Η Ηθικη του Λαικισμου...

Η ιστορία αρχίζει το 1815 στην Τουλον.
Ο Γιάννης Αγιάννης ελευθερώνεται μετά από πέντε χρόνια εγκλεισμού στη φυλακή για την κλοπή ενός ψωμιού με σκοπό να ταΐσει την οικογένειά του που λιμοκτονούσε, συν επιπλέον δεκατέσσερα χρόνια για απόπειρες του να δραπετεύσει. Ωστόσο είναι αναγκασμένος να κουβαλάει ένα κίτρινο αποφυλακιστήριο, κλπ... Θα τον κυνηγα σ'όλη του τη ζωή ο αστυνομικος Ιαβερης, εως οτου συντετριμμενος απο το μεγαλειο του ΑΝΘΡΩΠΟΥ Γιαννη Αγιαννη θα παραδεχθη το λαθος του, θα αποδωση την ελευθερια στον Γιανη Αγιαννη και εν συνεχεια θα αυτοκτονηση στα παγωμενα νερα του Σηκουανα

Προβληματιστικα και διαβασα αρκετες φορες μια συγχρονη εκδοχη, οπως την «εξιστορει» ο δημοσιογράφος Ζακ Λανκτό, της γνωστης ιστοριας των «Αθλιων» στο προσωπο ενος νεαρου , που κλεβει ενα κομματι κατεψυγμενο κρεας, γινεται αντιληπτος , συλλαμβανεται απο την αστυνομια και.. αλλα ας μεταφερω αυτουσιο το κειμενο του ευαισθητου αυτου δημοσιογραφου,

«..φόρεσαν χειροπέδες στο παιδί και το πήραν μαζί τους, επειδή είχε διαπράξει ένα αδίκημα στο οποίο το είχε σπρώξει η αρχέγονη ανάγκη της επιβίωσης- λες και δεν είναι αυτό δικαίωμα κάθε πολίτη.»

Αυτη η παραγραφος ηταν που ξυπνησε μεσα μου μια οργη για την επιλεκτικη ευασθησια και τον λαικισμο αυτου του υποκριτου.Δεν καταλαβα πως και απο ποτε «η αρχεγονη αναγκη επιβιωσης» το ενστικτο της αυτοσυντηρησεως δηλαδη, μετατρεπεται καθισταται προφασις προσχημα και βαφτιζεται δικαιωμα.Που για την ικανοποιησι του, μπορει ο δικαιουχος πολιτης ( το παιδι-τα παιδια) σημερα να κλεβουν, αυριο να σκοτωνουν, ή και να βιαζουν γιατι υπαρχουν και αλλες «αρχεγονες αναγκες» αντι να εργαζονται ή να προσπαθουν να γινουν μελη της κοινωνιας. Εστω να ζητήσουν βοηθεια, αν οι γονεις τους ειναι σε αλλη «αρχεγονη καταστασι». Οταν η συγχρονη κοινωνια ( διοτι δεν ζουμε στην Τουλον το 1815) εχει τοσους φορεις, κυβερνητικες και μη οργανωσεις, εκκλησιες, ευαγη ιδρυματα.Δημοσιογραφικα επιτελεια, Ζουγκλες καΙ Θεματογραφους που αναζητουν το μηδεν για να το κανουν μοναδα.
Ονομαζω ακρατο φθηνο λαικισμο, αυτη την θεωρησι, που αποβλεπει να συγκινηση προκαλωντας φυσιολογικα ανθρωπινα συναισθηματα λυπης και συμπονοιας που αισθανεται καθε πολιτισμενος ανθρωπος για εναν νεο που παρεκτρεπεται, οταν ταυτοχρονα μεσω αυτης της συναισθηματικης φορτισεως, προσπαθει, αποσκοπει να μηδενιση το αδικημα, διοτι υπαρχουν κι αλλοι κλεφτες, μεγαλυτεροι. Οπως η λαικιστικη και ασχετη συγκρισι του κλεφτη τραπεζας με τον τραπεζιτη, που κατα την ιδια αφηγησι ειναι χειροτερος ο τραπεζιτης απο τον κλεφτη..

Παραβλεποντας οτι οι τραπεζες λειτουργουν με τους νομους του κρατους που τους παρεχει ΚΑΚΩΣ-ΚΑΚΙΣΤΑ ( θα συμφωνησω και θα υπερθεματισω) το δικαιωμα αυτων των τεραστιων υπερκερδων , ωστε να λειτουργη ως ενδιαμεσος συλλεκτης κεφαλαιων, τα οποια εν συνεχεια φορολογει εκ τους ασφαλους για να συντηρηση την λερναια υδρα , την μαυρη τρυπα που λεγετα Δημοσια Βαλκανοταλιμπανια.

Επισης ειναι προφανης η συνειθισμενη η ειρωνικη επιθεσι κατα της αστυνομιας που " φορεσε χειροπεδες" σ'ένα «παιδι» ( κατα πασα πιθανοτητα ακινδυνο) . Ομως αν δεν εβαζαν οι αστυνομικοι χειροπεδες και ο νεαρος κλεφτης, εν συνεχεια δεν απεδεικνυετο τοσο ακινδυνος. Αλλα τουναντιον ( οπως εχει συμβη προσφατα στη Θεσσαλονικη) τους εκλεβε τα οπλα, ή οτιδηποτε αλλο θα εφταιγαν και παλι οι αστυνομικοι. Διοτι στην καθε Βακανοταλιμπανια που η Δημοκρατ-(ουρ)-ια ς τρεχει απο τα μπατζακια μας η αστυνομια δεν φταιει για ο,τι κανει ή για ο,τι δεν κανει.Φταιει γιατι απλως υπαρχει.

Ομως εκει που ο δημοσιογραφος αυτος δεν εδειξε, παρ ολη την γενικοτερη ''ευαισθησια'' του, να συγκινειται ή να εντυπωσιαζεται, ή να προβληματιζεται, αφου τιποτα δεν ανεφερε, ηταν η αναισθησια της κοινωνιας γυρω απο τον νεαρο, που ουδεις δεν ενδιαφερθη να καλυψη πληρωνοντας το κλοπιμαιο.Που ειναι αυτη η παθητικη αδιαφορια προπομπος της ηθικης απονεκρωσεως μια κοινωνιας σε ελευθερη πτωσι.
Αφου εχουμε τοσο " ευαισθητους" δημοσιογραφους....
ΙΑΣΩΝ

Σχόλια