Κι αυτό γιατί με τη δρομολόγηση υπέργηρων πλοίων στην άγονη γραμμή οι συγκεκριμένες εταιρίες καλύπτουν σε μεγάλο ποσοστό τα λειτουργικά έξοδα, αλλά παράλληλα εξασφαλίζουν και την οικονομική τους επιβίωση, αφού έχουν τη δυνατότητα να λάβουν εκ νέου δάνεια από τις τράπεζες.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει κι ο τρόπος με τον οποίο συμμετέχουν στους διαγωνισμούς που γίνονται για να ανατεθούν οι γραμμές. Συνήθως επιλέγουν ν’ απέχουν σε πρώτη φάση από τη διαδικασία, γνωρίζοντας καλά πως η αδυναμία της Πολιτείας να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες των μικρών νησιών -και όχι μόνο- θα την εξαναγκάσει ν’ αυξήσει τα κονδύλια.
Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι φέτος το ποσό των επιδοτήσεων έχει υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με την περσινή δρομολογιακή περίοδο, φθάνοντας γύρω στα 107 εκατομμύρια ευρώ.
Το μεγαλύτερο μερίδιο της άγονης γραμμής μοιράζονται δέκα ακτοπλοϊκές εταιρίες, που πήραν σχεδόν το 50% των επιδοτήσεων από το 2003 έως το 2008 (σ.σ. συνολικά 120 εκατομμύρια ευρώ).«Πρωταθλήτρια» είναι η εταιρία του προέδρου της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας κ. Αποστόλη Βεντούρη, ο οποίος μάλιστα έχει καταγγείλει «φωτογραφικές διατάξεις και αδιαφανείς διαδικασίες», καταθέτοντας ενστάσεις για τους διαγωνισμούς των άγονων γραμμών.
Στις πρώτες θέσεις της λίστας των επιδοτήσεων βρίσκονται εταιρίες συμφερόντων των κ.κ. Γεράσιμου Αγούδημου και Φώτη Μανούση, οι οποίοι συμμετέχουν κάθε χρόνο στους σχετικούς διαγωνισμούς, στος οποίους φέτος παρατηρείται σημαντική καθυστέρηση......
Σχόλια
Το παρασκήνιο της «ναυμαχίας» με τις επιδοτήσεις της άγονης γραμμής επανήλθε στην επιφάνεια, με αφορμή την υπόθεση Παυλίδη – Μανούση. Oταν επαναβεβαιώθηκε ότι οι κρατικές επιδοτήσεις για ορισμένες ακτοπλοϊκές εταιρίες είναι καθαρά θέμα επιβίωσης. Κι αυτό γιατί με τη δρομολόγηση υπέργηρων πλοίων στην άγονη γραμμή οι συγκεκριμένες εταιρίες καλύπτουν σε μεγάλο ποσοστό τα λειτουργικά έξοδα, αλλά παράλληλα εξασφαλίζουν και την οικονομική τους επιβίωση, αφού έχουν τη δυνατότητα να λάβουν εκ νέου δάνεια από τις τράπεζες.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει κι ο τρόπος με τον οποίο συμμετέχουν στους διαγωνισμούς που γίνονται για να ανατεθούν οι γραμμές. Συνήθως επιλέγουν ν’ απέχουν σε πρώτη φάση από τη διαδικασία, γνωρίζοντας καλά πως η αδυναμία της Πολιτείας να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες των μικρών νησιών -και όχι μόνο- θα την εξαναγκάσει ν’ αυξήσει τα κονδύλια.
Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι φέτος το ποσό των επιδοτήσεων έχει υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με την περσινή δρομολογιακή περίοδο, φθάνοντας γύρω στα 107 εκατομμύρια ευρώ.
Το μεγαλύτερο μερίδιο της άγονης γραμμής μοιράζονται δέκα ακτοπλοϊκές εταιρίες, που πήραν σχεδόν το 50% των επιδοτήσεων από το 2003 έως το 2008 (σ.σ. συνολικά 120 εκατομμύρια ευρώ).«Πρωταθλήτρια» είναι η εταιρία του προέδρου της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας κ. Αποστόλη Βεντούρη, ο οποίος μάλιστα έχει καταγγείλει «φωτογραφικές διατάξεις και αδιαφανείς διαδικασίες», καταθέτοντας ενστάσεις για τους διαγωνισμούς των άγονων γραμμών.
Στις πρώτες θέσεις της λίστας των επιδοτήσεων βρίσκονται εταιρίες συμφερόντων των κ.κ. Γεράσιμου Αγούδημου και Φώτη Μανούση, οι οποίοι συμμετέχουν κάθε χρόνο στους σχετικούς διαγωνισμούς, στος οποίους φέτος παρατηρείται σημαντική καθυστέρηση.
Σημειώνεται ότι οι δύο πλοιοκτήτες δεν πήραν μέρος στο διαγωνισμό της 26ης Ιανουαρίου 2009 (δόθηκαν 18 από τις 20 γραμμές του πρώην ΥΕΝ), ενώ αναμένεται να συμμετάσχουν στον επόμενο διαγωνισμό της 11ης Μαρτίου 2009 για 13 επιδοτούμενα συνδυαστικά δρομολόγια σε γραμμές του Αιγαίου.
ΚΟΥΦΑΚΟΣ ΝΙΚΟΣ
Ελεύθερος Τύπος http://www.e-tipos.com/newsitem?id=76706