Συνδυαστικά πακέτα προσφορών (επικοινωνία, ασφάλιση, υγεία κλπ) από παρόχους ρεύματος >> Ομως η ΔΕΗ αυξάνει (?) το μερίδιό της

Αποτέλεσμα εικόνας για παροχοι ρευματος



Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει κάθε μήνα ο ΛΑΓΗΕ, το Νοέμβριο είχαμε νέα οπισθοχώρηση στα μερίδια των ιδιωτικών παρόχων και ενίσχυση του μεριδίου της ΔΕΗ. Στην πραγματικότητα η εικόνα της αγοράς έχει παγιωθεί με τη ΔΕΗ να κρατά ένα μερίδιο της τάξης του 85% και τους ιδιώτες να δίνουν μάχη χαρακωμάτων μοιραζόμενοι μια πίτα της τάξης του 15%. Υπό την έννοια αυτή, η υποχρεωτική παραχώρηση μεριδίων της ΔΕΗ, αποδεικνύεται εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα για το οποίο θα απαιτηθεί περισσότερος χρόνος και πιθανότατα προσαρμογές και θεσμικές αλλαγές.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία για το Νοέμβριο η ΔΕΗ ενίσχυσε το μερίδιό της κατά 1% (από το 8,321$ στο 84,21%) ενώ στην πρώτη τριάδα των ιδιωτών είχαμε τον Ήρωνα με 3,79%, την Elpedison με 3,72% και την Protergia  me 3,57%. H Watt & Volt είχε μερίδιο 1,26%, η NRG 0,95%, η Volterra 0,89%, Green 0,48%, ο ΟΤΕ 0,28% , τα ΕΛΤΑ ανέβηκαν στο 0,22% , η ΚΕΝ 0,2% ενώ ακολουθούν με μικρότερα μερίδια άλλες εταιρείες. 

Ο Δεκέμβριος ήταν ένας ενδιαφέρων μήνας για την αγορά της ενέργειας, αφού είχαμε το λανσάρισμα της καμπάνιας από τις δύο εταιρείες παροχής αερίου (ΕΠΑ Αττικής και Ζενίθ) που μπαίνουν στην αγορά του ρεύματος και φέρνουν για τους πελάτες τους ενεργειακά double play προϊόντα. 

Λιγότερο θορυβώδη αλλά εξίσου δυναμική καμπάνια, έχουν ξεκινήσει και οι άλλοι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίοι με αφορμή το άνοιγμα της αγοράς φυσικού αερίου από την 1η Ιανουαρίου, ήδη απευθύνονται στους πελάτες τους για να τους προσφέρουν μαζί με το ρεύμα και πακέτα φυσικού αερίου. 

Ταυτόχρονα όμως οι εταιρείες κινούνται όλο και πιο δυναμικά στο κομμάτι του μάρκετινγκ και της ανάπτυξης δικτύου, αναπτύσσοντας συνέργειες με άλλα δίκτυα λιανικής κυρίως από το χώρο των τηλεπικοινωνιών αλλά και της τεχνολογίας.

Ειδικότερα, σε σχέση με το μάρκετινγκ, οι ενεργειακοί πάροχοι δεν περιορίζονται μόνο στις εκπτώσεις στο κόστος του ρεύματος, αλλά έχουν ξεκινήσει καμπάνιες για την προσέλκυση νέων πελατών προσφέροντας ως δέλεαρ πακέτα προσφορών για υπηρεσίες που δε σχετίζονται άμεσα με την ενέργεια, ωστόσο οδηγούν σε μείωση της επιβάρυνσης του οικογενειακού προϋπολογισμού (ασφάλιση, υγεία, κάλυψη τεχνικών αναγκών του σπιτιού κλπ). 


Ένα άλλο πεδίο ανταγωνισμού είναι οι ενεργειακές υπηρεσίες, μέσω των οποίων οι πάροχοι αναλαμβάνουν το κόστος παρεμβάσεων εξοικονόμησης ενέργειας και αποπληρώνονται μοιραζόμενοι το όφελος με τον καταναλωτή. Οι υπηρεσίες αυτές είναι διαδεδομένες σε μεγαλύτερους καταναλωτές (βιομηχανίες, αλυσίδες καταστημάτων κλπ), ωστόσο επιλεκτικά ήδη προσφέρονται και σε οικιακούς πελάτες, τάση που αναμένεται να ενταθεί ακόμη περισσότερο στο μέλλον. 

Στον αντίποδα, η ΔΕΗ αρχίζει να κινείται, το τελευταίο διάστημα, στην κατεύθυνση της διαφοροποίησης των υπηρεσιών που προσφέρει και ήδη στις αρχές Ιανουαρίου ξεκινά - όπως κάνουν εδώ και καιρό οι ιδιωτικές εταιρείες - να αποστέλλει μηνιαίους ηλεκτρονικούς λογαριασμούς. Επίσης, μέσα στο 2018 αναμένεται να προσφερθούν και από τη ΔΕΗ πακέτα ρεύματος και φυσικού αερίου. 



Σχόλια