Μια νέα επιστημονική μελέτη, έρχεται να υποστηρίξει ότι, σε τελευταία ανάλυση, το χρήμα μπορεί να αγοράσει την ευτυχία - με την έννοια της απόκτησης εμπειριών και όχι υλικών αγαθών. Σύμφωνα με την ηλεκτρονική υπηρεσία Live Science, μία έρευνα του καθηγητή ψυχολογίας Ράιαν Χάουελ του πολιτειακού πανεπιστημίου του Σαν Φρανσίσκο, δείχνει ότι η αγορά εμπειριών ζωής, παρά υλικών αγαθών, είναι αυτή που οδηγεί σε μεγαλύτερη ευτυχία τόσο τον ίδιο τον καταναλωτή όσο και τους γύρω του. Ένα δείπνο σε ένα καλό εστιατόριο ή εισιτήρια για μια καλή θεατρική παράσταση, για παράδειγμα, έχουν σαν αποτέλεσμα την αύξηση της ευημερίας των ανθρώπων γιατί ικανοποιούν τις ανώτερης τάξης ανάγκες τους, ειδικότερα την ανάγκη για κοινωνική διασύνδεση και επαφή, καθώς και την ανάγκη για ζωντάνια, δηλαδή το αίσθημα του να είναι κανείς ζωντανός, σύμφωνα με τους ερευνητές....
Μια νέα επιστημονική μελέτη, έρχεται να υποστηρίξει ότι, σε τελευταία ανάλυση, το χρήμα μπορεί να αγοράσει την ευτυχία - με την έννοια της απόκτησης εμπειριών και όχι υλικών αγαθών. Σύμφωνα με την ηλεκτρονική υπηρεσία Live Science, μία έρευνα του καθηγητή ψυχολογίας Ράιαν Χάουελ του πολιτειακού πανεπιστημίου του Σαν Φρανσίσκο, δείχνει ότι η αγορά εμπειριών ζωής, παρά υλικών αγαθών, είναι αυτή που οδηγεί σε μεγαλύτερη ευτυχία τόσο τον ίδιο τον καταναλωτή όσο και τους γύρω του. Ένα δείπνο σε ένα καλό εστιατόριο ή εισιτήρια για μια καλή θεατρική παράσταση, για παράδειγμα, έχουν σαν αποτέλεσμα την αύξηση της ευημερίας των ανθρώπων γιατί ικανοποιούν τις ανώτερης τάξης ανάγκες τους, ειδικότερα την ανάγκη για κοινωνική διασύνδεση και επαφή, καθώς και την ανάγκη για ζωντάνια, δηλαδή το αίσθημα του να είναι κανείς ζωντανός, σύμφωνα με τους ερευνητές....
Σχόλια
Καταλήγουμε λοιπόν στο ότι, οι αγορές και η κατανάλωση που αυξάνουν τη βαθύτερη ψυχολογική ικανοποίηση, είναι αυτές που παράγουν και τη μεγαλύτερη ευτυχία.
Σύμφωνα με έρευνα στο περιοδικό "Science" το 2006, το ύψος του εισοδήματος παίζει σχετικά ασήμαντο ρόλο στην καθημερινή ευτυχία. Υπάρχουν όμως, σύμφωνα με άλλη έρευνα, καταστάσεις όπου το χρήμα βοηθά καθοριστικά, συμπεριλαμβανομένων αυτών που είναι άρρωστοι ή ανάπηροι. Η νέα έρευνα έρχεται να προσθέσει ένα νέο στοιχείο: οι "βιωματικές" αγορές αξίζουν τα χρήματά τους. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την έρευνα, μια νέα εμπειρία παράγει περισσότερη ευτυχία, σε σχέση με ένα νέο προϊόν, άσχετα από το ποσό των χρημάτων που δαπανάται γι' αυτήν ή το εισόδημα του καταναλωτή. "Οι αγορασμένες εμπειρίες παρέχουν ένα κεφάλαιο μνήμης.
"Δεν βαριόμαστε συνήθως τις ευτυχισμένες αναμνήσεις όπως βαριόμαστε ένα υλικό αντικείμενο", δήλωσε ο Χάουελ, ο οποίος επισήμανε ότι οι μελέτες, εδώ και 35 χρόνια, δείχνουν πως το χρήμα δεν κάνει τους ανθρώπους ευτυχισμένους, παρόλα αυτά συνεχίζει να είναι διαδεδομένη η αντίληψη ότι θα μπορούσε να τους κάνει. Η απάντηση, κατά τον Χάουελ, είναι ότι "το χρήμα κάνει μερικούς ανθρώπους ευτυχισμένους μερικές φορές, τουλάχιστον όταν το χαλούν για να νιώσουν εμπειρίες".
ΠΗΓΕΣ: ΑΠΕ-ΜΠΕ