Όταν ένας εργάτης χάνει τη ζωή του σε «εργατικό ατύχημα» - έτσι ονομάζεται στη στατιστική – οι πολιτικοί εκφράζουν τη λύπη τους…
Όταν ένας εργάτης χάνει τη ζωή του, ακόμη και ο πρόεδρος της δημοκρατίας εκφράζει τη λύπη του.
Όταν ένας εργάτης χάνει τη ζωή του, τα συνδικάτα απαντούν με μια «στάση εργασίας»…
Όταν ένας εργάτης χάνει τη ζωή του, η χήρα και τα ορφανά μένουν στο δρόμο.
Όταν ένα εργάτης χάνει τη ζωή του λένε πως λείπουν τα μέτρα ασφάλειας, αλλά ποτέ δεν έκλεισαν και δεν κατέσχεσαν τις περιουσίες των επιχειρηματιών που δεν εφάρμοσαν τα μέτρα…
Όταν ένας εργάτης χάνει τη ζωή του είναι θέμα μπίζνες, κάποιος έχει κερδοσκοπήσει στο θάνατό του…
Όταν ένας εργάτης χάνει τη ζωή του, τα’ αφεντικά έχουν ήδη τσεπώσει το κέρδος…
Αν ένας εργάτης έκανε τον πολιτικό θα ζούσε 100 χρόνια!
Όταν ένας εργάτης χάνει τη ζωή του, ακόμη και ο πρόεδρος της δημοκρατίας εκφράζει τη λύπη του.
Όταν ένας εργάτης χάνει τη ζωή του, τα συνδικάτα απαντούν με μια «στάση εργασίας»…
Όταν ένας εργάτης χάνει τη ζωή του, η χήρα και τα ορφανά μένουν στο δρόμο.
Όταν ένα εργάτης χάνει τη ζωή του λένε πως λείπουν τα μέτρα ασφάλειας, αλλά ποτέ δεν έκλεισαν και δεν κατέσχεσαν τις περιουσίες των επιχειρηματιών που δεν εφάρμοσαν τα μέτρα…
Όταν ένας εργάτης χάνει τη ζωή του είναι θέμα μπίζνες, κάποιος έχει κερδοσκοπήσει στο θάνατό του…
Όταν ένας εργάτης χάνει τη ζωή του, τα’ αφεντικά έχουν ήδη τσεπώσει το κέρδος…
Αν ένας εργάτης έκανε τον πολιτικό θα ζούσε 100 χρόνια!
Σχόλια
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΤΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΜΑ ΑΠΟ ΤΟ 2000.
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=13098&subid=2&tag=8777&pubid=1340590
ΠΑΝΩ ΑΠΟ 33.000 ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 2000-2005
Βαμμένο με αίμα το μεροκάματο των εργατών στη Ζώνη Περάματος
Το μεροκάματο στη Ζώνη είναι βαμμένο με αίμα. Το τραγικό ατύχημα που σημειώθηκε χθες στο Πέραμα, όταν το δεξαμενόπλοιο «Φρέντσιπ Γκαζ» τυλίχτηκε στις φλόγες ύστερα από έκρηξη, έρχεται να προστεθεί σε έναν μακρύ κατάλογο αντίστοιχων περιστατικών που έθεσαν σε κίνδυνο ή στέρησαν τη ζωή από ανθρώπους που δούλευαν για να βγάλουν τα προς το ζην.
Μια πρόχειρη στατιστική αποδεικνύει πως τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος συντελείται ένα σοβαρό ατύχημα, ένα φρικιαστικό έγκλημα κατά πολλούς, αφού τα συνδικάτα μιλούν για ανύπαρκτους ελέγχους και ελλιπή μέτρα ασφαλείας.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, την πενταετία 2000-2005 στην Ελλάδα έλαβαν χώρα περισσότερα από 33.000 εργατικά ατυχήματα, εκ των οποίων τα 851 ήταν θανατηφόρα. Αυτό μάλλον αποτελεί εξωραϊσμένη εικόνα της πραγματικότητας, καθώς, όπως διαπιστώνεται, στη χώρα μας υφίσταται σοβαρό έλλειμμα στην καταγραφή των εργατικών ατυχημάτων, με αποτέλεσμα ο ακριβής αριθμός των θυμάτων να παραμένει άγνωστος.
Το δυστύχημα που σημάδεψε τη Ζώνη του Περάματος ήταν αναμφισβήτητα αυτό που σημειώθηκε στο δεξαμενόπλοιο «Ανατζελ Γκρέιτνες», το οποίο τη δεκαετία του 80 έγινε ο τάφος για 16 εργάτες. Από τη δεκαετία του 80 μέχρι σήμερα, όπως φαίνεται, δεν έχουν αλλάξει πολλά...
Μάρτιος 1997. Το γκαζάδικο «Ευγενία» γίνεται ενέδρα θανάτου για τους μεταλλεργάτες της Ζώνης. Ο απολογισμός της τρομακτικής έκρηξης που ταράζει το μεσημέρι της 15ης Μαρτίου το Πέραμα είναι τρεις νεκροί και αρκετοί τραυματίες. Το «Ευγενία» σκίστηκε στα δύο από την έκρηξη, ενώ τα κορμιά των θυμάτων είχαν εκτοξευτεί σε απόσταση ακόμη και 100 μέτρων από το πλοίο.
Δεκέμβριος 1999. Ο καθαριστής Λευτέρης Τσιέχου βρίσκει τον θάνατο μέσα στη δεξαμενή του «Ασφαλτ Τρέιντερ», όταν αρπάζει φωτιά η πίσσα την οποία προσπαθούσε να καθαρίσει από τη δεξαμενή. Το πλοίο είχε αρπάξει πάλι φωτιά δύο μήνες πριν από τη θανατηφόρα έκρηξη.
Ιούνιος 2000. Μια εκκωφαντική έκρηξη τραντάζει τη Σαλαμίνα και το Πέραμα. Δεν είναι η μόνη. Ακολουθούν κι άλλες, ενώ τεράστιες φλόγες ξεπηδούν από το δεξαμενόπλοιο - διαχωριστήρα αποβλήτων πετρελαίου «SLΟΡS». Πολύ σύντομα οι φλόγες τυλίγουν ένα μικρότερο πλοίο που είναι αγκυροβολημένο δίπλα. Κομμάτια των δύο πλοίων εκσφενδονίζονται. Στην περιοχή επικρατεί πανικός. Τη στιγμή της έκρηξης μέσα στο δεξαμενόπλοιο βρίσκονται τέσσερις ναυτεργάτες. Οι τρεις καταφέρουν να ξεφύγουν, όμως ο 24χρονος Βλάσης Βλασσόπουλος εντοπίζεται νεκρός.
Οκτώβριος 2001. Πέντε εργατοτεχνίτες αφήνουν την τελευταία τους πνοή στα έγκατα του γιγαντιαίου δεξαμενόπλοιου «Σέιλορ», το οποίο κατασκευάζεται στην Κυνόσουρα Σαλαμίνας. Στις δεξαμενές του πλοίου υπήρχαν κατάλοιπα πετρελαίου, με αποτέλεσμα να προκληθεί έκρηξη.
Ιανουάριος 2002. Ενας 55χρονος εργάτης, ο Δημήτρης Χρήστου, σκοτώνεται καθώς εργάζεται στα ναυπηγεία «Αφοί Χαλκίτη» στο Πέραμα. Ανεβασμένος σε επικίνδυνη σκαλωσιά πραγματοποιούσε εργασίες στην ανελκυσμένη θαλαμηγό «Ακουα Μπέρτζιν», όταν έπεσε στο κενό από ύψος περίπου δύο μέτρων. Ο εργάτης υπέστη σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και βρήκε τραγικό θάνατο.
Ιούνιος 2007. Ενα ΙΧ της εταιρείας «ΟΤΕSΑΤ» δορυφορικών και ναυτιλιακών συστημάτων επικοινωνιών σταθμεύει δίπλα στο φορτηγό πλοίο «Μinoan Εuro». Προτού οι δύο επιβαίνοντες προλάβουν να εξέλθουν από αυτό, ένα κομμάτι του γερανού πέφτει στο αυτοκίνητο. Ο 24χρονος συνοδηγός τραυματίζεται ελαφρά, ενώ ο 23χρονος οδηγός διακομίζεται με σοβαρά τραύματα στη σπονδυλική στήλη και στα πόδια.
Ιούλιος 2007. Μέσα στα αμπάρια του «Αilsa Craig» καίγονται ζωντανοί δύο εργάτες: Ο 60χρονος Δ. Φαμπιόλης και ο 23χρονος βοηθός του Β. Ηρακλέους. Οι δυο τους είχαν λάβει την εντολή να εκτελέσουν σωληνουργικές εργασίες στη δεξαμενή, η οποία, όμως, ήταν γκαζωμένη στο φουλ. Το πιστοποιητικό απαλλαγής πετρελαιοειδών που είχε εκδοθεί επέτρεπε την εκτέλεση αποκλειστικά και μόνο εργασιών καθαρισμού. Τίποτε από τα προβλεπόμενα δεν τηρήθηκε. Στη δεξαμενή προκλήθηκε έκρηξη και εκδηλώθηκε πυρκαγιά.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΡΟΒΒΑ