Οι μεγάλες μπίζνες τού κράτους γιά τίς οποίες χρειάζεται να γίνουν οι εκλογές ώστε να κλείσουν τά deals.


.....Η πρόταση του αντιπροέδρου της ΜΙG κ. Α. Βγενόπουλου έδωσε νέα τροπή στην υπόθεση, καθώς αποτελεί «ανάχωμα» στις πιέσεις των Βρυξελλών για λουκέτο, παρ΄ ότι δημιουργεί ερωτήματα για το αν προηγήθηκε παρασκήνιο και για τον ρόλο του υπουργού Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκη, ο οποίος χειρίστηκε το θέμα ακόμη και από το νέο του πόστο. Ο υπουργός Οικονομίας κ. Ι. Παπαθανασίου με δήλωσή του προς «Το Βήμα» ξεκαθαρίζει το τοπίο, τονίζοντας ότι η πρόσκληση της κυβέρνησης ισχύει για όλους: « Οποιος επιχειρηματίας θέλει,περιλαμβανομένου και του κ. Βασιλάκη, μπορεί να έλθει για την Ολυμπιακή! »....
.......Παρ΄ ότι έχει υπογραφεί η σύμβαση με την Cosco, για να μπουν οι Κινέζοι στο λιμάνι του Πειραιά απαιτείται να εγκριθεί η σύμβαση παραχώρησης από τη Βουλή, ενώ μετά το ναυάγιο του διαγωνισμού για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης η κυβέρνηση θα κηρύξει τον διαγωνισμό άγονο. Κατά τις πληροφορίες, προτίθεται να παραχωρήσει απευθείας την κατασκευή του έργου της νέας προβλήτας στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ (συμφερόντων Μπόμπολα)......
.....Σε συνθήκες χρηματοπιστωτικής κρίσης, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην ιδιωτικοποίηση του ΟΠΑΠ, για τον οποίο υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση λόγω του ετήσιου τζίρου του - ανέρχεται σε 6 δισ. ευρώ- και των υψηλών κερδών. Επίσης το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη στρατηγική ιδιωτικοποίησης ή συνεργασιών που θα επιλέξει η κυβέρνηση για το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, το οποίο μπορεί να παίξει ρόλο «οχήματος» εξυγίανσης ιδιωτικών τραπεζών που τυχόν κινδυνεύουν εν μέσω κρίσης. Επίσης, σε εκκρεμότητα παραμένει η αξιοποίηση της συμμετοχής του ελληνικού Δημοσίου στο «Ελ. Βενιζέλος» καθώς και στη ΔΕΠΑ, που αποτελούν τομείς αιχμής (μεταφορές και ενέργεια) για την οικονομική ανάπτυξη του τόπου. Ωστόσο το πολιτικό περιβάλλον το οποίο διαμορφώνεται και η εκλογική ατμόσφαιρα στην οικονομία δεν επιτρέπουν τέτοιες πρωτοβουλίες.....

Σχόλια

Ο χρήστης wolf είπε…
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗστρέφεται στους έλληνες επιχειρηματίες με μεγάλη οικονομική επιφάνεια για να μην υποχρεωθεί να κλείσει την Ολυμπιακή. Η πρόταση του αντιπροέδρου της ΜΙG κ. Α. Βγενόπουλου έδωσε νέα τροπή στην υπόθεση, καθώς αποτελεί «ανάχωμα» στις πιέσεις των Βρυξελλών για λουκέτο, παρ΄ ότι δημιουργεί ερωτήματα για το αν προηγήθηκε παρασκήνιο και για τον ρόλο του υπουργού Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκη, ο οποίος χειρίστηκε το θέμα ακόμη και από το νέο του πόστο. Ο υπουργός Οικονομίας κ. Ι. Παπαθανασίου με δήλωσή του προς «Το Βήμα» ξεκαθαρίζει το τοπίο, τονίζοντας ότι η πρόσκληση της κυβέρνησης ισχύει για όλους: « Οποιος επιχειρηματίας θέλει,περιλαμβανομένου και του κ. Βασιλάκη, μπορεί να έλθει για την Ολυμπιακή! ». Πέραν της Ολυμπιακής, η κυβέρνηση καλείται να ξεκαθαρίσει την τύχη των λιμανιών, καθώς τα σχέδια εισόδου ιδιωτών που οδήγησαν στην παράλυση (λόγω απεργιών) στον ΟΛΠ και στον ΟΛΘ προχωρούν με βήμα σημειωτόν. Παρ΄ ότι έχει υπογραφεί η σύμβαση με την Cosco, για να μπουν οι Κινέζοι στο λιμάνι του Πειραιά απαιτείται να εγκριθεί η σύμβαση παραχώρησης από τη Βουλή, ενώ μετά το ναυάγιο του διαγωνισμού για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης η κυβέρνηση θα κηρύξει τον διαγωνισμό άγονο. Κατά τις πληροφορίες, προτίθεται να παραχωρήσει απευθείας την κατασκευή του έργου της νέας προβλήτας στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ (συμφερόντων Μπόμπολα). Αντίθετα με το φιάσκο της Ολυμπιακής και τη δυστοκία για τον εκσυγχρονισμό των λιμένων, υπό τις παρούσες συνθήκες θεωρείται επιτυχής η πώληση του 25% και η είσοδος της Deutsche Τelekom στον ΟΤΕ. Ερωτηθείς ο κ. Παπαθανασίου αν η κυβέρνηση προτίθεται να πουλήσει και πρόσθετο πακέτο στους Γερμανούς, ήταν κατηγορηματικός: « Δεν έχει γίνει καμία συζήτηση ». Σε συνθήκες χρηματοπιστωτικής κρίσης, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην ιδιωτικοποίηση του ΟΠΑΠ, για τον οποίο υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση λόγω του ετήσιου τζίρου του - ανέρχεται σε 6 δισ. ευρώ- και των υψηλών κερδών. Επίσης το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη στρατηγική ιδιωτικοποίησης ή συνεργασιών που θα επιλέξει η κυβέρνηση για το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, το οποίο μπορεί να παίξει ρόλο «οχήματος» εξυγίανσης ιδιωτικών τραπεζών που τυχόν κινδυνεύουν εν μέσω κρίσης. Επίσης, σε εκκρεμότητα παραμένει η αξιοποίηση της συμμετοχής του ελληνικού Δημοσίου στο «Ελ. Βενιζέλος» καθώς και στη ΔΕΠΑ, που αποτελούν τομείς αιχμής (μεταφορές και ενέργεια) για την οικονομική ανάπτυξη του τόπου. Ωστόσο το πολιτικό περιβάλλον το οποίο διαμορφώνεται και η εκλογική ατμόσφαιρα στην οικονομία δεν επιτρέπουν τέτοιες πρωτοβουλίες.
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=16&artid=254315