Μάλλον θα έχουμε φασαρίες >> Σεπτέμβριο ξεκινάει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Αποτέλεσμα εικόνας για ajiologhsh ekpaideytikvn

Ξεκινά από τον Σεπτέμβριο η διαδικασία αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων σε ολόκληρη τη χώρα. Η αξιολόγηση θα είναι υποχρεωτική για όλα τα σχολεία και θα προηγηθεί η αναγκαία επιμόρφωση των σχολικών συμβούλων, οι οποίοι θα κληθούν να την εφαρμόσουν.

Το επόμενο διάστημα,  το υπουργείο Παιδείας θα καταθέσει σχετικές προτάσεις στους συνδικαλιστικούς φορείς δασκάλων και καθηγητών (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ), προκειμένου να ξεκινήσει ο διάλογος αλλά και σε μια προσπάθεια να αποφευχθούν οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών όπως είχαν εκφραστεί σε παρόμοια προσπάθεια από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Στη συνέχεια θα κατατεθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου προκειμένου να ψηφιστεί πριν από το καλοκαίρι, ώστε το μέτρο να εφαρμοστεί με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Ο νέος υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, έχει αναλάβει το δύσκολο έργο να «πείσει» την εκπαιδευτική κοινότητα για την αναγκαιότητα της δράσης αυτής, να οικοδομήσει ένα κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας αλλά και να δημιουργήσει μια τέτοια «κουλτούρα» στον κόσμο της εκπαίδευσης αλλά και της κοινωνίας. Οι μέχρι τώρα προσπάθειες καθιέρωσης κανόνων αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων έγιναν πιλοτικά και δεν στέφθηκαν με επιτυχία. Πάντα συναντούσαν τη σφοδρή αντίδραση των συντεχνιακών συμφερόντων, που εμποδίζουν ακόμη και τους «φωτισμένους» εκπαιδευτικούς, οι οποίοι πιστεύουν στην αναγκαιότητα της αξιολόγησης, αλλά οπισθοχωρούν μπροστά στην πίεση που νιώθουν. Μέχρι τώρα οι συνδικαλιστές (και από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ) προσπαθούσαν να πείσουν τους εκπαιδευτικούς ότι αν λάβουν μέρος στην αυτοαξιολόγηση, στο τέλος θα γίνουν οι ίδιοι οι «αποδιοπομπαίοι τράγοι», καθώς θα χρεώνονται τη σχολική αποτυχία των μαθητών τους. Βέβαια υπάρχουν και οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι δικαίως τονίζουν ότι εάν ο στόχος είναι να κλείσουν σχολεία ή να απολυθούν οι «ανίκανοι» δάσκαλοι και καθηγητές, τότε σε καμία περίπτωση δεν θα αποδεχθούν οποιοδήποτε σχέδιο αυτοαξιολόγησης.


ΔΕΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Νέο σύστημα εισαγωγής στις πανεπιστημιακές σχολές
Αποφασισμένος να προχωρήσει στην αλλαγή του εξεταστικού συστήματος για την εισαγωγή στα ΑΕΙ είναι ο νέος υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, και μέχρι τον Μάρτιο θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις, ώστε να γνωρίζουν οι μαθητές που θα πάνε του χρόνου στην Α’ Λυκείου ποιο θα είναι το νέο σύστημα. Φυσικά αυτό αφορά την επόμενη τριετία και μέχρι τότε θα ισχύουν οι Πανελλαδικές με τη σημερινή τους μορφή. Το Εθνικό Απολυτήριο θα είναι η βάση για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, ενώ αλλαγές θα γίνουν και στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου.
O υπουργός ανακοίνωσε στη Βουλή τις 10 βασικές αλλαγές που προτίθεται να προωθήσει στην εκπαίδευση άμεσα:
1. Στην προσχολική αγωγή θα ανανεωθούν τα αναλυτικά προγράμματα και θα εισαχθούν νέες παιδαγωγικές μέθοδοι.
2. Στα δημοτικά σχολεία θα επεκταθεί η λειτουργία του ενιαίου τύπου ολοήμερου και στα μονοθέσια, τα διθέσια και τα τριθέσια.
3. Στα Γυμνάσια θα καθιερωθεί ο θεσμός της Θεματικής Εβδομάδας, που φέτος θα είναι αφιερωμένη στην Αγωγή Υγείας, με έμφαση στις εξαρτήσεις και τη διατροφή.
4. Στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση θα ξεκινήσει πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών, που σταδιακά θα επεκταθεί σε όλα τα σχολεία το 2018-2019.
5. Θα αναβαθμιστούν οι δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, την ουσιαστική λειτουργία των οποίων όλη η κοινωνία έχει εκχωρήσει στα φροντιστήρια.
6. Το Λύκειο θα απονέμει ένα αξιόπιστο Εθνικό Απολυτήριο, που θα αποτελέσει και τη βάση για το νέο σύστημα εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο. Αμεσα η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής θα καταλήξει σε ένα πλαίσιο προτάσεων για την αναβάθμιση των τελευταίων τάξεων του Λυκείου, το Εθνικό Απολυτήριο, την κατάργηση των Πανελλαδικών και την αναμόρφωση των πρώτων ετών των ΑΕΙ.
7. Στα ΑΕΙ θα δημιουργηθεί ένας ευέλικτος ΕΛΚΕ (ειδικός λογαριασμός), που απαλλαγμένος από την υπέρμετρη γραφειοκρατία θα διαχειρίζεται αποτελεσματικά τα ερευνητικά κονδύλια και θα υποστηρίζει μέλη ΔΕΠ και νέους ερευνητές στην απορρόφηση των ερευνητικών κονδυλίων.
8. Θα δημιουργηθεί μια Κεντρική Υποστηρικτική Δομή της Εκπαιδευτικής Κοινότητας, η οποία θα έχει και την ευθύνη των προγραμμάτων επιμόρφωσης δασκάλων και καθηγητών.
9. Η Εθνική Βιβλιοθήκη θα επανασχεδιαστεί και θα συνδεθεί με τις υπόλοιπες βιβλιοθήκες της χώρας.
10. Τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει σταδιακά η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. 

Σχόλια