19/1/17

Εκπληξη > ΔΕΗ: Κερδίζει μερίδια στην αγορά!

Αποτέλεσμα εικόνας για δεη



Για δεύτερο μήνα τον Δεκέμβριο, η ΔΕΗ αύξησε το ποσοστό της στην αγορά λιανικής. Οι αιτίες και το παράδοξο με τις μνημονιακές υποχρεώσεις της επιχείρησης. Ποια είναι τα μερίδια των βασικών ανταγωνιστών.

Υποχώρηση μεριδίων των ανεξάρτητων προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας στην αγορά λιανικής καταγράφηκε για δεύτερο συνεχή μήνα τον Δεκέμβριο, με το μερίδιο της ΔΕΗ να διαμορφώνεται σε 89,83%, έναντι 88,66% τον Νοέμβριο και 87,99% τον Οκτώβριο. Αναστράφηκε δηλαδή η τάση για άνοιγμα της αγοράς λιανικής, μέσω της αύξησης των ποσοστών των ανεξάρτητων προμηθευτών, η οποία ξεκίνησε από την αρχή του 2016, οπότε είχε γίνει σαφές ότι ο μνημονιακός στόχος για μερίδιο της ΔΕΗ στα επίπεδα του 87% στο τέλος Δεκεμβρίου 2016 θα ήταν απόλυτα εφικτός.

Από τα στοιχεία του ΛΑΓΗΕ για τον Δεκέμβριο προκύπτει ότι πέραν της ΔΕΗ, η εταιρεία με τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων είναι η Protergia του ομίλου Μυτιληναίου με 2,69% (1,11% στη χαμηλή τάση και 1,58% στη μέση), ακολουθεί η Elpedison με 2,42% (1,19 στη χαμηλή τάση, 1,07 στη μέση και 0,16% στην υψηλή) και η ΗΡΩΝ [όμιλος ΤΕΡΝΑ με 2,35% (0,74% στη χαμηλή τάση και 1,61% στη μέση)].

Τα ποσοστά των άλλων εταιρειών προμήθειας, οι οποίες δεν είναι συνδεδεμένες με παραγωγούς, διαμορφώνονται ως εξής: WATT + VOLT: 0,76% (0,65% στη χαμηλή τάση και 0,12% στη μέση), NRG Trading: 0,66% (0,23% στη χαμηλή τάση και 0,43% στη μέση), VOLTERRA: 0,52% (όλες οι πωλήσεις στη μέση τάση), GREEN: 0,35% (0,22% στη χαμηλή τάση και 0,14% στη μέση). Τα μερίδια των θυγατρικών άλλων ΔΕΚΟ (ΟΤΕ, ΕΛΤΑ) είναι κάτω από 0,20, όπως και της Interbeton, θυγατρικής της ΤΙΤΑΝ.

Όπως εκτιμούν πηγές της αγοράς, η εκπτωτική πολιτική της ΔΕΗ (-15%, νέα έκπτωση με προπληρωμή της ετήσιας κατανάλωσης, επιστροφή παγίου κ.λπ.), που έχει μειώσει την ψαλίδα μεταξύ των τιμολογίων ΔΕΗ - ανεξάρτητων, το ισχυρό brand που έχει εδραιωθεί για πάνω από μισό αιώνα στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πάνω από το 30% των πελατών της επιχείρησης έχει οφειλές, ρυθμισμένες ή όχι, θεωρείται ότι λειτουργούν ως αντικίνητρα στις μετακινήσεις των καταναλωτών από έναν προμηθευτή σε άλλο.