπαίνουμε σε αυτό το χώρο με τον βασικό ανταγωνιστή που δημιουργεί μονοπώλιο".

Τέλος, και σε απόλυτα μεγέθη όπως είπε ο κ. Βγενόπουλος, η προσφορά της Aegean δεν είναι απαραιτήτως καλύτερη, αφού θα αποκτήσει το πτητικό έργο και την τεχνική βάση, μη ενδιαφερόμενη για το handling, το οποίο θα μείνει στα αζήτητα.


***Σε εξέλιξη η τελική συνάντηση MIG - Δημοσίου για την Ο.Α.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η συνάντηση των συμβούλων του ελληνικού δημοσίου με τους εκπροσώπους της MIG η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, αφορά, όπως ήταν προγραμματισμένο πριν την εκδήλωση των δυο νέων προτάσεων, την σύνταξη του τελικού κειμένου της συμφωνίας ανάμεσα στις δυο πλευρές για την πώληση των δυο εταιριών της Ολυμπιακής για τις οποίες η MIG έχει καταθέσει πρόταση.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η MIG αναμένει αύριο, Παρασκευή, να υπογραφεί το κείμενο της συμφωνίας από το δημόσιο, ενώ, όπως σημειώνεται, αν αυτό δεν συμβεί, προτίθεται να αποχωρήσει από τη διαδικασία.

Σημειώνεται ότι σήμερα πραγματοποιείται η τελική συνάντηση των συμβούλων του ελληνικού δημοσίου με τους εκπροσώπους της MIG, στο πλαίσιο της διαδικασίας αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής Αεροπορίας, που έχει εισέλθει πλέον σε νέα φάση μετά την εκδήλωση του χθεσινού διπλού ενδιαφέροντος από την Aegean Airlines και την Chrysler Aviation.

Η συνέχεια του διαγωνισμού είναι άδηλη καθώς οι νέες, υψηλότερες σε σχέση με την προσφορά της MIG, προτάσεις για τις εταιρίες του ομίλου της Ολυμπιακής προκάλεσαν τουλάχιστον αμηχανία σε πολιτικό επίπεδο αλλά και ανατροπή της διαδικασίας, αφού σύμφωνα με πληροφορίες που υπήρχαν, σήμερα αναμενόταν το Δημόσιο και η MIG να προχωρήσουν στην οριστικοποίηση της συμφωνίας τους.

Όμως, μετά την εκδήλωση του διπλού ενδιαφέροντος, το ενδεχόμενο αυτό ανατρέπεται, ενώ χθες το βράδυ δεν έλειψαν και οι πληροφορίες που έκαναν λόγο ακόμη και για αποχώρηση του ομίλου MIG από τη διεκδίκηση της Ολυμπιακής.

Παρότι επίσημη αντίδραση δεν υπήρξε, ωστόσο στο παρασκήνιο στελέχη της MIG υποστήριζαν ότι η πρόταση του ομίλου εκδηλώθηκε με αποκλειστικό σκοπό τη διάσωση της Ολυμπιακής σε μια ιδιαίτερα δύσκολη στιγμή όπου δεν υπήρχε κανένα ενδιαφέρον για την εταιρία.

Η υποβολή νέων προσφορών συνιστά, όπως σημείωναν, επιτυχία της αρχικής κίνησης του ομίλου, ενώ παράλληλα ξεκαθάριζαν ότι η MIG δεν προτίθεται να καταθέσει υψηλότερη αντιπροσφορά μην επιθυμώντας με τον τρόπο αυτόν να μπει σε ιδιότυπη διαδικασία πλειστηριασμού της Ολυμπιακής.

---Στο μικροσκόπιο των συμβούλων και της Ε.Ε. οι νέες προτάσεις

Οι νέες προσφορές έχουν μπει ήδη στο μικροσκόπιο των οικονομικών και νομικών συμβούλων της κυβέρνησης και εξετάζονται προκειμένου να διαπιστωθεί η νομική αλλά και οικονομική τους επάρκεια.

Οι σύμβουλοι της κυβέρνησης, που βρίσκονται σε στενή συνεργασία με τον έχοντα την ευθύνη του διαγωνισμού υπουργό Ανάπτυξης, κ. Κωστή Χατζηδάκη, εξετάζουν όχι μόνο την κεφαλαιακή βάση στην οποία στηρίζονται οι δύο προτάσεις αλλά, κυρίως, το κατά πόσον αυτές είναι σύμφωνες με όσα ορίζει η εθνική και κοινοτική νομοθεσία για τον ανταγωνισμό.

Αυτό αφορά κυρίως στην πρόταση της Aegean, η αποδοχή της οποίας είναι πιθανόν να συνιστά παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού, αφού συγχώνευση των δύο εταιριών θα δημιουργούσε μία αεροπορική εταιρία που θα ήλεγχε το συντριπτικό κομμάτι των αερομεταφορών κυρίως στην εσωτερική αγορά.

Ο αντιπρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης, επιχειρώντας χθες να απαντήσει στις αιτιάσεις αυτές, ανέφερε ότι σε ό,τι αφορά την αγορά εξωτερικού δεν τίθεται τέτοιο θέμα καθώς ο ανταγωνισμός είναι έντονος από ξένες αεροπορικές εταιρίες.

Για την αγορά εσωτερικού, όπως αναφέρεται και στην πρόταση, η Aegean δηλώνει πρόθυμη να παραχωρήσει μέρος της δραστηριότητάς της νέας εταιρίας σε αεροπορικές επιχειρήσεις που ήδη δραστηριοποιούνται στην ελληνική αεροπορική αγορά (Athens Airways, Sky Express κ.λπ.).

---Αναγκαία κίνηση για την Aegean η εκδήλωση πρότασης

Να αναφέρουμε στο σημείο αυτό ότι η εκδήλωση πρότασης από την Aegean θεωρείται από τους γνώστες της αεροπορικής αγοράς αναγκαία επιχειρηματική κίνηση προκειμένου να αποφύγει το ενδεχόμενο να βρεθεί αντιμέτωπη με μια ιδιωτική ισχυρή Ολυμπιακή, απαλλαγμένη από τα σύνδρομα του Δημοσίου.

Σε μία τέτοια περίπτωση η ένταση του ανταγωνισμού θα δημιουργούσε πρόβλημα στην Aegean, η οποία την τελευταία διετία έχει προχωρήσει και σε πολύ μεγάλα επιχειρηματικά ανοίγματα.

Την άποψη αυτή θεωρείται ότι ενισχύει και η πρόταση συνεργασίας με τη MIG που ήδη διατύπωσε ο κ. Βασιλάκης για την Ολυμπιακή του μέλλοντος, αφού όπως ξεκαθάρισε το όνομα του εθνικού αερομεταφορά θα διατηρηθεί.

Η γνωμοδότηση των συμβούλων των Δημοσίου για την ορθότητα των νέων προτάσεων αναμένεται στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, χωρίς να αποκλείεται να υπάρξουν ανακοινώσεις ακόμη και αύριο αφού από την πλευρά της κυβέρνησης υπάρχει η επιθυμία να μη δημιουργηθεί κενό στη διαδικασία.

Σε κάθε περίπτωση, βαρύνουσα σημασία θα έχει και η άποψη που θα καταθέσει ο επίτροπος παρακολούθησης του διαγωνισμού που έχει ορίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από την οποία τελικά θα εξαρτηθεί αν θα υπάρξουν ή όχι νέες διαπραγματεύσεις, αφού η όλη διαδικασία τελεί υπό τη στενή παρακολούθηση της Ε.Ε., η οποία απαιτεί να εγκρίνει κάθε βήμα πριν αυτό γίνει.

Τέλος, εκείνο που εξετάζεται από την πλευρά της κυβέρνησης είναι το ενδεχόμενο διαφοροποίησης της διαδικασίας, καθώς η ανοιχτή διαδικασία, όπως έγινε σε αυτή τη φάση αποδεικνύεται ότι έχει προβλήματα, καθώς δεν υπάρχει καταληκτική ημερομηνία, με αποτέλεσμα να είναι πιθανό κάθε φορά που οι διαπραγματεύσεις φτάνουν στο τέλος τους να εκδηλώνεται μία νέα πρόταση ανατρέποντας τα δεδομένα. http://www.euro2day.gr/news/enterprises/122/articles/471708/Article.aspx
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Καλά λέει ο άνθρωπος.
Δεν νοούνται διαγωνισμοί που είναι ανοικτοί και δεν έχουν και καταληκτική ημερομηνία.
Χαζές Ελληνικές πατέντες.
Πότε θα σοβαρευτούμε;
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Να συμφωνήσει η κυβέρνηση με τη MIG να περιμένει μία εβδομάδα ακόμη και να δώσει μία εβδομάδα στην Aegean για τις τελικές διαπραγματεύσεις.
Αυτή η ιστορία πρέπει να τελειώσει κάποια στιγμή.
Τόσο καιρό που τρέχει η διακασία που ήταν ο κύριος Βασιλάκης, σε άλλο πλανήτη;
Δεν ήξερε ότι πωλείται ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του;
Για να μην χάνεται πάντως πολύτιμος χρόνος, πρέπει ΠΡΩΤΑ να εξετάσει η ΕΕ το πρόβλημα με το δυνητικό μονοπώλιο της Aegean.
Η προσωπική μου γνώμη πάντως είναι ότι πίσω από την ιστορία βρίσκεται ο Γιωργάκης και οι συνδικαλιστές της Ολυμπιακής, που επί πολλά χρόνια έσταζαν χολή για την Aegean.
Γιατί ξαφνικά άλλαξαν στρατόπεδο;
Καμμία σχέση με τη συνάντηση Γιωργάκη-Βασιλάκη την περασμένη Παρασκευή;
Πράσινες κουτοπονηριές.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Πονηρή η περπατησιά του Βασιλάκη.
Δεν μας πείθεις φιλαράκο, κακό κάνεις στην εταιρεία σου με αυτές τις μαιμουδιές.