18/11/16

Το καλύτερο μέλλον από όλα τα καύσιμα έχει το φυσικό αέριο >> Οι Ελληνες εφοπλιστές πρωταγωνιστούν

Αποτέλεσμα εικόνας για LNG Carriers

Το καλύτερο μέλλον από όλα τα ορυκτά καύσιμα έχει το φυσικό αέριο, καθώς η ζήτησή του θα αυξάνεται με ετήσιο ρυθμό 1,5% μέχρι το 2040 σύμφωνα με την έκδοση «World Energy Outlook 2016» της «International Energy Agency (IEA)». Παράλληλα η συνολική κατανάλωση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) θα αυξηθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα το μερίδιό του στη συνολική κατανάλωση αερίου να φτάσει μέχρι το 2040 στο 53% από 42% που είναι σήμερα.

Οπως αναφέρεται σε άρθρο στην Ναυτεμπορική σε αυτή την αναπτυξιακή ρότα η διά θαλάσσης μεταφορά LNG αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά και πρωταγωνιστικό ρόλο στο εμπόριο αυτό θα έχουν οι Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι ελέγχουν ήδη τον δεύτερο μεγαλύτερο στόλο σε αριθμό πλοίων LNG carriers στον κόσμο πίσω από τους Ιάπωνες.Όπως αναφέρει η ΙΕΑ, η κατανάλωση φυσικού αερίου αυξάνεται σχεδόν παντού με εξαίρεση της Ιαπωνία όπου παρατηρείται μία μείωση, καθώς αξιοποιείται εκ νέου η πυρηνική ενέργεια. Η Κίνα, όπου η κατανάλωση αερίου αναμένεται να αυξηθεί περισσότερο από 400 δισ. κυβικά μέτρα, και η Μέση Ανατολή είναι οι μεγαλύτερες πηγές ανάπτυξης της αγοράς του αερίου.
Αποτέλεσμα εικόνας για LNG Carriers
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 1995 υπήρχαν μόνο εννέα θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές μεταφοράς LNG, ενώ σήμερα έχουν αυξηθεί σε 232. Επίσης, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Drewry, από το 2011 μέχρι τον Ιανουάριο του 2016 ο παγκόσμιος στόλος από 358 πλοία αυξήθηκε στα 422 πλοία. Σύμφωνα με την Vesselsvalue.com, σήμερα ο παγκόσμιος εν ενεργεία στόλος LNG Carriers ανέρχεται σε 447 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 67.360.218 κυβικών μέτρων και ο υπο παραγγελία είναι άλλα 126 πλοία μεταφορικής ικανότητας 20.264.750 Κ. Η αξία του παγκοσμίου στόλου υπολογίζεται στα 54,21 δισ. δολ., ενώ του υπό παραγγελία στα 24,17 δισ. δολ.

Ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος υπολογίζεται σε 67 πλοία και βρίσκεται στη δεύτερη θέση πίσω από τον γιαπωνέζικο ο οποίος αριθμεί, σύμφωνα με τη Vesselsvalue.com, 76 πλοία.
Αποτέλεσμα εικόνας για LNG Carriers
Το μεγαλύτερο στόλο από ελληνικής πλευράς διαθέτει η Maran Gas του ομίλου Αγγελικούση με 32 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 5.272.580 εκατ. κυβικών μέτρων. Εξ αυτών των πλοίων τα 10 είναι υπό ναυπήγηση. Επίσης σημειώνεται ότι 13 εν ενεργεία πλοία ανήκουν στο joint venture που έχει συστήσει η Maran Gas με τη Nakilat του Κατάρ.

Μετά τον όμιλο Αγγελικούση ακολουθεί ο όμιλος της Gaslog του Πήτερ Λιβανού, με 28 πλοία, εκ των οποίων 14 LNG Carriers μεταφορικής ικανότητας 2.249 εκατ. κ.μ. ανήκουν στην GasLog και επιπλέον οκτώ πλοία 1,19 εκατ. κ.μ. ανήκουν στη θυγατρική GasLog Partners. Επίσης η GasLog έχει έξι πλοία υπό ναυπήγηση.

Η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, με 15 LNG Carriers, εκ των οποίων πέντε υπό ναυπήγηση, βρίσκεται στην τρίτη θέση. Στα LNG δραστηριοποιούνται ακόμη ο Γιώργος Οικονόμου μέσω της TMS Cardiff με πέντε LNG Carriers, η Thenamaris με τρία πλοία, η ΤΕΝ του ομίλου Τσάκου με δύο πλοία και η Alpha Gas με ένα πλοίο, ενώ υπό ναυπήγηση έχει δύο πλοία και η Chandris.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Πάρτο και δώστο στους φίλους σου