Αναπάντητα φιλοσοφικά ερωτήματα >> Θα κλείσουν οι μπάρες στα μετρό; Αν ναι πότε; Πως χρησιμοποιείται το ηλεκτρονικό εισιτήριο;

Αποτέλεσμα εικόνας για μπαρες μετρο


Θα κλείσουν οι μπάρες στα μετρό; Αν ναι πότε; Πως χρησιμοποιείται το ηλεκτρονικό εισιτήριο; Αυτά και άλλα είναι τα αναπάντητα ερωτήματα αναφορικά με την χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Οι απαντήσεις έρχονται σιγά σιγά, ενώ τα πλάνα δείχνουν να αλλάζουν πολλές φορές λόγω των εξελίξεων.
Πότε θα κλείσουν οι μπάρες

Οι γιορτές, αλλά και η νέα επίθεση στις μπάρες στον σταθμό του μετρό «Πανεπιστήμιο» φαίνεται πως ώθησαν τον ΟΑΣΑ κάνει δεύτερες σκέψεις στο να κλείσει τις μπάρες σε όλους τους σταθμούς μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου.

Σε δηλώσεις του σε ραδιοφωνικό σταθμό την προηγούμενη εβδομάδα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σπίρτζης, είπε πως το κλείσιμο καθυστερεί γιατί οι επιβάτες δεν έχουν εξοικειωθεί ακόμα με τη χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ενώ κατέστησε σαφές ότι μέσα στον Γενάρη θα έχει ολοκληρωθεί το κλείσιμο.

Όπως αναφέρει το χρονοδιάγραμμα οι πύλες θα κλείνουν σταδιακά τις επόμενες εβδομάδες, όμως παραμένει άγνωστη η ακριβής ημερομηνία που θα κλείσουν όλοι οι σταθμοί, καθώς έχουν χωριστεί σε «πρώτης» και «δεύτερη» προτεραιότητας, ώστε να διευκολυνθεί σταδιακά η διαδικασία.

Μέχρι στιγμής οι μόνοι σταθμοί που είναι κλειστές οι πύλες είναι οι: Άγιος Αντώνιος, Αεροδρόμιο, Δουκίσσης Πλακεντίας, Ελαιώνας, Άγιος Δημήτριος και Αιγάλεω.
Τι γίνεται με το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Όσον αφορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο, μπορεί να έχει αποκτήσει καθολικό ρόλο στη ζωή μας από τα μέσα Νοεμβρίου, όμως πολλοί συνάνθρωποι μας δεν γνωρίζουν πως να το χρησιμοποιούν, όπως και τους αυτόματους πολίτες.

Για αυτόν τον λόγο, ο ΟΑΣΑ επιστρατεύει ιδιώτες, οι οποίοι θα παρέχουν «υπηρεσίες εκπαίδευσης -ενημέρωσης επιβατικού κοινού στη χρήση του συστήματος έκδοσης-επικύρωσης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου».

Συγκεκριμένα, οι ιδιώτες θα βρίσκονται στους σταθμούς με σκοπό την «βιωματική εκπαίδευση των επιβατών των αστικών συγκοινωνιών στη χρήση και κατανόηση του εξοπλισμού χρήσης αναφορικά με το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο», όπως αναφέρει ο ΟΑΣΑ.

Μιλάμε ουσιαστικά για ανθρώπους που θα βρίσκονται στους σταθμούς, θα είναι κατάλληλα ενδεδυμένοι με διακριτή ενδυμασία (μπλουζάκι-μπουφάν) που θα σηματοδοτεί την υπηρεσία εξυπηρέτησης, και θα βρίσκονται στη διάθεση του κοινού ώστε να του δείξουν και παράλληλα να του «διδάξουν» τη χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και των μηχανημάτων αυτόματης πώλησης.

Επίσης, θα έχουν στην κατοχή τους ενημερωτικά φυλλάδια σχετικά με το ηλεκτρονικό εισιτήριο καθώς και tablet με το οποίο θα εκπαιδεύουν τους χρήστες της νέας εφαρμογής ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Οι «εκπαιδευτές» θα βρίσκονται σε 70 προεπιλεγμένα σημεία. Αυτά είναι: 'Ολοι οι σταθμοί Μετρό και ΗΣΑΠ καθώς και σημεία με πολύ μεγάλο αριθμό επιβατών λεωφορείων όπως είναι τα ΚΤΕΛ Κηφισού και Λιοσίων, οι πλατείες Κοραή, Παγκρατίου, Αγίων Αναργύρων, Κυψέλης και η Σαρωνίδα. Επίσης, θα χρησιμοποιηθούν και άλλα σημεία συγκέντρωσης, σε μέρη που γίνεται μεγάλη συγκέντρωση όπως τα εμπορικά κέντρα.
«Επανδρώνονται» εκδοτήρια και αυτόματοι πωλητές

Ένα ακόμα πολύ σημαντικό πρόβλημα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ο ΟΑΣΑ, είναι ο συνωστισμός που θα δημιουργηθεί μπροστά από εκδοτήρια και αυτόματους πωλητές ηλεκτρονικού εισιτηρίου όταν κλείσουν οι μπάρες στους μεγάλους κεντρικούς σταθμούς, όπως το Σύνταγμα, η Ομόνοια και το Μοναστηράκι.

Για αυτόν τον λόγο, ο ΟΑΣΑ προχωράει αναδιάταξη των αυτόματων μηχανημάτων, ώστε να αυξηθεί ο αριθμός τους στους προαναφερθέντες σταθμούς. Ενώ εκκρεμεί ακόμα η περαιτέρω στελέχωση ορισμένων σταθμών, ώστε τα εκδοτήρια να λειτουργούν κάθε μέρα.


Αξίζει να σημειωθεί ότι παράταση μέχρι το τέλος Ιανουαρίου πήρε και η διαδικασία αναβάθμισης περίπου 70 παλιών μηχανημάτων έκδοσης χάρτινων εισιτηρίων, με σκοπό να γίνουν συμβατά με το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Σχόλια