Τί θέλει να κάνει με τήν Ολυμπιακή ο Βγενόπουλος καί γιατί θέλει να τό κάνει; Είναι η Ολυμπιακή απλά μιά μπίζνα;
Με μια πρώτη ματιά οι συνέργιες που μπορεί να αναπτυχθούν από την ένταξη της Ολυμπιακής Αεροπορίας στον όμιλο MIG είναι αξιόλογες. Η Ολυμπιακή αποτελεί το πιο γνωστό ελληνικό brand name στο εξωτερικό και η MIG τον μεγαλύτερο επιχειρηματικό όμιλο της χώρας, ο οποίος με βάση διάφορα μεγέθη κατέχει το 3% της ελληνικής οικονομίας.
Ο πρώτος αυταπόδεικτος κύκλος συνεργιών προκύπτει από την ίδια τη μεγέθυνση. Η MIG εδραιώνεται ως ο ισχυρότερος όμιλος της χώρας, ο πρώτος μετά τον Ωνάση που αναλαμβάνει το εγχείρημα των πέντε κύκλων. Τα οφέλη της γιγάντωσης, με τη διατήρηση μάλιστα εν ζωή και σε ελληνικά χέρια του πιο γνωστού ελληνικού σήματος, ενισχύει την εμβέλεια της MIG σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο.Η κίνηση αγγίζει το συναίσθημα μεγάλου μέρους της κοινής γνώμης που δεν επιθυμούσε να μπει λουκέτο στην Ολυμπιακή Αεροπορία, ενώ το ενδιαφέρον της έρχεται σε μια περίοδο ιδιαίτερα κρίσιμη για τον τουρισμό και τη διασύνδεση των νησιών.
Σε καθαρά οικονομικό επίπεδο, η ένταξη της Ο.Α. στον όμιλο MIG αποτελεί στρατηγική κίνηση. Ο όμιλος δραστηριοποιείται ήδη στον τομέα των μεταφορών μέσω της Attica Group και οι συνέργιες ιδιαίτερα με την Blue Star (δρομολόγια Αιγαίου) θα μπορούσαν να είναι σημαντικές.
Η MIG θα διαθέτει πολυπλόκαμο και συμπληρωματικό δίκτυο μεταφορών, που θα μπορεί να μεταφέρει μέσω ενός πακέτου ξένο τουρίστα από την πατρίδα του κατευθείαν στον ταξιδιωτικό προορισμό του.
Το cross selling σε πελατολόγιο δεν σταματά στην Blue Star και δευτερευόντως στην Attica. Η ΜIG μέσω της Vivartia ελέγχει και την Olympic Catering, παλαιά θυγατρική της Ολυμπιακής Αεροπορίας, καθώς και τις αλυσίδες fast food Goody's και Everest που δρουν συμπληρωματικά σε αεροδρόμια.
Ο τρίτος κύκλος των συνεργιών προκύπτει στις ίδιες τις αερομεταφορές. Η MIG ελέγχει τη Flight Ambulance International η οποία με έδρα τη Νυρεμβέργη διαθέτει στόλο 19 jets και ισχυρή τεχνογνωσία στον κλάδο των αερομεταφορών. ....
Σχόλια
Διαθέτει άλλωστε και όλο το επιχειρηματικό υπόβαθρο για μια κίνηση που αποφασίστηκε μόλις χθες το πρωί, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο ίδιος ο ισχυρός άνδρας της MIG κ. Α. Βγενόπουλος.
Με μια πρώτη ματιά οι συνέργιες που μπορεί να αναπτυχθούν από την ένταξη της Ολυμπιακής Αεροπορίας στον όμιλο MIG είναι αξιόλογες. Η Ολυμπιακή αποτελεί το πιο γνωστό ελληνικό brand name στο εξωτερικό και η MIG τον μεγαλύτερο επιχειρηματικό όμιλο της χώρας, ο οποίος με βάση διάφορα μεγέθη κατέχει το 3% της ελληνικής οικονομίας.
Ο πρώτος αυταπόδεικτος κύκλος συνεργιών προκύπτει από την ίδια τη μεγέθυνση. Η MIG εδραιώνεται ως ο ισχυρότερος όμιλος της χώρας, ο πρώτος μετά τον Ωνάση που αναλαμβάνει το εγχείρημα των πέντε κύκλων. Τα οφέλη της γιγάντωσης, με τη διατήρηση μάλιστα εν ζωή και σε ελληνικά χέρια του πιο γνωστού ελληνικού σήματος, ενισχύει την εμβέλεια της MIG σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο.Η κίνηση αγγίζει το συναίσθημα μεγάλου μέρους της κοινής γνώμης που δεν επιθυμούσε να μπει λουκέτο στην Ολυμπιακή Αεροπορία, ενώ το ενδιαφέρον της έρχεται σε μια περίοδο ιδιαίτερα κρίσιμη για τον τουρισμό και τη διασύνδεση των νησιών.
Σε καθαρά οικονομικό επίπεδο, η ένταξη της Ο.Α. στον όμιλο MIG αποτελεί στρατηγική κίνηση. Ο όμιλος δραστηριοποιείται ήδη στον τομέα των μεταφορών μέσω της Attica Group και οι συνέργιες ιδιαίτερα με την Blue Star (δρομολόγια Αιγαίου) θα μπορούσαν να είναι σημαντικές.
Η MIG θα διαθέτει πολυπλόκαμο και συμπληρωματικό δίκτυο μεταφορών, που θα μπορεί να μεταφέρει μέσω ενός πακέτου ξένο τουρίστα από την πατρίδα του κατευθείαν στον ταξιδιωτικό προορισμό του.
Το cross selling σε πελατολόγιο δεν σταματά στην Blue Star και δευτερευόντως στην Attica. Η ΜIG μέσω της Vivartia ελέγχει και την Olympic Catering, παλαιά θυγατρική της Ολυμπιακής Αεροπορίας, καθώς και τις αλυσίδες fast food Goody's και Everest που δρουν συμπληρωματικά σε αεροδρόμια.
Ο τρίτος κύκλος των συνεργιών προκύπτει στις ίδιες τις αερομεταφορές. Η MIG ελέγχει τη Flight Ambulance International η οποία με έδρα τη Νυρεμβέργη διαθέτει στόλο 19 jets και ισχυρή τεχνογνωσία στον κλάδο των αερομεταφορών.
Η MIG έπειτα από μια πρώτη πρόχειρη αποτίμηση εκτιμά ότι το ύψος της αρχικής επένδυσης για την Ολυμπιακή θα ανέλθει στα 200 εκατ. ευρώ. Το ελάχιστο τίμημα, άλλωστε, ανέρχεται σε 45 εκατ. ευρώ για το πτητικό έργο, 44,8 για την επίγεια εξυπηρέτηση και 16,7 για την τεχνική βάση.
Πέραν των παραπάνω, η εταιρία θα χρειαστεί και εναρκτήριο κεφάλαιο για να λειτουργήσει 80 με 90 εκατ. ευρώ, το οποίο θα καλυφτεί εξ ολοκλήρου μέσω ΑΜΚ από τη MIG.
Άλλωστε πρόκειται για «νέα Ο.Α.» η οποία θα αναλάβει το πτητικό έργο, την επίγεια εξυπηρέτηση και την τεχνική βάση και θα προχωρήσει σε επαναπροσλήψεις προσωπικού με διαφορετικά συμβόλαια και όρους και προφανώς άλλο σύλλογο.
Η MIG δεν μπορεί να αναλάβει, όπως τόνισε σε συνέντευξή του στον Real FM ο αντιπρόεδρός της κ. Α. Βγενόπουλος, τις υποχρεώσεις της παλαιάς Ολυμπιακής. «Ο κόσμος πρέπει να πάρει τα λεφτά του, οι διάφοροι πιστωτές της εταιρίας πρέπει να εξοφληθούν, εμείς ξεκινάμε μία νέα εταιρία» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βγενόπουλος.
http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/451570/Article.aspx