Οσοι ταξιδευουν αεροπορικως πρεπει να γνωριζουν τα δικαιωματα τους και να μην πιανονται κοροιδα απο τις εταιρειες....

απο καθημερινη.
Συμβουλές εξέδωσε η ΕΚΠΟΙΖΩ προς όσους σκοπεύουν να ταξιδέψουν αεροπορικώς, ώστε να αντιμετωπίσουν τα λιγότερα δυνατά προβλήματα. Σύμφωνα με τη σχετική γνωστοποίηση, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαιτέρα προσεχτικοί, αλλά και ενήμεροι σχετικά με τα δικαιώματά τους.
Αν ο καταναλωτής έχει εισιτήριο, φτάσει την καθορισμένη ώρα και πραγματοποιήσει τον έλεγχο εισιτηρίου έγκαιρα, αλλά η αεροπορική εταιρία, εφόσον ανήκει σε χώρα της Ε.Ε., αρνηθεί την επιβίβασή του λόγω έκδοσης υπεράριθμων εισιτηρίων, αντικατάστασης αεροσκάφους με μικρότερο και ασφάλειας επιβατών, έχει δικαίωμα αποζημίωσης από 250€ έως και 600€ ανάλογα με τα χιλιόμετρα της πτήσης του ή επιλογής μεταξύ επιστροφής της τιμής του εισιτηρίου και εναλλακτικής πτήσης, διαμονής σε ξενοδοχείο, γεύματα και αναψυκτικά.
Αν η πτήση ακυρωθεί με ευθύνη της αεροπορικής εταιρίας, ο καταναλωτής δικαιούται:
- Αποζημίωση σύμφωνα με τα ανωτέρω αναφερόμενα ποσά, εκτός αν πριν το ταξίδι είχε ενημερωθεί εγκαίρως, δηλαδή δύο εβδομάδες νωρίτερα ή μετά από ενημέρωση, μια με δυο εβδομάδες πριν του δοθεί δυνατότητα εναλλακτικής μεταφοράς στον προορισμό του με διαφορά μικρότερη των δυο ωρών από την προγραμματισμένη πτήση ή, τέλος, ενημερώθηκε λιγότερο από μια εβδομάδα πριν, αλλά η πτήση αναχωρεί το πολύ μια ώρα μετά την προγραμματισμένη
- Διαμονή σε ξενοδοχείο, όταν μεσολαβεί διανυκτέρευση.
- Γεύματα και αναψυκτικά.
Σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ σε περίπτωση κατά την οποία η πτήση καθυστερήσει περισσότερο των 2 ωρών για όλες τις πτήσεις μέχρι 1.500 χλμ., των 3 ωρών για πτήσεις εντός Ε.Ε. άνω των 1.500 χλμ και μέχρι 3.500 χλμ για όλους τους προορισμούς ή των 4 ωρών για όλες τις άλλες πτήσεις, τότε ο πελάτης έχει το δικαίωμα διαμονής σε ξενοδοχείο (διανυκτέρευση) και μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο με δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά.
Επιπλέον, αν οι αποσκευές χάθηκαν ή καταστράφηκαν σε ένα αεροπορικό ταξίδι, ο καταναλωτής δικαιούται αποζημίωση 36,38€ ανά κιλό για ταξίδι στο εξωτερικό και 11,73€ ανά κιλό για ταξίδι στο εσωτερικό, ανάλογα με το βάρος των αποσκευών του, το οποίο σημειώνεται στο ειδικό χαρτάκι (ticket) που επικολλάται στο εισιτήριό του. Στην περίπτωση που το περιεχόμενο των αποσκευών του είναι μεγάλης αξίας, είναι προτιμότερο και ασφαλέστερο να το δηλώσει πριν ταξιδέψει, ώστε σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής να αποζημιωθεί για ό,τι έχει δηλώσει.
Τέλος, αν κατά τη διάρκεια της πτήσης ο πελάτης πάθει κάποιο ατύχημα, έχει το δικαίωμα πλήρους αποζημίωσης από την αεροπορική εταιρία, χωρίς να έχει σημασία ο τόπος, όπου σημειώθηκε το ατύχημα. Σε προκαταβολές ποσών (το αργότερο μέσα σε 15 μέρες - όχι κατωτέρω των 20.000€ ανά επιβάτη σε περίπτωση θανάτου) προκειμένου να καλύψει τυχόν έξοδα, που ενδέχεται να προκύψουν. Αν η ζημία προκλήθηκε εξ' ολοκλήρου ή εν μέρει από αμέλεια του επιβάτη η αεροπορική εταιρία, ενδέχεται να περιορίσει την ευθύνη της ή και να απαλλαγεί από αυτή.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ στην ανακοίνωσή της αναφέρει ότι, ο καταναλωτής μπορεί να απευθυνθεί στα γραφεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας σε κάθε αεροδρόμιο.

Σχόλια