Golden Hall, η νέα κουλτούρα αγορών στήν Αθήνα πού κλείνει ολόκληρες αγορές μικρομεσαίων μαγαζιών.


....Τα σημερινά μοιάζουν με διαγαλαξιακούς σταθμούς που προκαλούν δέος με τη μεγάλη τους κλίμακα και την υπερσυγκέντρωση πλήθους», εξηγεί ο επίκουρος καθηγητής Αρχιτεκτονικής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Γιώργος Τζιρτζιλάκης.
Κουλτούρα που στην υπόλοιπη Δύση ήταν κυρίαρχη εδώ και δεκαετίες, αλλά στην Ελλάδα δεν είχε καταφέρει να επικρατήσει. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η ραγδαία ανάπτυξη της Αθήνας και η μετεξέλιξή της την τελευταία δεκαετία σε μητροπολιτικού τύπου πόλη.
Οπως εξηγεί ο κ. Τζιρτζιλάκης, «καταλυτική σημασία είχε το πέρασμα της Αθήνας, μέσω των Ολυμπιακών Αγώνων, στο μοντέλο της μεταφορτικής πόλης. Μιας πόλης που στηρίζεται στο τρίπτυχο: κατανάλωση, αναψυχή και διασκέδαση».
Τα καινούργια εμπορικά κέντρα καταφέρνουν να ικανοποιήσουν και τις τρεις πτυχές. Πολυκαταστήματα, καφετέριες, εστιατόρια, κινηματογράφοι, θέατρα και σάλες του μπόουλινγκ βρίσκονται όλα συγκεντρωμένα μέσα σε λίγους ορόφους του ίδιου κτιρίου.....
....Το Golden Hall είναι απλώς το πρώτο από μια σειρά καινούριων malls που πρόκειται να ανοίξουν τα επόμενα χρόνια.
Οπως εξηγεί ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Παναγιώτης Καρέλλας, «υπολογίζουμε πως μέσα στα επόμενα δύο χρόνια θα ανοίξουν περίπου 1.000.000 τ.μ. mall»....

Σχόλια

Ο χρήστης wolf είπε…
Ακόμα μεγαλύτερο από τα προηγούμενα, και παρά την κρίση που έχει πανικοβάλει τα εμπορικά καταστήματα, ένα νέο mall άνοιξε προχθές τις τεράστιες πύλες του για τους Αθηναίους.

Το Golden Hall, που -όπως φανερώνει και το όνομά του- απευθύνεται στο καταναλωτικό κοινό που διαθέτει υψηλότερο βαλάντιο από το μέσο Αθηναίο, είναι το τελευταίο στάδιο στη μετεξέλιξη της κουλτούρας του shopping των Αθηναίων: Από τα μικρά συνοικιακά μαγαζιά, τα εμπορικά κέντρα της δεκαετίας του ’80 και τα ημιυπαίθρια δημοτικά εμπορικά κέντρα, στο αμερικανοποιημένο μοντέλο του mall, που καταφέρνει να συνδυάσει τις τηγανητές φτερούγες κοτόπουλου με τα ρούχα φίρμας, τα σύγχρονα γκατζετάκια με τις blockbuster ταινίες του Χόλιγουντ, προσελκύοντας ακόμα και σχολεία που διοργανώνουν… εκδρομές στα malls.

Το Μινιόν και ο Λαμπρόπουλος του ’80 μετεξελίχθηκαν σε Attica και η παραδοσιακή αγορά του κέντρου της ίδιας εποχής σε The Mall και City Link. Τα τεράστια εμπορικά κέντρα μπήκαν στη ζωή των Αθηναίων μόλις τα τελευταία τρία χρόνια, αλλά η επιτυχία τους είναι πως έχουν καταφέρει πολύ γρήγορα να διαμορφώσουν μια «κουλτούρα mall», κάτι που οι «πρόγονοί» τους δεν κατάφεραν ποτέ και γι’ αυτό μαράζωσαν. «Τα εμπορικά κέντρα της δεκαετίας του ’80 είχαν τοπικό χαρακτήρα και δεν ήταν πραγματικά μεγάλα, με αποτέλεσμα να μοιάζουν μίζερα.

Τα σημερινά μοιάζουν με διαγαλαξιακούς σταθμούς που προκαλούν δέος με τη μεγάλη τους κλίμακα και την υπερσυγκέντρωση πλήθους», εξηγεί ο επίκουρος καθηγητής Αρχιτεκτονικής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Γιώργος Τζιρτζιλάκης.

Κουλτούρα που στην υπόλοιπη Δύση ήταν κυρίαρχη εδώ και δεκαετίες, αλλά στην Ελλάδα δεν είχε καταφέρει να επικρατήσει. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η ραγδαία ανάπτυξη της Αθήνας και η μετεξέλιξή της την τελευταία δεκαετία σε μητροπολιτικού τύπου πόλη.
Οπως εξηγεί ο κ. Τζιρτζιλάκης, «καταλυτική σημασία είχε το πέρασμα της Αθήνας, μέσω των Ολυμπιακών Αγώνων, στο μοντέλο της μεταφορτικής πόλης. Μιας πόλης που στηρίζεται στο τρίπτυχο: κατανάλωση, αναψυχή και διασκέδαση».

Τα καινούργια εμπορικά κέντρα καταφέρνουν να ικανοποιήσουν και τις τρεις πτυχές. Πολυκαταστήματα, καφετέριες, εστιατόρια, κινηματογράφοι, θέατρα και σάλες του μπόουλινγκ βρίσκονται όλα συγκεντρωμένα μέσα σε λίγους ορόφους του ίδιου κτιρίου.

Εκτός από το μέγεθος και τις υπηρεσίες που προσφέρουν, τα εμπορικά κέντρα είναι σημαντικό να είναι εύκολα προσβάσιμα. Οπως εξηγεί ο Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του Attica, «η επιλογή της τοποθεσίας είναι βασική προϋπόθεση για την επιτυχία ενός mall. Πρέπει να είναι κοντά σε κάποιο σταθμό μετρό, δίπλα σε κεντρικούς οδικούς άξονες και να διαθέτει μεγάλους χώρους στάθμευσης». Η κατασκευή του μετρό και της Αττικής οδού και η δημιουργία ανισόπεδων κόμβων στις μεγάλες λεωφόρους της πόλης ευνόησαν την καθιέρωση και την εξάπλωση των mall. Το Golden Hall είναι απλώς το πρώτο από μια σειρά καινούριων malls που πρόκειται να ανοίξουν τα επόμενα χρόνια.

Οπως εξηγεί ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Παναγιώτης Καρέλλας, «υπολογίζουμε πως μέσα στα επόμενα δύο χρόνια θα ανοίξουν περίπου 1.000.000 τ.μ. mall».

Η νέα κουλτούρα κατανάλωσης των Αθηναίων, ωστόσο, έχει επιπτώσεις στις παραδοσιακές αγορές της πόλης. «Το 15% των καταστημάτων στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας είναι άδειο τα τελευταία χρόνια.

Ο ανταγωνισμός με τα malls δεν ευνοεί τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Τα μεγάλα εμπορικά κέντρα προσφέρουν περισσότερη ασφάλεια, καθαριότητα, καλύτερη πρόσβαση και πιο βολικά ωράρια.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις του Εμπορικού Συλλόγου, η κίνηση στα malls ανεβαίνει τις ημέρες που τα υπόλοιπα καταστήματα είναι κλειστά τα απογεύματα, όπως Δευτέρα και Τετάρτη», λέει ο κ. Καρέλλας. Ακόμα και οι δημοτικές αγορές πλήττονται από τους νέους, τεράστιους ανταγωνιστές τους.

Οπως εξηγεί ο κ. Λαμπρόπουλος, «η αλήθεια είναι πως με τη δημιουργία του mall οι αγορές κάποιων περιοχών όπως το Μαρούσι και το Χαλάνδρι έχασαν αρκετή από την πελατεία τους». Παρόμοια προβλήματα θα αντιμετωπίσουν και άλλες αγορές από τη λειτουργία του νέου εμπορικού κέντρου.

«To Golden Hall στοχεύει στη μέση και ανώτερη κοινωνική τάξη της Αθήνας.

Πολλοί από τους κατοίκους περιοχών όπως η Κηφισιά, το Ψυχικό και τα Βριλήσσια θα προτιμούν να κάνουν εκεί τις αγορές τους, παρά να κατεβαίνουν στο Κολωνάκι». Και αυτή είναι μόνο η αρχή. Τα εμπορικά κέντρα που ετοιμάζονται στο Βοτανικό και στην Πειραιώς θα αυξήσουν περισσότερο την πίεση στις τοπικές αγορές και τις μικρές επιχειρήσεις.


Οι Αθηναίοι έσπευσαν να γνωρίσουν το Golden Hall

Μετά τα εντυπωσιακά εγκαίνια της Πέμπτης, το νέο μεγάλο εμπορικό κέντρο Golden Hall υποδέχτηκε χτες για πρώτη φορά τους Αθηναίους, που έσπευσαν να «εξερευνήσουν» τους τεράστιους, πολυτελείς χώρους του και τα δεκάδες εμπορικά μαγαζιά επώνυμων brands. Οι επιβλητικές εγκαταστάσεις του πρώην Διεθνούς Κέντρου Τύπου στο Μαρούσι έχουν διαμορφωθεί με τέτοιον τρόπο ώστε να φιλοξενήσουν μπουτίκ επώνυμων σχεδιαστών, όπως Salvatore Ferragamo, Hogan, Marc by Marc Jacobs, αλυσίδες ρούχων όπως Zara, Bershka, Pull and Bear, Tommy Hilfiger, το πολυκατάστημα Golden Attica, που θα καταλαμβάνει 12.000 τ.μ. σε τρεις ορόφους, καταστήματα αθλητικών ειδών όπως η Adidas και η Puma, οπτικά όπως το Grand Optical και έναν τεράστιο χώρο της Lego για τα παιδιά. Μέσα στο Σαββατοκύριακο αναμένεται να επισκεφθούν το χώρο περισσότεροι Αθηναίοι για να γνωρίσουν το καινούργιο εμπορικό κέντρο.http://www.e-tipos.com/newsitem?id=63326