Τωρα βγαινουν τα στοιχεια. 5πλασιες αυξησεις τιμων για ιδια προιοντα στους ηλιθιους Ελληνες σε σχεση με τους κανονικους Ευρωπαιους.
απο καθημερινη.
Αυξήσεις τιμών έως και 5πλάσιες (400% μεγαλύτερες) από τις αντίστοιχες στην Ευρωζώνη καταγράφονται τους τελευταίους μήνες σε βασικά είδη πρώτης ανάγκης, πράγμα που σημαίνει ότι το πληθωριστικό σοκ μπορεί να προκλήθηκε από εξωγενείς παράγοντες, αλλά η ένταση με την οποία πλήττει ιδιαίτερα τα χαμηλά εισοδήματα στην Ελλάδα είναι μια καθαρά εσωτερική υπόθεση που έχει παρελθόν, παρόν και, όπως δείχνουν τα πράγματα, μέλλον..
........Τα αναλυτικά στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας για τον πληθωρισμό των τελευταίων οκτώ ετών είναι καταλυτικά:
Από το 2000 έως και το 2007, οι τιμές των ρούχων αυξήθηκαν στην Ευρωζώνη κατά 5,2% συνολικά. Στην Ελλάδα η σωρευτική αύξηση ήταν 23,7%, δηλαδή 355,7% μεγαλύτερη......
...Αντιστοίχως, στην Ελλάδα, συγκριτικά με τον μέσο όρο της Ευρωζώνης, οι ανατιμήσεις ήταν μεγαλύτερες κατά 123,2% στα γαλακτοκομικά, κατά 122,2% στον καφέ, κατά 120% στη ζάχαρη και τα γλυκά και κατά 145,9% στα ενοίκια κατοικίας. Στην ελαιοπαραγωγό χώρα μας, ακόμη και το λάδι ανατιμήθηκε κατά 64,14% περισσότερο απ’ ό,τι στην υπόλοιπη Ευρωζώνη, ενώ τα ψάρια και το κρέας κατά 13,4% και 11,5% αντίστοιχα.....
........Η απάντηση στο ερώτημα «γιατί οι βιομηχανίες έχουν ανατιμήσεις δύο ταχυτήτων;» είναι:
Πρώτον, επειδή θέλουν και, δεύτερον, επειδή μπορούν. Δηλαδή, θέλουν να έχουν ανταγωνιστικές τιμές στα προϊόντα που στέλνουν στις «δύσκολες» αγορές του εξωτερικού.
Από την άλλη, μπορούν να ανεβάζουν τις τιμές στην εγχώρια αγορά, όπου ανθούν τα ολιγοπώλια και τα καρτέλ.
Το αποτέλεσμα είναι ότι ο Ελληνας καταναλωτής, κατά κάποιον τρόπο, «επιδοτεί» τις ελληνικές εξαγωγές.
----------------------------------------
Να δεις που καποτε θα μας πουνε και μαλακες.....
Αυξήσεις τιμών έως και 5πλάσιες (400% μεγαλύτερες) από τις αντίστοιχες στην Ευρωζώνη καταγράφονται τους τελευταίους μήνες σε βασικά είδη πρώτης ανάγκης, πράγμα που σημαίνει ότι το πληθωριστικό σοκ μπορεί να προκλήθηκε από εξωγενείς παράγοντες, αλλά η ένταση με την οποία πλήττει ιδιαίτερα τα χαμηλά εισοδήματα στην Ελλάδα είναι μια καθαρά εσωτερική υπόθεση που έχει παρελθόν, παρόν και, όπως δείχνουν τα πράγματα, μέλλον..
........Τα αναλυτικά στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας για τον πληθωρισμό των τελευταίων οκτώ ετών είναι καταλυτικά:
Από το 2000 έως και το 2007, οι τιμές των ρούχων αυξήθηκαν στην Ευρωζώνη κατά 5,2% συνολικά. Στην Ελλάδα η σωρευτική αύξηση ήταν 23,7%, δηλαδή 355,7% μεγαλύτερη......
...Αντιστοίχως, στην Ελλάδα, συγκριτικά με τον μέσο όρο της Ευρωζώνης, οι ανατιμήσεις ήταν μεγαλύτερες κατά 123,2% στα γαλακτοκομικά, κατά 122,2% στον καφέ, κατά 120% στη ζάχαρη και τα γλυκά και κατά 145,9% στα ενοίκια κατοικίας. Στην ελαιοπαραγωγό χώρα μας, ακόμη και το λάδι ανατιμήθηκε κατά 64,14% περισσότερο απ’ ό,τι στην υπόλοιπη Ευρωζώνη, ενώ τα ψάρια και το κρέας κατά 13,4% και 11,5% αντίστοιχα.....
........Η απάντηση στο ερώτημα «γιατί οι βιομηχανίες έχουν ανατιμήσεις δύο ταχυτήτων;» είναι:
Πρώτον, επειδή θέλουν και, δεύτερον, επειδή μπορούν. Δηλαδή, θέλουν να έχουν ανταγωνιστικές τιμές στα προϊόντα που στέλνουν στις «δύσκολες» αγορές του εξωτερικού.
Από την άλλη, μπορούν να ανεβάζουν τις τιμές στην εγχώρια αγορά, όπου ανθούν τα ολιγοπώλια και τα καρτέλ.
Το αποτέλεσμα είναι ότι ο Ελληνας καταναλωτής, κατά κάποιον τρόπο, «επιδοτεί» τις ελληνικές εξαγωγές.
----------------------------------------
Να δεις που καποτε θα μας πουνε και μαλακες.....
Σχόλια